• 5 Μαΐου 2024,

Μηχανογραφικό 2022: καλές πρακτικές για τη συμπλήρωσή του.

 Μηχανογραφικό 2022: καλές πρακτικές για τη συμπλήρωσή του.

Μετά και την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Ειδικών Μαθημάτων, αναμένεται, εντός των επόμενων ημερών, η επίσημη ανακοίνωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) ανά Επιστημονικό Πεδίο και η έναρξη της διαδικασίας κατάθεσης των Ηλεκτρονικών Μηχανογραφικών από τους υποψηφίους.

Αυτό είναι και το τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, στάδιο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γι’ αυτό πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.

Παραθέτουμε, κωδικοποιημένα, κάποιες καλές πρακτικές για την ασφαλή συμπλήρωση του Μηχανογραφικού:

  1. Στο μηχανογραφικό καταθέστε τις επιθυμίες σας, με φθίνουσα σειρά, ασχέτως της βαθμολογικής σας επίδοσης (σαν να έχετε, δηλαδή, συγκεντρώσει το άριστα). Δεν χάνετε τίποτα δηλώνοντας πρώτο ένα Τμήμα που πραγματικά επιθυμείτε και ας είχε πέρυσι Βάση με αρκετά μόρια (ίσως και μερικές χιλιάδες) παραπάνω από τα δικά σας. Αυτά που κοιτάτε είναι τα περσινά μόρια, που υπολογίστηκαν με εντελώς διαφορετικό τρόπο και προέκυψαν από τις επιδόσεις και τις επιθυμίες των περσινών υποψηφίων. Η φετινή Βάση θα είναι διαφορετική και θα προκύψει τον Αύγουστο.

 Δεν χάνετε έτσι κάτι, αφού η σειρά δήλωσης μιας Σχολής ΔΕΝ αποτελεί κριτήριο επιλογής σας ακόμη και σε περίπτωση ισοβαθμίας, ΕΚΤΟΣ από τις περιπτώσεις των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπ/κών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων, καθώς και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (και σ’ αυτές μετά την εξάντληση 3 κριτηρίων που αφορούν την επίδοση του υποψηφίου στα 3 από τα 4 μαθήματα).

 

  1. Η διαδικασία μπορεί να τυποποιηθεί ως εξής:
  • Βλέπουμε μια-προς μια τις Σχολές/Τμήματα (Σ/Τα) του Επιστημονικού μας πεδίου και σημειώνουμε αυτές που δεν μας ενδιαφέρουν καθόλου.
  • Χωρίζουμε τις υπόλοιπες Σ/Τ σε 3 κατηγορίες: αυτές που μας ενδιαφέρουν πολύ (κατηγορία 1), αυτές που μας ενδιαφέρουν λιγότερο (κατηγορία 2) και αυτές που δεν καταλαβαίνουμε το αντικείμενο σπουδών τους (κατηγορία 3).
  • Για τις Σ/Τ της τελευταίας κατηγορίας (κατ.3) αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες και έτσι τις κατατάσσουμε σε μια από τις άλλες δυο κατηγορίες (κατ. 1 ή 2) ή σε αυτές που δεν μας ενδιαφέρουν καθόλου. Έχουμε τώρα στα χέρια μας την τελική λίστα Σ/Τ που μας ενδιαφέρουν.
  • Τοποθετούμε αυτές τις Σ/Τ στη σειρά ξεκινώντας από τη Σ/Τ των ονείρων μας και τελειώνοντας με αυτή που θεωρούμε ότι μας ελκύει λιγότερο.

Το μηχανογραφικό μας είναι έτοιμο!

 

  1. Μην πέφτετε στην παγίδα των «καμένων μορίων». Πολλοί υποψήφιοι επιθυμούν να σπουδάσουν ένα αντικείμενο, αλλά επειδή έχουν κατορθώσει να συγκεντρώσουν πολύ περισσότερα μόρια από αυτά που χρειάζονται για την εισαγωγή τους στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα, ακούν από το οικείο περιβάλλον τους τη «συμβουλή» να μην «κάψουν τα μόριά τους» και να δηλώσουν μια Σ/Τ με περισσότερα μόρια. Δεν είναι, όμως, λίγα τα παραδείγματα φοιτητών που παγιδεύτηκαν σε σπουδές που δεν τους ενδιέφεραν καθόλου, με αποτέλεσμα είτε να μην τις ολοκληρώσουν, είτε να τις ολοκληρώσουν και να μην ασχοληθούν με το αντικείμενο που σπούδασαν.

 

  1. Τα μόρια μιας Σ/Τ δεν αποτελούν μέτρο των προοπτικών της στην αγορά εργασίας, αλλά της ελκυστικότητας του προς τους υποψηφίους. Δηλαδή, με απλά λόγια: «ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός»! Οι κεντρικές Σ/Τ έχουν, επί παραδείγματι, πάντα υψηλότερες βάσεις από τις αντίστοιχες περιφερειακές, όχι γιατί είναι καλύτερες, αλλά, απλούστερα, γιατί επιλέγονται από πολύ περισσότερους υποψηφίους.

 

  1. Δημιουργείστε στο Μηχανογραφικό σας μια «ζώνη ασφαλείας» με Σ/Τ που έχουν Βάσεις με αρκετά χαμηλότερα μόρια από τα δικά μας, για την περίπτωση που κάτι δεν πάει όπως το υπολογίζετε. Η «ζώνη» αυτή καλό είναι να περιλαμβάνει Σ/Τα που σας ενδιαφέρουν, έστω και λίγο.

 

  1. Αναζητήστε τα «κρυμμένα διαμάντια», δηλαδή Σ/Τ που, παρά τα χαμηλά τους μόρια, εξασφαλίζουν πολύ καλές προοπτικές στους σπουδαστές τους. Υπάρχουν σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία και ενδιαφέρουν κυρίως τους υποψηφίους που δεν συγκέντρωσαν τα μόρια που προσδοκούσαν.

 

  1. Πιάστε τον παλμό της εποχής μας! Οι σπουδές είναι πιο «ανοικτές» από ποτέ, υπό την έννοια ότι μέσα από μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις μπορεί ένας πτυχιούχος να κάνει στην κυριολεξία τα πάντα. Το διεπιστημονικό πνεύμα είναι αυτό που θα δώσει τον τόνο στα χρόνια που έρχονται.

 

  1. Μην βιάζεστε να οριστικοποιήσετε το Μηχανογραφικό σας! Συζητήστε για τις επιλογές σας με ανθρώπους που εμπιστεύεστε τη γνώμη τους, ή ακόμη, απευθύνετε σε επαγγελματίες συμβούλους σταδιοδρομίας, προκειμένου να σας βοηθήσουν.

 

  1. Μην ξεχνάτε τη δυνατότητα για την κατάθεση του παράλληλου Μηχανογραφικού για την εισαγωγή σας σε κάποιο δημόσιο Ι.Ε.Κ. Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση οι απόφοιτοι Ι.Ε.Κ που είναι κάτοχοι Διπλώματος Επαγ. Εκπ/σης και Κατάρτισης μπορούν να εισαχθούν με κατακτήτριες εξετάσεις σε Α.Ε.Ι. συναφούς αντικειμένου προς την ειδικότητά τους.

 

  1. Υπάρχει και η δυνατότητα κατάθεσης Μηχανογραφικού για εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρείτε στη διεύθυνση https://bit.ly/3yNWznB.

Καλές επιλογές και καλό καλοκαίρι σε όλους τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους.

 

Αργύρης Μυστακίδης

Εκπαιδευτικός Φροντιστής

Φροντιστήριο Πυρήνας

Διαβάστε επίσης