Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον ΤΑΡ

Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας ΑΜΘ η απόφαση που έλαβε στις 6 Οκτώβρη το Περιφερειακό Συμβούλιο για τον αγωγό ΤΑΡ. Η απόφαση έχει δύο μέρη. Αυτό που είναι ομόφωνο, το δεύτερο που αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία κι έχει να κάνει με την μη όδευση του από γη υψηλής παραγωγικότητας. Αναλυτικά:

Αποφασίζει ομόφωνα: Γνωμοδoτεί κατά της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε) του έργου: Διαδριατικός αγωγός φυσικού αερίου (ΑΦΑ) και συνοδευτικές εγκαταστάσεις, για τους παρακάτω λόγους: 1. Να γίνει νέα χάραξη στην όδευση του Αγωγού, αποφυγή διέλευσης από τα Τενάγη Φιλίππων 2. Να δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία όπως προτείνονται στις επισυναπτόμενες γνωμοδοτήσεις των τμημάτων α)Ανατολικής Μακεδονίας, β)  Θράκης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Παροχή για χρήση κατά προτεραιότητα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Εφόσον υπάρχει Σταθμός Συμπίεσης στην περιοχή των Κήπων Έβρου, η Πολιτεία θα  πρέπει να δεσμευτεί να φέρει το Φυσικό Αέριο σε όλο το μήκος προς Βορά του Νομού Έβρου. 3. Οι απαλλοτριώσεις να αποζημιωθούν πλήρως, τα τυχών δικαστικά έξοδα να βαρύνουν τη εταιρεία και όχι τους ιδιώτες. 4. Να περιοριστεί η ζώνη των 200 μέτρων στο μισό αν διέρχεται σε απόσταση 500 μέτρων από οικισμούς. 5. Να ληφθούν υπόψη οι παρακάτω παρατηρήσεις της υπηρεσίας.

Α) Πριν την έκδοση της Α.Ε.Π.Ο. να επικαιροποιηθεί εγγράφως ο χαρακτηρισμός του έργου ως εθνικής σημασίας.

Β) Κατά τη διέλευση του αγωγού από προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000 να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας των περιοχών αυτών, όπως ενδεικτικά η πρόσβαση να γίνεται κατά το δυνατόν μέσω υφιστάμενων

δρόμων αποφεύγοντας κατά το δυνατόν την διάνοιξη νέων, οι εργασίες να πραγματοποιηθούν εκτός περιόδου αναπαραγωγής της ορνιθοπανίδας, να εκπονηθεί Σχέδιο Πρόληψης Κινδύνου Πυρκαγιάς κλπ.  Γ) Κατά την κατασκευή και λειτουργία του Σταθμού Συμπίεσης στην περιοχή Κήπων του Έβρου να ληφθούν μέτρα πρόληψης οπτικής όχλησης, όπως ενδεικτικά περιμετρική δενδροφύτευση με αυτοφυή βλάστηση και δέντρα της περιοχής, χρήση υλικών, χρωμάτων και ειδικά σχεδιασμένου φωτισμού που να βοηθούν στην εναρμόνιση με το τοπίο. Παρόμοια μέτρα ενσωμάτωσης με το τοπίο να ληφθούν και κατά την κατασκευή των βαλβιδοστασίων. Δ)Να προβλεφθεί και να αποφευχθεί τυχόν εμπλοκή με άλλα υφιστάμενα ή προγραμματιζόμενα έργα υποδομών (ενδεικτικά αναφέρονται τα σχεδιαζόμενα έργα επέκτασης του ΧΥΤΑ Καβάλας).

Να τεκμηριωθεί επαρκώς ότι η διέλευση του αγωγού λαμβάνει υπόψη και αποφεύγει περιοχές με γεωλογικές και εδαφικές ιδιαιτερότητες, όπως φαινόμενα συνίζησης του εδάφους, ή φαινόμενα περιοδικής υφέρπουσας φωτιάς και

γενικότερα ότι με την χάραξη της όδευσης του αγωγού εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και η ασφάλεια του αγωγού. Σημειώνεται ότι στην Μ.Π.Ε (Παράρτημα 6.6.1-Έκθεση Υφιστάμενης Κατάστασης Γεωλογίας, παράγραφος 4.2.5.6.) αναφέρεται χαρακτηριστικά «Η διαδρομή περνάει στο σύνορο της περιοχής Τύρφης και των αποξηραμένων ελών των Φιλίππων. Πιθανός κίνδυνος ύπαρξης οργανικής τύρφης στο αργιλώδες έδαφος θα μπορούσε να δημιουργήσει συνθήκες αστάθειας στην θεμελίωση του αγωγού. Είναι απαραίτητη γεωτεχνική έρευνα σε αυτό το τμήμα ώστε να σχεδιαστούν μέτρα αντιμετώπισης

στην κατασκευή του αγωγού».

Προτείνει την επαναβεβαίωση της αριθ. 245/2013 απόφασης. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μετά από διαλογική συζήτηση, ομόφωνα επιβεβαιώνει την αριθ. 245/2013 απόφασή του. Αποφασίζει κατά πλειοψηφία με ψήφους 20 υπέρ, 18 κατά, 1 παρών την συμπλήρωση της αριθ. 245/2013 απόφασής του ως εξής: 1. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να αναλάβει το κόστος της νομικής στήριξης απέναντι στο συλλογικό όργανο που θα κινηθεί για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας γι’ αυτό το ζήτημα. 2. Να υπάρξει εναλλακτική πρόταση. Να δοθεί η θέση α) των Επιμελητηρίων Τεχνικού και Γεωτεχνικού, β) του φορέα υλοποίησης και γ) του Υπουργείου ΠΕ.Κ.Α. για εξεύρεση λύσης μη διέλευσης του αγωγού από γη υψηλής παραγωγικότητας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης