• 16 Μαΐου 2024,

«Τρέχουν» οι εξελίξεις για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

 «Τρέχουν» οι εξελίξεις για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Τις επόμενες μέρες, το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει τις διαδικασίες καταρχήν για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση τα λιμάνια  της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας και στη συνέχεια του Βόλου και του Ηρακλείου.

Παίρνει μπρος η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών λιμανιών. Τις επόμενες μέρες ανακοινώνεται καταρχήν ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και θα ακολουθήσουν στη συνέχεια τα λιμάνια  της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας και σε δεύτερη φάση του Βόλου και του Ηρακλείου.

Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από την επίσκεψη του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφου στην Αλεξανδρούπολη στα μέσα της εβδομάδας, τις επόμενες μέρες θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του 67% του λιμανιού μέχρι το 2063, ενώ όλη η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο του 2021 με την έγκριση της συμφωνίας από τη Βουλή. Αντίστοιχες θα είναι οι διαδικασίες και τα χρονικά περιθώρια και για τα υπόλοιπα λιμάνια αφού το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης μέσω της παραχώρησης πλειοψηφικού πακέτου έχει επιλεγεί για Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο.

Αντίθετα το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της υπο-παραχώρησης, η οποία έχει κριθεί ως η πλέον ωφέλιμη λόγω της χωροταξικής ιδιαιτερότητας του (οι υποδομές είναι ανεξάρτητες από τον πυρήνα ζωής της πόλης, σε απόσταση 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας) και του γεγονότος ότι έτσι διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των λοιπών δραστηριοτήτων του.

Στην Καβάλα ο κ. Ξενόφος είχε επαφές με τον πρόεδρο του ΟΛΚ, Γιώργο Φιλόσογλου και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο, Άννα Θυσιάδου για την υπο-παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β’» στην Νέα Καρβάλη. Το λιμάνι της Καβάλας θα είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της υπο-παραχώρησης. Αιτία οι χωροταξικές ιδιαιτερότητές του (οι υποδομές είναι ανεξάρτητες από τον πυρήνα ζωής της πόλης, σε απόσταση 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας) και το γεγονός πως έτσι διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των λοιπών δραστηριοτήτων του. Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται επίσης τις επόμενες εβδομάδες.

Ο κ. Ξενόφος στις επαφές του επισήμανε τις δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του λιμανιού, και τόνισε πως «μπορεί να αναδειχθεί σε κύρια πύλη εμπορευματική πύλη προς τα ανατολικά Βαλκάνια, με τις υποδομές του έχουν άμεση σύνδεση με την Εγνατία οδό». Με τις υφιστάμενες υποδομές του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β» μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα 2 πλοία μήκους 190μ και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τμ.

Για την Καβάλα έχει ήδη εκφραστεί πρώιμο ενδιαφέρον από την κοινοπραξία της ελληνικής Goldair με την αμερικανική SSA Marine (έχει έδρα στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον, είναι θυγατρική της Carrix και αποτελεί κυρίως εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων) και το – επίσης – αμερικανικό επενδυτικό σχήμα Black Summit Financial Group.

πηγή:ethnos.gr

Διαβάστε επίσης