Dark Mode Light Mode

Σκάνδαλο!

Η Πολεμική Αεροπορία επιμένει στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου στον Αμυγδαλεώνα

Ο Δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής παρουσίασε χθες το απόγευμα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου απάντηση που έλαβε από την Πολεμική Αεροπορία. Η απάντηση αφορούσε επιστολή του –πρόσφατη σχετικά- όσον αφορά τις προθέσεις της Π.Α. για το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Εκ της επιστολής προκύπτει ότι το κράτος μέσω της Π.Α. προχωρά τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης χωρίς να ενημερώσει κανέναν τοπικό φορέα πολύ περισσότερο τον Δήμο της Καβάλας. Αναφέρεται μάλιστα στην ίδια επιστολή ότι αυτή η ιδιωτικοποίηση θα είναι προς το συμφέρον της περιοχής. Αναλυτικά το ρεπορτάζ από τη πρώτη χθεσινή απογευματινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αναφέρει:

Η τελευταία συνεδρίαση
Απολογισμός κι αποχαιρετισμός της διοικήσεως Σιμιτσή

Με τις ευχαριστίες της προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Άννας Σπανδώνη άρχισε η χθεσινή τελευταία συνεδρίαση του απερχόμενου σώματος με την παρούσα σύνθεση. Τα ΜΜΕ ευχαρίστησε επίσης η πρόεδρος για την κάλυψη των συνεδριάσεων, τη γραμματεία του δημοτικού συμβουλίου, το γενικό γραμματέα του δήμου, ενώ ευχήθηκε στη νέα διοίκηση καλή θητεία και καλή επιτυχία στο έργο της.
Το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα σκοπεύει να αξιοποιήσει μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας το κράτος, χωρίς φυσικά να ρωτήσει ούτε τη δημοτική αρχή ούτε και την τοπική κοινωνία. Την ίδια στιγμή όμως αιτήματα παραχώρησης στρατοπέδων και σχετικές μελέτες παραμένουν ξεχασμένες μέσα στα συρτάρια των υπηρεσιακών παραγόντων της Αθήνας. Επί της εξελίξεως για το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα εξέφρασε την αντίρρησή του ο κ. Σιμιτσής και μέσω επίσημης επιστολής για την οποία θα ενημερώσει και προσωπικά τη διάδοχό του Δήμητρα Τσανάκα.
Το χθεσινό απόγευμα περιελάμβανε διπλή συνεδρίαση, με την πρώτη να αφορά στην έγκριση απολογισμού και ισολογισμού για την οικονομική χρήση του 2013. Την εισήγηση ανέλαβε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χριστόδουλος Μιχαλάκης. Η νέα δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα ξεκαθάρισε ότι η ίδια δεν είναι λογίστρια, διάβασε όμως προσεκτικά την έκθεση ελέγχου των ορκωτών λογιστών και διατύπωσε ανάλογα ερωτήματα. Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας η νέα δήμαρχος δήλωσε παρούσα.
Ο Στάθης Εριφυλλίδης αναγνώρισε ότι ο φετινός απολογισμός της διοικήσεως είναι διαφορετικός από τους προηγούμενους. Αν και θα μπορούσε να καταψηφίσει εύκολα το θέμα, το απέφυγε και επεσήμανε τα θετικά της δράσης των υπηρεσιών, εντόπισε τα σημεία που η διοίκηση εμφανίστηκε αποτελεσματική, αλλά και τα σημεία που υστέρησε. Ο κ. Εριφυλλίδης εξήγησε ότι καταψηφίζει το θέμα, συμπλήρωσε όμως ότι η παράταξή του δεν παρέδωσε τα όπλα και τίμησε τη ψήφο των καβαλιωτών ασκώντας αξιοπρεπή και εποικοδομητική αντιπολιτευτική κριτική. Άφησε μάλιστα αιχμές για εκείνους που παραιτούνται επειδή χάνουν θέσεις, ενώ συνέστησε στους νεοεκλεγμένους να κατέβουν από τα σύννεφα και να συνειδητοποιήσουν το σημαντικό έργο που οφείλουν να παράγουν προς όφελος των δημοτών.
Ο Άρης Βέρρος αποσαφήνισε ότι η έλλειψη λογιστικών γνώσεων επιβάλλει την τοποθέτηση επί του θέματος με πολιτικό κριτήριο. Κατόπιν της τοποθετήσεώς του ξεκαθάρισε ότι η παράταξή του καταψηφίζει τον απολογισμό και τον ισολογισμό του 2013.
Κλείνοντας ο απερχόμενος δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής ευχήθηκε στη διάδοχό του, τώρα που οι συνθήκες έχουν ηρεμήσει και δεν εισβάλουν πια αγανακτισμένοι στο δημαρχιακό γραφείο, να καταφέρει η νέα δημοτική αρχή να διοικήσει αποτελεσματικότερα. Ο ίδιος έθεσε εαυτό στη διάθεση της διαδόχου του για οποιαδήποτε βοήθεια κι αν χρειαστεί. Δύσκολη ήταν η περίοδος που διένυσε τα τελευταία χρόνια η τοπική αυτοδιοίκηση, η οποίας δεινοπάθησε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης ωστόσο αντιστάθηκε σθεναρά σε αντιλαϊκά μέτρα. Οι καιροί έχουν πια αλλάξει, τα «γλέντια» και τα άσκοπα έξοδα έχουν μείνει στο παρελθόν και η διαχείριση βασίζεται μόνο στη λογική περικοπής των αναίτιων δαπανών.
Με την ΑΚΕΠ και τη Συμπαράταξη Πολιτών να καταψηφίζουν και με τη δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα να δηλώνει παρούσα, τα θέματα της ειδικής συνεδριάσεως εγκρίθηκαν από το σώμα κατά πλειοψηφία.

• ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Τα οργανικά έσοδα του Δήμου της χρήσεως 2013 ανήλθαν στο ποσό των € 31.033.737,72. Στο παραπάνω ποσό αν προστεθούν και τα έκτακτα και ανόργανα έσοδα ποσού € 1.381.966,41, τα έσοδα προηγούμενων χρήσεων ποσού € 1.594.211,15 και τα έσοδα από προβλέψεις προηγούμενων χρήσεων ποσού € 743.173,65, τα συνολικά έσοδα του Δήμου οργανικά και ανόργανα ανήλθαν στο ποσό των € 34.753.088,93. Στα παραπάνω έσοδα δεν περιλαμβάνονται ποσά ύψους € 9.038.155,16 τα οποία αποτελούν επιχορηγήσεις του Δημοσίου προς τον Δήμο για την κατασκευή ή απόκτηση παγίων περιουσιακών στοιχείων.

• ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΞΟΔΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών ανήλθε στο ποσό των € 29.349.548,58. Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας του Δήμου ανήλθαν στο ποσό των € 3.388.637,66, τα έξοδα λειτουργίας δημοσίων σχέσεων ανήλθαν στο ποσό των € 130.310,98, οι προβλέψεις υποτιμήσεως τίτλων και χρεογράφων ανήλθαν στο ποσό € 9.636,79 και τα χρηματοοικονομικά έξοδα στο ποσό των € 240.573,65.
Το συνολικό κόστος παροχής υπηρεσιών, διοίκησης, δημοσίων σχέσεων και χρηματοοικονομικών, ανήλθε στο ποσό των € 33.118.707,66.
Στο παραπάνω ποσό αν προστεθούν, οι έκτακτες ζημίες ποσού € 4.892,90,τα έξοδα προηγουμένων χρήσεων ποσού € 705.067,69 καθώς και οι προβλέψεις για έκτακτους κινδύνους ποσού € 824.179,37, τα συνολικά έξοδα του Δήμου θα ανέλθουν στο ποσό των € 34.652.847,62.
Η διαφορά μεταξύ των συνολικών εσόδων της χρήσεως 2013 ποσού € 34.753.088,93 μείον τα συνολικά έξοδα της χρήσεως 2013 ποσού € 34.652.847,62 αποτελεί το πλεόνασμα της χρήσεως το οποίο ανέρχεται σε € 100.241,31.
• ΠΑΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Όπως προκύπτει από τον Ισολογισμό του Δήμου της 31.12.2013 τα πάγια στοιχεία ανέρχονται στο ποσό των € 139.735.513,02 και αφαιρουμένων των αποσβέσεων ποσού € 59.961.101,02 η αναπόσβεστη αξία τους ανέρχεται στο ποσό των € 79.774.412,00.
• ΔΑΝΕΙΑ
Τα δάνεια του Δήμου είναι προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και την Εθνική Τράπεζα και ανέρχονται στο ποσό των € 3.938.133,77 (Μακροπρόθεσμα € 3.384.834,60 και πληρωτέα έως το τέλος της επόμενης χρήσης € 553.299,17).
• ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Το σύνολο των υποχρεώσεων του Δήμου (μακροπρόθεσμων & βραχυπρόθεσμων) ανέρχονται στο ποσό των € 9.579.450,86, ενώ οι απαιτήσεις του Δήμου ανέρχονται στο ποσό των € 8.623.554,20.

Προηγούμενο άρθρο

30 χρόνια μετά οι απόφοιτοι Επαγγελματικού Λυκείου Καβάλας έτους 1984

Επόμενο άρθρο

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον ληστή