Έγγραφο του υπουργείου οικονομικών ανατρέπει τα δεδομένα

 Έγγραφο του υπουργείου οικονομικών ανατρέπει τα δεδομένα

Την προσεχή Τετάρτη το απόγευμα θα συνεχιστεί η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Η συνεδρίαση άρχισε το απόγευμα της Παρασκευής, διακόπηκε όμως αφού στο θέμα, το οποίο ήταν το κυριότερο σε αυτήν, ανέκυψαν νέα δεδομένα.

Το θέμα το οποίο απασχόλησε για πολύ ώρα τη διοίκηση του οργανισμού λιμένα ήταν η οδηγία που έλαβε από το υπουργείο ανάπτυξης σε συνεργασία και με το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας, να επανέλθει στην απαλλοτρίωση δημοτικής έκτασης στο νέο λιμάνι, ν΄ αποφασίσει υπέρ μίας απαλλοτρίωσης των 74 στρεμμάτων. Το απόγευμα όμως της Παρασκευής, το υπουργείο οικονομικών έστειλε νέο έγγραφο στον οργανισμό με το οποίο δηλώνει την πλήρη άγνοιά του για τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης.

Το υπουργείο οικονομικών εμπλέκεται στην όλη υπόθεση γιατί αυτό θα κληθεί να πληρώσει τα χρήματα της απαλλοτρίωσης, που αν αυτή αφορά τα 74 στρέμματα δε θα είναι καθόλου λίγα. Το υπουργείο οικονομικών με το έγγραφό του αιφνιδίασε τη διοίκηση του οργανισμού. Από τη μια δήλωσε πλήρη άγνοια για την εξέλιξη του θέματος, στα δύο άλλα υπουργεία, από την άλλη κατέστησε σαφές στον οργανισμό ότι χρήματα της οποιασδήποτε απαλλοτρίωσης θα τα επιβαρυνθεί το ταμείο του κι όχι το ταμείο του κράτους.

Το έγγραφο αυτό έφτασε στα γραφεία του οργανισμού λιμένα Καβάλας, λίγη ώρα πριν τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του στις 5.30 το απόγευμα της Παρασκευής. Σήμερα Δευτέρα 19 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αδάμ Κοσμίδης θα ενημερώσει για το έγγραφο και το γενικό γραμματέα λιμένων και λιμενικής πολιτικής Κώστα Μουτζούρη και το γενικό γραμματέα δημοσίων έργων Στράτο Σιμόπουλο.

Υποτίθεται ότι τα υπουργεία είχανε συντονισθεί μεταξύ τους ώστε η απαλλοτρίωση να προχωρήσει σε 74 στρέμματα. Το ποσό θα είναι μεγάλο γι΄ αυτήν την απαλλοτρίωση, αλλά θα πληρωθεί από το κράτος. Κάτι που δεν ισχύει, αφού το υπουργείο οικονομικών δεν γνωρίζει τίποτα για την συνεννόηση, του υπουργείου ανάπτυξης και του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας.

Σημειώνουμε ότι αρχικά η επιστολή που έλαβε ο οργανισμός λιμένα αναφέρονταν σε απαλλοτρίωση 88 στρεμμάτων. Διαπιστώθηκε ότι ήταν λάθος κι έτσι η απαλλοτρίωση που ζητείται ν΄ αποφασισθεί από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, είναι 74 στρέμματα, όπως κι αρχικά.

Σημειώνουμε ακόμη ότι ο ΟΛΚ από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το θέμα της απαλλοτρίωσης – λίγων ή περισσότερων στρεμμάτων – εξήγησε στο υπουργείο ότι δε μπορεί ν΄ αντέξει το βάρος αυτής της απαλλοτρίωσης, καθώς εάν πληρώσει ο Οργανισμός τα χρήματα στο Δήμο Καβάλας, τότε αυτός θα βρεθεί σε τρομερό οικονομικό αδιέξοδο.

Ενόψει του ότι η απαλλοτρίωση όποια κι αν είναι πρέπει να πληρωθεί απευθείας από το κράτος, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΚ θα προσπαθήσει να μάθει τι συμβαίνει και θα επανέλθει σε συνεδρίαση γι΄ αυτό και μόνο το θέμα, την Τετάρτη το απόγευμα. Είναι τέτοια η κρισιμότητα και ηεριπλοκότητα του συγκεκριμένου θέματος, που στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού δε συζήτησε καθόλου ένα άλλο θέμα που ανέκυψε εσχάτως. Αυτό που αφορά τη συγχώνευση του ΟΛΚ, όπως επίσης του Οργανισμού της Αλεξ/λης και του Βόλου με τον αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης.

Εν τω μεταξύ υπάρχουν συνεχώς δημοσιεύματα και αναρτήσεις στο διαδίκτυο για το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για το νέο λιμάνι Καβάλας. Αυτή τη φορά η ιστοσελίδα Βοριά, αναφέρεται σε καινούριες πληροφορίες πολλές από τις οποίες φέρεται να προέρχονται από τον πρόεδρο του Οργανισμού Αδάμ Κοσμίδη.

Το κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:

 

Για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα της Καβάλας, απαραίτητη είναι η σύνδεση του «Φίλιππος β’» με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ η προσέλκυση containers, δηλαδή των φορτίων που αποτελούν το παρόν όπως και το μέλλον στις θαλάσσιες μεταφορές, είναι μία υπόθεση που θα …«λυθεί» για τον ΟΛΚ, μέσα από τη σύμπραξη με τον ΟΛΘ και στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων για τα περιφερειακά λιμάνια, που θα προωθήσει η κυβέρνηση.Τα παραπάνω δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΚ Α.Ε. κ. Αδάμ Κοσμίδης, ο οποίος, σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα, έκανε λόγο για μία πρώτη, πολύ αρχική, επαφή με εκπροσώπους των εταιρειών ALALAUF και ZIM, στη διάρκεια επίσκεψης στο Ισραήλ, τον περασμένο Ιούνιο. «Το λιμάνι της Καβάλας, μέσω του οδικού πλέγματος της Εγνατίας και του σιδηροδρομικού δικτύου, μπορεί να εξυπηρετήσει transit φορτία, κάτι που μελετάμε στο πλαίσιο του προγράμματος Sea2Sea, για τις συνδυασμένες μεταφορές. Προϋπόθεση για μία τέτοια ανάπτυξη, είναι η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο.Όπως είπε ο κ. Κοσμίδης, στην τελευταία φάση βρίσκεται η μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, για την κατασκευή της γραμμής που θα συνδέει το δίκτυο του ΟΣΕ με το λιμάνι. Το έργο, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο αυτού που απαιτείται στην περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπου το σιδηροδρομικό δίκτυο φτάνει στο λιμάνι και απλώς πρέπει να επεκταθεί στο container terminal.Για τον ΟΛΚ, θα πρέπει, από το ύψος των Τοξοτών, να κατασκευαστεί γραμμή μήκους περίπου 30 χλμ. για τη σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι. Εκτιμάται ότι το έργο είναι της τάξης δαπάνης 100 εκατ. ευρώ και το οποίο, εκτιμά ο κ. Κοσμίδης, θα μπορούσε ενδεχόμενα να εξασφαλίσει κονδύλια από Κοινοτικά προγράμματα.Σε ό,τι αφορά τις υποδομές στο «Φίλιππος β’», μπαίνει μπροστά ξανά το έργο επέκτασης των βορείων κρηπιδωμάτων. Το έργο θα επαναπροκηρυχτεί το Φεβρουάριο του 2013, όπως προγραμματίζεται, αφού πλέον λύθηκε η σύμβαση με την ανάδοχο «Θόλος Α.Ε.» που έχει κατασκευάσει σχεδόν το 50% του φυσικού αντικειμένου .Σχετικά με τα φορτία που διακινούνται από το λιμάνι της Καβάλας, αυτά τις καλές χρονιές φτάνουν στο 1 εκατ. τόνους και είναι κυρίως μάρμαρα, δημητριακά και άλλα αγροτικά προϊόντα. (Πηγή Voria).

 

 

Διαβάστε επίσης