• 16 Μαΐου 2024,

Αλλαγή όδευσης

 Αλλαγή όδευσης

Του ΤΑΡ στη Νέα Καρβάλη, μελετούν την πορεία του αγωγού στον πρώην Δήμο Φιλίππων

Εδώ και λίγες μέρες φημολογούνταν αλλαγή δεδομένων στην όδευση του ΤΑΡ από την περιοχή άνωθεν της Νέας Καρβάλης. Οι πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν χθες πανηγυρικά. Οι κατασκευαστές του αγωγού άλλαξαν την όδευση ώστε αυτή να μην ενοχλεί τους αγρότες, να μην θίγει γη υψηλής παραγωγικότητας. Ο αγωγός έρχεται από ανατολικά (περιοχή Δήμου Νέστου) με πορεία κάτω από την Εγνατία. Πριν τη Νέα Καρβάλη η όδευση γίνεται βόρεια, όπως είχε προτείνει επί Λάζαρου Βασιλειάδη το ΤΕΕ ΑΜ.  Αυτή τη νέα πρόταση παρουσίασαν εκπρόσωποι του ΤΑΡ υπό τον κ. Στάθη Θεοδωρόπουλο δύο φορές χθες. Το μεσημέρι στο τοπικό συμβούλιο, το απόγευμα σε εκδήλωση στο ΚΑΠΗ της Νέας Καρβάλης. Ερωτηθείς ο κ. Θεοδωρόπουλος για την βασική εκκρεμότητα, στην περιοχή Ζυγού- Κρυονερίου- Φιλίππων κτλ απάντησε ότι όλα είναι υπό μελέτη. Δεν πρόσθεσε άλλες λεπτομέρειες.

Ανακοίνωση του Θέμη Καλπακίδη

Νωρίτερα χθες το πρωί ο Θέμης Καλπακίδης κοινοποίησε το ακόλουθο δελτίο τύπου, με αφορμή δηλώσεις του κ. Σκούφια σε εφημερίδα των Αθηνών: Μετά το διαφημιστικό μπαράζ των τελευταίων μηνών, προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη «πληροφόρησης του κοινού» με τόνους χαρτιού και αντίστοιχων ερτζιανών Hertz, για το έργο που θα μεταφέρει αέριο στην Ευρώπη αλλά κατά ένα μαγικό τρόπο θα ωφεληθεί και η Ελλάδα και αφού ήδη ο Υπουργός έχει υπογράψει τους Περιβαλλοντικούς Όρους, δημοσίευμα Κυριακάτικης εφημερίδας της 23/11/2014 φέρει  τον εν Ελλάδι εκλεκτό του TAP κ. Σκούφια να επικαλείται  πως για την περιοχή της Καβάλας και των Τεναγών Φιλίππων η εταιρεία ανταποκρίθηκε στα αιτήματα της περιοχής αφού «μαζί με τους τοπικούς εκπροσώπους και τον αρμόδιο Υπουργό συμφώνησαν και έκαναν πράξη την παράκαμψη της περιοχής των τεναγών !!!!!.

Αναγκαζόμαστε για πολλοστή φορά να επαναλάβουμε ότι η αφερεγγυότητα είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα και η διαστρέβλωση της πραγματικότητας προσφιλής τακτική της εταιρείας από τη στιγμή που πρωτοεμφανίστηκε στην περιοχή μέχρι σήμερα. Είναι γεγονός ότι όπως πάντα, έτσι και στην περίπτωση του TAP, η αλήθεια και το ψέμα συγκρούονται διότι και τα συμφέροντα των πολλών δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των λίγων, διότι η ανάγκη της εταιρείας για μεγιστοποίηση του κέρδους «ταιριάζει» καλύτερα με εκπτώσεις στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ασφάλεια των περιουσιών και των ανθρώπων. Φαίνεται πως ο κ. Σκούφιας, με το έλλειμμα ψυχραιμίας που τον διακρίνει, αισθάνεται την ανάγκη να ανακαλύπτει ανύπαρκτες συναινέσεις διανθίζοντας τις δηλώσεις του με αναλήθειες και ανακρίβειες, μάλλον διότι πληροφορείται πως οι αγρότες της Καβάλας δεν το βάζουν κάτω, αντίθετα εντείνουν τον αγώνα τους και είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν μέχρι την τελική δικαίωση.

Δημόσια και μπροστά στον υπουργό κ. Μανιάτη τεκμηριώσαμε τις θέσεις μας και εκθέσαμε την κοινοπραξία για τις αναλήθειες που χρησιμοποιεί και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 3/9/14 στην Αθήνα, ο Υπουργός απευθυνόμενος σε όλους τους εμπλεκόμενους ανακοίνωσε την απόφασή του να υπογράψει τους περιβαλλοντικούς όρους στις 10 Σεπτεμβρίου και ταυτόχρονα μας παρότρυνε «να τα βρούμε»,  παρά το γεγονός ότι είχε αποτυπωθεί και καταγραφεί η πλήρης διαφωνία τόσο του Αγροτικού Συλλόγου όσο και όλων των συμμετεχόντων εκπροσώπων της περιοχής μας στην τελευταία κατατεθείσα πρόταση όδευσης του αγωγού. Άλλωστε το ίδιο συμπέρασμα προκύπτει και από τις επόμενες ενέργειες και αντιδράσεις που ακολούθησαν:

14/09/2014: Συγκέντρωση στο Δημ. Διαμέρισμα ΚΡΗΝΙΔΩΝ  για ενημέρωση των κατοίκων όπου διατρανώθηκε το  ΟΧΙ  στη συγκεκριμένη όδευση όπως την εκφράσαμε και μπροστά στον υπουργό.

19/9/2014: Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο  Καβάλας με μοναδικό θέμα τον TAP και έκδοση ψηφίσματος (το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καβάλας είναι αντίθετο στην όδευση του αγωγού ΤΑP όπως αυτή έχει σχεδιασθεί και έχει προταθεί από την εταιρεία και ταυτόχρονα διαφωνεί με την διέλευση του αγωγού από καλλιεργήσιμες εκτάσεις υψηλής παραγωγικότητας).

Λίγες μέρες αργότερα (30/9/2014) εκδηλώνεται πρωτοβουλία του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, Βουλευτή Καβάλας και Β’ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ της Βουλής και πραγματοποιείται συνάντηση των Φορέων της Καβάλας και εκπροσώπων του TAP, προκειμένου να εξεταστή μία νέα πρόταση. Ο κ. ΣΚΟΥΦΙΑΣ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ όπως «συνηθίζει» να κάνει επανειλημμένα, πως θα απαντήσει σε ένα μήνα δηλ. μέχρι τις 30/10 /14, έχει περάσει και ένας ακόμη μήνας αλλά για μια ακόμη φορά η αφερεγγυότητα βασιλεύει. Φαίνεται πως η τακτική αυτή της εταιρείας έχει παγιωθεί. Και την προηγούμενη φορά δεσμεύτηκε να απαντήσει μέχρι τις 20/3/14 στις προτάσεις ΤΕΕ-ΓΕΩΤΕΕ αλλά «απάντησε» μετά από 5 μήνες.

25/9/2014: Ενημέρωση από την πλευρά τις κοινοπραξίας στο Δημ. Διαμέρισμα ΖΥΓΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ όπου και εκεί, ΑΓΡΟΤΕΣ και ΚΑΤΟΙΚΟΙ διατύπωσαν την κατηγορηματική τους αντίθεση στη συγκεκριμένη Όδευση.

9/11/2014:  ΓΕΩΤΕΕ και  Αγροτικός σύλλογος προσκεκλημένοι από τους ΑΓΡΟΤΕΣ του Δ.Δ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ- ΖΥΓΟΥ για συζήτηση και ενημέρωση. Και σ’ αυτήν την συγκέντρωση το ΟΧΙ στην όδευση του TAP από τον κάμπο των Φιλίππων ήταν ηχηρό και εμπεριείχε αποφασιστικότητα.

14/11/2014:  Η ίδια ακριβώς συζήτηση και ενημέρωση στο Δ.Δ Φιλίππων με το ΟΧΙ στην όδευση για τον TAP να είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.

Αν όλα τα παραπάνω ο κ. ΣΚΟΥΦΙΑΣ τα ονομάζει συμφωνία με την τοπική κοινωνία μάλλον αναφέρεται σε άλλη περιοχή η θέλει να κρύψει κάτι! Είναι απολύτως σαφές και δυστυχώς δεν μπορεί η εταιρεία να το αμφισβητήσει, πως δεν κατέστη έως σήμερα δυνατόν να έχουμε λόγο γι’ αυτά που μας αφορούν διότι δεν έγινε ποτέ ουσιαστική διαβούλευση. Αυτό που η εταιρεία ονομάζει διαβούλευση είναι μια απλή περιγραφή και επιλεκτική ενημέρωση για το έργο, ίσα-ίσα για να «καλυφθεί» η εκ του νόμου απορρέουσα υποχρέωσή της.

Oύτε καν την εντολή του κ . Μανιάτη υλοποίησαν, όπως αυτή διατυπώθηκε κατά τη σύσκεψη της 27/01/2014 στην Αθήνα, «από κοινού ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ και ΤΑΠ να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια προκειμένου να εξευρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση». Μας υποτίμησαν, δεν μας άκουσαν, γιατί θέλουν χαμηλό κόστος εγκατάστασης εις βάρος μας.

Δεν διαφωνούμε με τον αγωγό. Διαφωνούμε με τη συγκεκριμένη όδευση, απαιτούμε μια άλλη όδευση που δε θα θίγει καλλιεργήσιμες εκτάσεις, δε θα θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και δραστηριότητες και δε θα ακυρώνει τις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής.Διεκδικούμε την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής μας προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, αγωνιζόμαστε για την άρση των εμποδίων, στηρίζουμε παραγωγικές επενδύσεις για να σταματήσει η υποβάθμιση και η οικονομική καταστροφή του τόπου μας.

 

 

 

Διαβάστε επίσης