Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης πιέζει την ΔΕΠΑ προκειμένου να έρθει φυσικό αέριο στα σπίτια της Καβάλας, της Δράμας, της Ξάνθης, της Κομοτηνής, της Αλεξανδρούπολης και (εσχάτως) της Ορεστιάδας. Οι συναντήσεις του με τους επικεφαλείς της δημόσιας επιχείρησης δημοσιοποιούνται, αυτό μάλιστα γίνεται και με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ. Η οποία ενώ ως όφειλε δεν εξασφάλισε οικιακό φυσικό αέριο για όλη την ΑΜΘ (κι όχι μόνο στις πρωτεύουσες των 5 Νομών) , πανηγυρίζει επειδή αυτό θα γίνει σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Και με χρήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Δεν είναι ώρα κατάλληλη να μιλήσουμε για την ΔΕΠΑ, τις υποχρεώσεις που δεν εκπλήρωσε στην επαρχία. Πρόκειται για ένα γνήσιο τέκνο του ελληνικού κράτους, το οποίο πρώτα φροντίζει την Αθήνα και μετά (αν υπάρξει χρόνος και χρήμα) κοιτά την περιφέρεια. Ας ευχηθούμε μόνο η αρχική συμφωνία με τον Γιώργο Παυλίδη να τηρηθεί. Μόνο έτσι, κάπου στο 2021, θα ελπίζουμε να έρθει το φυσικό αέριο έξω από τα σπίτια μας. Μετά θα πρέπει να πληρώσουμε (έναν ιδιώτη) για να το χρησιμοποιήσουμε.
Με αυτή την ευκαιρία κι αυτή τη δημοσιότητα αφυπνίστηκαν κι άλλοι φτωχοί συγγενείς… Εννοούμε την περιοχή των Σερρών. Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Σερρών Μιχάλης Τζελέπης κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Περιβάλλοντος Πάνο Σκουρλέτη. Τον ρωτά για το οικιακό φυσικό αέριο στο Νομό Σερρών, το οποίο φυσικά ούτε υπάρχει ούτε προβλέπεται να υπάρξει. Εκτός αν συμφωνία τύπου Παυλίδη εξασφαλίσει για τις Σέρρες ο παραλίγο πρόεδρος της ΝΔ (Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας) Τζιτζικώστας. Θα ασχοληθεί με το θέμα; Ελπίζουμε ναι, τώρα που οι κομματικές του φούριες τέλειωσαν (άδοξα).
«Σκαλίζοντας» τις ερωτήσεις που πρόσφατα κατατέθηκαν στη Βουλή βρίσκουμε μία ακόμη που μας ενδιαφέρει. Εργαζόμενοι σε εταιρία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης (η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έπαψε να υφίσταται τον Δεκέμβρη του 2010) είναι ακόμη και σήμερα απλήρωτοι. Βουλευτής ρωτά υπουργό για το πρόβλημα. Στο μυαλό μας έρχεται η απλήρωτη εργαζόμενη του Βιοτεχνικού Πάρκου. Η ολιγωρία των σημερινών και προηγούμενων διοικούντων οδήγησε την υπόθεση στα δικαστήρια. Αυτά θα βγάλουν κάποια στιγμή ένα… φιρμάνι, έναν υπέρογκο λογαριασμό που φυσικά θα υποχρεωθεί να πληρώσει η Περιφέρεια. Στην ουσία, όλοι εμείς. Εκτός αν η αποζημίωση της υπαλλήλου (απλήρωτοι μισθοί πολλών μηνών κτλ) πληρωθούν από το κονδύλι του αγωγού ΤΑΡ. Κανείς δεν ξέρει…
Οι 3 κυβερνητικοί βουλευτές απέκτησαν δίκαια τον τίτλο «βουλευτές Θάσου». Από τον Σεπτέμβρη που εξελέγησαν σημείωσαν τρεις επιτυχίες, όλες για το νησί. 1) Με τροπολογία που προώθησαν αντιμετωπίζονται ήπια στα δικαστήρια (όταν συνεδριάζουν, δηλαδή όταν δεν υπάρχει αποχή δικηγόρων) οι απεργοί ναυτεργάτες 2) Εξασφάλισαν τα δρομολόγια του υδροπτέρυγου (χωρίς κατάργηση δρομολογίων φέρι μποτ στη γραμμή του Πρίνου) 3)Προχθές η διοίκηση του ΕΚΑΒ αποφάσισε την ίδρυση του τομέα στον Πρίνο. Για την Θάσο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν το λεγόμενο «3 στα 3». Για τα υπόλοιπα θέματα του Νομού, ας το αφήσουμε καλύτερα…
Το Στρατόπεδο «Ασημακοπούλου» μας περιμένει αλλά ουδείς (τους) προσέγγισε τον Καμμένο. Ο δε απεσταλμένος της Δημάρχου, Παναγιώτης Σγουρίδης χάθηκε στη … μετάφραση. Το ραντεβού με τον Σταθάκη για την επιδότηση εργασίας εκκρεμεί από την περίοδο των εορτών. Ίσως στις επόμενες γιορτές (το Πάσχα;) να μας έχουν νέα. Σε γενικές γραμμές οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τα καταφέρνουν με τη Θάσο, αποτυγχάνουν στα υπόλοιπα. Βρε μπας και πρέπει να γίνουν όλοι οι Καβαλιώτες Θασίτες; Μήπως μπορούμε να ελπίζουμε σε επίλυση των λοιπών προβλημάτων μόνο αν αποκτήσουμε αυτό το χαρακτηριστικό;
Πολύ σωστή η ερώτηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου (και άλλων βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης) για την καθυστέρηση του προγράμματος Επισιτιστικής Βοήθειας. Δεδομένων των δύο παρατάσεων που δίνει η Κυβέρνηση στο πρόγραμμα Στηρίζω, άπαντες αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει. Όσο το κράτος δεν μπορεί να υλοποιήσει το νέο πρόγραμμα, παρατείνει το προηγούμενο. Δυστυχώς αυτή η λύση δεν είναι η ενδεδειγμένη.
Σήμερα ένα σωρό οικονομικά αδύναμοι πολίτες (στην Καβάλα και όχι μόνο) είναι δικαιούχοι του προγράμματος της Επισιτιστικής Βοήθειας. Κατέθεσαν αίτηση. Συγκέντρωσαν και προσκόμισαν δικαιολογητικά. Μέσω υπολογιστή μπήκαν στο διαδίκτυο, έμαθαν ότι κρίθηκαν δικαιούχοι. Αμέσως μετά άρχισαν να περιμένουν την βοήθεια που τους υποσχέθηκαν. Περιμένουν μάταια. Πρόγραμμα Επισιτιστικής ακούν μα δεν βλέπουν. Ας ελπίσουμε ότι με τον «μπαμπούλα» της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάποιοι θα κάνουν τώρα όσα δεν έκαναν τόσους μήνες. Σας θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα επρόκειτο να αρχίσει την Άνοιξη του 2015. Κοντεύουμε αυτή του 2016 κι ακόμη το περιμένουμε.
Σε υψηλούς τόνους ήταν η συζήτηση του προβλήματος «Μαρινόπουλος» προχθές το μεσημέρι στη συνεδρίαση της διοίκηση της Δημωφέλειας. Ο συμπολίτης δικηγόρος Γιάννης Μούτλιας άσκησε κριτική στην πρόεδρο επειδή όπως την κατηγορεί δεν σφράγισε επιταγή της εταιρίας που νοικιάζει το ισόγειο της Δημοτικής Αγοράς, επιταγή που δεν πληρώθηκε. Η κ. Ιωσηφίδου του απαντούσε ότι έπραξε όλα όσα έπρεπε αλλά ο Γιάννης Μούτλιας επέμενε. Αν οι απόψεις του κ. Μούτλια «βγουν» προς τα έξω, τότε θα έχουμε γενικότερες εντάσεις. Πλην όμως ο εκπρόσωπος του Τόπου της Ζωής μας στη Δημωφέλεια προς το παρόν τα λέει μόνο στις συνεδριάσεις.
Κάπου στη μέση του καυγά βρίσκεται ο δημοτικός σύμβουλος Θόδωρος Μουριάδης. Στις χθεσινές του δηλώσεις φάνηκε να αποδέχεται τις εξηγήσεις Ιωσηφίδου, εξ αυτού του λόγου ψήφισε στη συνεδρίαση την πρόταση της. Συμπλήρωσε ταυτόχρονα ότι δεν είναι δικηγόρος κι έτσι δεν γνωρίζει αν όντως μπορούσαν να γίνουν οι επιπλέον ενέργειες που ζητά ο δικηγόρος Γιάννης Μούτλιας.
Αδειάζει από οτιδήποτε παλιό διαθέτει η Δημοτική Καπναποθήκη. Αδειάζει για να μπουν στους χώρους της τα νέα έπιπλα που ο Δήμος αγόρασε. Αυτά με τα οποία επιτέλους θα λειτουργήσει. Κατά τη διαδικασία της εκκένωσης από τα παλιά έπιπλα ανέκυψε θέμα. Στον τελευταίο όροφο του κτιρίου υπήρχαν –σκονισμένες- προθήκες που έκανε δώρο στον Δήμο Καβάλας η Βουλή των Ελλήνων. Οι προθήκες αυτές παραπέμπουν σε έκθεση της Βουλής που ήρθε στην Καβάλα το 2009. Από τότε οι προθήκες υπάρχουν στο κτίριο, τώρα κρίθηκε σωστό να μεταφερθούν σε αποθήκη στο κτίριο της Λορντ. Την εποχή της έκθεσης η Βουλή έκανε δώρο τις προθήκες στον Δήμο Καβάλας. Κι ο Δήμος τις… αξιοποίησε. Αφού τέλειωσε η έκθεση, της άφησε στο κτίριο ξεχασμένες. Τις θυμήθηκε τώρα που στη θέση τους θα μπουν τα καινούργια έπιπλα.
Στην Καβάλα αποτελεί αντικείμενο συζήτησης το αν τα καταστήματα στην απεργία της 4ης Φεβρουαρίου θα κλείσουν και το απόγευμα ή μόνο από το πρωί έως το μεσημέρι. Δίπλα μας, στην πόλη των Σερρών, η αγορά έκλεισε και χθες. Για το ασφαλιστικό. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη, οι επαγγελματίες κινήθηκαν όλοι μαζί από την αγορά των Σερρών στα μπλόκα των αγροτών για συμπαράσταση!
Από το Επιμελητήριο αναχώρησαν χθες όλοι μαζί αυτοί που από σήμερα θα προβάλλουν τουριστικά την Καβάλα στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης. Δεν ήταν πολλοί, ήταν όμως αισιόδοξοι. Η πρώτη μεγάλη τουριστική έκθεση κάθε χρονιάς είναι η έκθεση της Κωνσταντινούπολης. Ταυτόχρονα είναι η πρώτη των Βαλκανίων. Αμέσως μετά ακολουθούν της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Ρουμανίας. Σε όλες αυτές ο Ν. Καβάλας θα συμμετέχει δυναμικά. Ποιοι άλλωστε στηρίζουν περισσότερο απ’ όλους τον τουρισμό στην περιοχή κάθε Καλοκαίρι; Οι Βαλκάνιοι γείτονες μας.
Μετά από την βουλευτή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γκαρά και οι σύλλογοι Θρακιωτών της Γερμανίας ζητούν από Aegean πτήσεις προς το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Γράφουν ότι ταλαιπωρούνται, παραλείπουν να αναφέρουν ότι μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα δρομολόγια που γίνονται (Άνοιξη- Καλοκαίρι- Φθινόπωρο) προς το αεροδρόμιο της Καβάλας. Στο τέλος βάζουν και την παράμετρο τουριστικής ανάπτυξης της Θράκης! Ιδού ένα απόσπασμα της επιστολής προς την αεροπορική εταιρία της χώρας μας της Ομοσπονδίας Θρακικών Συλλόγων Ευρώπης: «οι Θρακιώτες της Γερμανίας με πολύ μεγάλη χαρά θα υποστηρίξουν ένα τέτοιο εγχείρημα (αεροπορικές πτήσεις από πόλεις της Γερμανίας στην Αλεξανδρούπολη), καθώς το φαινόμενο της δυσαρέσκειας λόγω της άβολης μετακίνησης μέσω της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αθήνας και λόγω των αρκετά υψηλών ναύλων, είναι εμφανές σε ολόκληρη την ομογένεια. Παράλληλα, παρατηρείται πολύ συχνά το φαινόμενο της μετακίνησης τους από και προς τη Γερμανία μέσω των πολύ κοντινών στην περιοχή μας αεροδρομίων της Σόφιας και της Κωνσταντινούπολης, καθώς πραγματοποιούνται καθημερινά πτήσεις και συνήθως με πολύ ανταγωνιστικές τιμές εισιτηρίων. Γεγονός που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή, καθώς η στήριξη της εγχώριας και τοπικής οικονομίας, με όλους τους δυνατούς τρόπους αποτελεί τον πρωταρχικό μοχλό επανεκκίνησης της ανάπτυξης για τη χώρα.
Εκτός αυτού, αξίζει να λάβουμε υπ’ όψιν πως η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης αεροπορικής σύνδεσης ενισχύει και τις εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες των Θρακιωτών που ζουν σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας αλλά και επίσης θα μπορούσε να ενισχύσει επιτέλους την τουριστική ανάπτυξη της Θράκης».