• 28 Μαρτίου 2024,

4ο ΕΠΑΛ Καβάλας: Η δημιουργική περίοδος της πανδημίας

 4ο ΕΠΑΛ Καβάλας: Η δημιουργική περίοδος της πανδημίας

Η δύσκολη περίοδος της πανδημίας, με τη εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων, αποδείχθηκε η πιο δημιουργική για τους μαθητές του 4ου ΕΠΑΛ Καβάλας.

Η επανέναρξη των σχολείων μετά το Πάσχα αποκάλυψε όλη τη δημιουργική διάθεση των παιδιών, που κατάφεραν δουλεύοντας σταδιακά στο σπίτι, στο σχολείο ή στο εργαστήριο του ΕΠΑΛ (την περίοδο που ήταν ανοιχτά) να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον διαθέσιμο χρόνο τους.

Όλη αυτή η προσπάθεια παρουσιάστηκε συνολικά μέσα σε δυο εκθέσεις που διοργάνωσε η διεύθυνση του σχολείου δίνοντας την ευκαιρία σε όλους να δουν από κοντά τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.

Όπως εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια του 4ου ΕΠΑΛ Καβάλας Αγγελική Καρανάσιου, «οι δημιουργίες των μαθητών είναι το αποτέλεσμα μιας ευρύτερης προσπάθειας και συλλογικής δουλειάς που γίνεται στη σχολική μονάδα με στόχο να αναδείξουμε τα ταλέντα των παιδιών, ενθαρρύνοντάς τα ταυτόχρονα να συνεχίσουν κάθε τι όμορφο και δημιουργικό.

Σε αυτό συνέβαλε και η συμμετοχή του σχολείου μας σε ένα πρόγραμμα που χρηματοδότησε, μέσω του ΕΣΠΑ, το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ στη Θεσσαλονίκη, με θέμα τη νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα».

Στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά, με τη συνδρομή των καθηγητών τους, πραγματοποίησαν δυο εντυπωσιακές εκθέσεις καλλιτεχνικών έργων, ενώ την ίδια ώρα δημιούργησαν κι ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό μέσα από έρευνα που πραγματοποίησαν. Συγκέντρωσαν χρήσιμες πληροφορίες για επιλογές σπουδών και επαγγελμάτων, διερεύνησαν θέματα που αφορούν τη θέση της γυναίκας και τη συμμετοχή της στην αγορά εργασίας, εξέτασαν τις επαγγελματικές προοπτικές της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας, ενώ πήραν συνεντεύξεις από γυναίκες επιχειρηματίες που εργάζονται στην Καβάλα.

Η γυναίκεια μορφή ως έμπνευση των παιδιών

Η διαχρονική εικόνα της γυναίκας σε όλες τις μορφές της και μέσα από ποικίλους ρόλους αποτέλεσε την έμπνευση των μαθητών να την αποτυπώσουν είτε στο χαρτί είτε στον πηλό, παρουσιάζοντας αξιόλογες δουλειές που κέρδισαν τον θαυμασμό τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των συμμαθητών τους.

Τα παιδιά, με τη βοήθεια των καθηγητών τους Ηλία Παπακωνσταντίνου, Τριανταφυλλιάς Κανλή και Γεωργίας Δεσπούδη, μέσω διαφόρων τεχνικών (ζωγραφικής – κολάζ) και την ενσωμάτωση φράσεων διακεκριμένων γυναικών, ανέδειξαν τη δύναμη και τη συμβολή του γυναικείου φίλου στη σύγχρονη κοινωνία καθώς και τον πολύπλευρο ρόλο της ως επιστήμονα, επιχειρηματία και μητέρας.

Επίσης, οι μαθητές όλων των τμημάτων της πρώτης τάξης αλλά κυρίως του τομέα εφαρμοσμένων τεχνών δημιούργησαν έργα τέχνης με τη μέθοδο της χαρακτικής, της μεταξοτυπίας και του ελεύθερου σχεδίου, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά μέσα στην πόλη με γυναίκες σε ώρα εργασίας.

«Οι μαθητές μας», υπογραμμίζει η κ. Καρανάσιου, «μας εξέπληξαν όλους ευχάριστα. Είναι η πρώτη φορά που το σχολείο μας είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει συνολικά τις δουλειές των παιδιών και αυτό μας χαροποιεί. Οι συνάδελφοι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων εργαστήκαν από κοινού με τα παιδιά και το αποτέλεσμα είναι πολύ αξιόλογο. Θέλουμε μέσα από τέτοιες προσπάθειες να δίνουμε ώθηση στα παιδιά ώστε να συνεχίσουν να εμπνέονται και να δημιουργούν. Οι δυσκολίες πάντα υπάρχουν αλλά νομίζω ότι με καλή διάθεση και όρεξη προχωράμε μπροστά ακόμα κάτω από συνθήκες που πιθανό να μην ευνοούν τη δημιουργία, όπως μια πανδημία».

πηγή: ΑΠΕ – Ρεπορτάζ: Β. Λωλίδη

Διαβάστε επίσης