• 7 Μαΐου 2024,

Επιμένει στην μη αποδεκτή όδευση η εταιρία

 Επιμένει στην μη αποδεκτή όδευση η εταιρία

Περισσότερες πληροφορίες γίνονται γνωστές τα τελευταία 24ωρα για τη σύσκεψη που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στο υπουργείο περιβάλλοντος σχετικά με όλα τα θέματα του αγωγού ΤΑΡ αλλά και τα ειδικότερα θέματα που αφορούν την όδευσή του στην Ανατολική Μακεδονία, δηλαδή σε τμήματα των Νομών Καβάλας – Δράμας και Σερρών.

Από πλευράς Καβάλας σ΄ αυτή τη συνάντηση που έγινε παρουσία του υπουργού Παναγιώτη Λαφαζάνη, συμμετείχαν ο βουλευτής Ηλίας Ιωαννίδης και ο πρόεδρος του συλλόγου αγροτών Δήμου Καβάλας, Θέμης Καλπακίδης.

Σε γενικές γραμμές η σύσκεψη ήταν ανεπίσημη, γι΄ αυτό και δεν εκδόθηκε δελτίο τύπου. Δεν έγινε η παραμικρή ανακοίνωση.  Οι αναλυτικές πληροφορίες δεν διέρρευσαν. Μόνο κάποιες πολύ λίγες πληροφορίες.

Μαθαίνουμε ωστόσο ότι στη διάρκεια της σύσκεψης το υπουργείο διαμήνυσε στους βουλευτές Καβάλας μέσω του Ηλία Ιωαννίδη και στον κ. Θέμη Καλπακίδη, ότι η εταιρία του αγωγού αρνείται  αλλάξει την όδευση, να ικανοποιήσει το αίτημα των τοπικών φορέων μένοντας στην προηγούμενη απόφασή της ο αγωγός να περάσει κάτω ακριβώς από τα χωριά Ζυγός – Κρυονέρι – Κρηνίδες, να πλησιάσει τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και στη συνέχεια να ακολουθήσει πορεία προς τα όρια των νομών Καβάλας – Δράμας. Κατά την άποψη της εταιρίας όπως αναφέρθηκε από το υπουργείο στη σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας,  η διαβούλευση έχει τελειώσει. Το θέμα της χάραξης έχει τελειώσει. Πάντα με πληροφορίες από τη σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας, η εταιρία φέρεται να έχει πει στο υπουργείο ότι δεν υπάρχει ζήτημα αντισταθμιστικών οφελών. Ισχυρίζεται μάλιστα ότι θα διαθέσει 15 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, για παρεμβάσεις που θα γίνουν παράλληλα με το έργο σε όλη την περιοχή που ο αγωγός διασχίζει σε ελληνικά εδάφη.

Από την πλευρά του το υπουργείο από τη μια ενημέρωσε τους τοπικούς βουλευτές και φορείς, από την άλλη έστειλε το μήνυμα ότι η διαπραγμάτευση θα συνεχισθεί και η πίεση προς την εταιρία επίσης.

Το υπουργείο θέτει κι ένα άλλο ζήτημα, εκτός από την αλλαγή της όδευσης και τα αντισταθμιστικά οφέλη, την αύξηση της αποζημίωσης προς τους αγρότες καθώς διαπιστώνεται ότι η αποζημίωση που δίνεται προς τους αγρότες είναι πάρα πολύ μικρή.

Ο βουλευτής Καβάλας Δημήτρης Εμμανουηλίδης, που ρωτήθηκε για όλα αυτά – δεν συμμετείχε στη σύσκεψη, ούτε φαίνεται ενημερώθηκε ιδιαίτερα λόγω του ότι τις προηγούμενες ημέρες ασχολούνταν με το δημοψήφισμα – δεν φάνηκε να εκπλήσσεται. «Δεν επρόκειτο ν΄ αλλάξει το παραμικρό. Το ξέραμε και το περιμέναμε», είπε στην εφημερίδα μας ο κ. Εμμανουηλίδης. Από την πλευρά του ο κ. Καλπακίδης κρατά στάση αναμονής, ικανοποιείται από το ενδιαφέρον του Υπουργείου αλλά όπως όλα δείχνουν ετοιμάζεται για νέο γύρο αντιπαράθεσης ως προς την όδευση του αγωγού ΤΑΡ.

 

Διαβάστε επίσης