• 17 Μαΐου 2024,

Απασχόλησαν χθες τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. – Πρίνος και NEL

 Απασχόλησαν χθες τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. – Πρίνος και NEL

Στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συζητήθηκαν πάλι χθες τα χειμερινά δρομολόγια των φέρι μποτ από Καβάλα προς Θάσο. Ειδικότερη συζήτηση έγινε για τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου.  Ο Γιάννης Πασχαλίδης συμμετείχε στη συνεδρίαση, επέμενε να ισχύσει η προηγούμενη απόφαση. Βάση αυτής τα δρομολόγια είναι 3 κάθε μέρα, 2 κάθε Κυριακή. Οι εταιρίες ζήτησαν μείωση των δρομολογίων για το διάστημα που τα πλοία θα «βγαίνουν» σε ετήσια επιθεώρηση. Ο βουλευτής ζήτησε τα δρομολόγια να μην επηρεαστούν από την επιθεώρηση, να είναι όλο το Χειμώνα 3 και 2. Η απόφαση θα γίνει γνωστή σήμερα. Στο μεταξύ αλλάζουν τα δεδομένα σχετικά με τα δρομολόγια της NEL από την Καβάλα προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Η NEL έχει υπέρ της μια δικαστική απόφαση κι απόφαση του ΣΑΣ (χθεσινή). Το τηλεγράφημα του ΑΠΕ αναφέρει:

Υπέρ της ελεύθερης δρομολόγησης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Μυτιλήνη» της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) στη γραμμή του Βόρειου Αιγαίου Καβάλα- Λήμνο- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, τα δρομολόγια της οποίας εκτελεί έως σήμερα με επιδότηση το πλοίο «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways, τάχθηκε με σημερινή (Τρίτη) γνωμοδότησή του, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Η γνωμοδότηση αναμένεται να δημοσιευθεί αύριο, Τετάρτη, και σύμφωνα με πληροφορίες ήταν με πλειοψηφία. Ωστόσο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας πρόσφατα σε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Παύλου Βογιατζή στη Βουλή, αναφορικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Βόρειο Αιγαίο, είχε πει ότι αναλαμβάνει προσωπικά ο ίδιος την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας, ανεξάρτητα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου.
«Προσωπικά, σε καμία περίπτωση, ανεξαρτήτως τι αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν είμαι διατεθειμένος να καταδικάσω τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου πάλι στην καθυστέρηση, στις αραιές συνδέσεις και σε αυτές τις ποιότητες των υπηρεσιών για τις οποίες, άλλωστε, διαμαρτύρονται διαρκώς» είχε τονίσει ο υπουργός Ναυτιλίας.
Εξάλλου, με ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε την Παρασκευή η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, το εφετείο Πειραιά αποφάσισε, με σημερινή του απόφαση, την αναστολή της έκπτωσης της εταιρείας για ένα χρόνο μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης. Στο αιτιολογικό τονίζεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι και προϋποθέσεις προκειμένου η συγκεκριμένη εταιρεία να αποκλειστεί από διαγωνισμούς η προσκλήσεις ενδιαφέροντος. Επιπλέον ανέστειλε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Επίσης, στην εισήγηση του από τις 04/09/2014, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είχε προτείνει να μην κηρυχθεί έκπτωτη η συγκεκριμένη εταιρεία, αφού τα δρομολόγια της εκτελούνται πλέον επί ένα μήνα κανονικά στο Βόρειο Αιγαίο από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη». Είχε αναφέρει επίσης, ότι ο εκπρόσωπος της εταιρείας, που είχε κληθεί σε ακρόαση για πλημμελή εκτέλεση των δρομολογίων, επικαλέστηκε οικονομικό πρόβλημα λόγω καθυστέρησης στη διαδικασία εξυγίανσης της ΝΕΛ και υποσχέθηκε ότι δεν θα υπήρχαν προβλήματα στο μέλλον. (Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης