• 15 Μαΐου 2024,

Ανάμεσα στην Καβάλα και το νέο νόμο

 Ανάμεσα στην Καβάλα και το νέο νόμο

Πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, συνάντηση τοπικών φορέων και βουλευτών, με θέμα τη νέα νομοθεσία που όπως φαίνεται επηρεάζει αρκετά τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας.

Στο τέλος μίας συζήτησης που κράτησε περισσότερο από δύο ώρες συμφωνήθηκε ένα κείμενο διεκδικητικού χαρακτήρα που θ΄ αποσταλεί ως επιστολή, κυρίως στο υπουργείο που προωθεί τις αλλαγές.

Η συζήτηση όμως έγινε σε τέτοιο κλίμα, που οι περισσότεροι, κυρίως οι βουλευτές, φαίνεται ν΄αποδέχονται όλα όσα αλλάζουν, αφού θεωρούν ότι ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας απορροφάται από τη Θεσσαλονίκη προσωρινά, μέχρι να βρεθεί ιδιώτης που θ΄ αναλάβει όλα τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας και τα λιμάνια του Νομού Καβάλας.

Οι τοπικοί φορείς προσπαθούνε να εξαιρέσουν απ΄ αυτή την αλλαγή το λιμάνι της Κεραμωτής, που ως γνωστόν το διεκδικεί ο Δήμος Νέστου, το λιμάνι των Ελευθερών που διεκδικεί ο Δήμος Παγγαίου. Καταβάλλεται προσπάθεια με λιγότερες όμως δυνατότητες επιτυχίας να εξαιρεθεί από την αλλαγή και την ιδιωτικοποίηση το κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, η χερσαία του ζώνη και ότι έχει σχέση με την κρουαζιέρα.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος οι βουλευτές Ντίνος Κλειτσιώτης, Γιάννης Πασχαλίδης, ο υφυπουργός εργασίας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Συντονισμό της συζήτησης είχε ο δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής, παρουσία δύο ακόμη συναδέλφων του, του Σάββα Μιχαηλίδη και του Βασίλη Ξουλόγη. Παρόντες ήταν οι αντιπεριφερειάρχες Γρανάς και Παπακοσμάς, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άγγελος Τσατσούλης, ο Βασίλης Λιόγκας, ο Άρης Βέρρος, ο Θόδωρος Καλλιοντζής, ως εκπρόσωποι δημοτικών παρατάξεων, αλλά και οι εκπρόσωποι του Οργανισμού, Μηνάς Τάτσης και Χρήστος Ηλιάδης.

Ο Β. Λιόγκας που φάνηκε περισσότερο διαβασμένος απ΄ όλους, για το τι αλλάζει με τον καινούριο νόμο, είπε ότι πέραν όλων των άλλων, θα επηρεασθούν από τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, ακόμα και τα δρομολόγια, προς Θάσο (προς Πρίνο) και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, αφού γενικά προβλέπεται να γίνουν πιο ακριβά, με αποτέλεσμα οι εταιρίες ν΄ αναγκαστούν να τα περιορίσουν.

Ο Άρης Βέρρος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι και σ΄ αυτό το θέμα ακολουθεί μνημονιακή πολιτική. Στους χαρακτηρισμούς αυτούς αντέδρασαν οι βουλευτές της Ν.Δ. Η συζήτηση ξεκίνησε σε υψηλούς τόνους. Πρόκειται, είπε ο Κωστής Σιμιτσής για μία επικίνδυνη για τα συμφέροντα του τόπου αλλαγή. Ο Μηνάς Τάτσης συμπλήρωσε, ότι στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης περνά και το λιμάνι της Ιχθυόσκαλας. Παρατήρησε ότι αν εφαρμοσθεί ο νέος νόμος – η διαβούλευση για τον οποίο τελειώνει σύντομα – οι αποφάσεις και οι οικονομικοί πόροι είναι θέματα που θ΄ αφορούν μεν την Καβάλα, αλλά θα κρίνονται στη Θεσσαλονίκη.

Σε γενικές γραμμές και με πρωτοβουλία των βουλευτών, η συζήτηση απέδειξε ότι ο πήχης των διεκδικήσεων κατεβαίνει απότομα. Είτε γιατί πρόκειται για δέσμευση της χώρας μας έναντι της Ευρώπης και των δανειστών μας γενικότερα, είτε γιατί το υπουργείο είναι αποφασισμένο να δημιουργήσει και το λιμενικό σύστημα Βορείου Ελλάδος, με πρωταγωνιστικό ρόλο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αναφέρθηκε παρόλα αυτά ότι ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του νέου συστήματος λιμανιών θα προέρχεται από την Καβάλα.

Ο Άγγελος Τσατσούλης εξέφρασε περισσότερο απ΄ όλους την πολιτική που θα εφαρμοστεί στον τομέα αυτόν, λέγοντας ειδικότερα ότι εκεί όπου απέτυχε το κράτος, θα έρθει ιδιώτης να κάνει μεγαλύτερες επενδύσεις. Με την ελπίδα βέβαια ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τα λιμάνια του νομού Καβάλας και ειδικότερα για το νέο, αν και με τον καινούριο νόμο αυτός που θ΄ αναλάβει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας είναι λογικό ότι θα δώσει προτεραιότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

 

 

Διαβάστε επίσης