• 19 Μαΐου 2024,

Η απάντηση του Νίκου Ξανθόπουλου

 Η απάντηση του Νίκου Ξανθόπουλου

Για το περιστατικό διακοπής νερού σε άπορη οικογένεια, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Νίκος Ξανθόπουλος μίλησε σήμερα στο Ράδιο Πρωινή. Είπε τα ακόλουθα: Ακούω το ρεπορτάζ το οποίο κάνετε σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τις
διακοπές. Θεωρώ ότι η υπερβολή βρήκε την τιμητική της σήμερα. Και το λέω αυτό για τον εξής πάρα πολύ απλό λόγο. Η ΔΕΥΑΚ έχει 45 χιλιάδες καταναλωτές. Από αυτούς τους 45 χιλιάδες μια μικρή μερίδα είναι αυτή η οποία συσσωρεύει αυτές τις οφειλές προς τη ΔΕΥΑΚ οι οποίες είναι περί τα 3 εκ. ευρώ.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν έχετε καμία αναφορά για τους υπόλοιπους, αυτό το 85% των καταναλωτών της ΔΕΥΑΚ οι οποίοι είναι συνεπείς. Και οι οποίοι αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με αυτών των ανθρώπων οι οποίοι διαμαρτύρονται. Νομίζω ότι κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθούμε και με αυτούς. Η ΔΕΥΑΚ είναι μια
επιχείρηση που λειτουργεί ανταποδοτικά.

Δεν έχει άλλους πόρους και δεν επιτρέπεται να έχει άλλους πόρους. Ούτε να δανειστεί μπορεί ούτε να χρηματοδοτηθεί από κράτος και δεν χρηματοδοτείται. Απλά εισπράττει από τις υπηρεσίες που παρέχει στους καταναλωτές και πρέπει να φροντίζει για την ποιότητα του νερού το οποίο πίνετε, για την παροχή της αποχέτευσης και των υπηρεσιών
βιολογικού καθαρισμού που απολαμβάνουμε και όλοι και μπορούμε να λέμε περήφανοι ότι έχουμε γαλάζιες σημαίες.

Πρέπει να φροντίζει και να συντηρεί τα δίκτυα της, πρέπει να κάνει επενδύσεις και όλα αυτά μέσα από μια διαδικασία εισπράξεων η οποία έχει να κάνει με την κοστολογημένη παροχή εισπράξεων.

Το γεγονός ότι υπάρχει μια μερίδα καταναλωτών που διαμαρτύρονται και δεν λέω ότι διαμαρτύρονται άδικα, απλά είχαν μάθει σε μια λογική ότι το νερό είναι του Θεού. Και αφού είναι του καλού Θεού, δεν έχει κόστος. Όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα.

Θεωρώ ότι υπερβάλετε τα μέγιστα σε ό,τι αφορά το θέμα αυτό. Θέτοντας εν αμφιβόλω την λειτουργία και την ωφέλεια της ΔΕΥΑΚ και την παροχή της ΔΕΥΑΚ προς τους υπόλοιπους καταναλωτές – αυτό το 80-85% των καταναλωτών, οι οποίοι δεν
διαμαρτύρονται, οι οποίοι έχουν τα ίδια προβλήματα ίσως και μεγαλύτερα λόγω της οικονομικής κατάστασης και που αυτοί οι άνθρωποι πληρώνουν τους λογαριασμούς, της ΔΕΗ, της ΔΕΥΑΚ με συνέπεια.

Κάποια στιγμή πρέπει να κατεβάσουμε τους τόνους, σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι κάποιες διοικήσεις έφεραν ανείσπρακτους λογαριασμούς ετών ίσως και πέντε έως σήμερα.

Και εσείς αναφέρεστε προφανώς στις διακοπές που κάναμε στη Ν. Καρβάλη. Και έχετε δίκιο. Διότι οι υπηρεσίες της ΔΕΥΑΚ όταν προγραμματίζαμε τις διακοπές αυτές μετά από δύο ειδοποιήσεις και δεν το λέτε αυτό..Εστάλησαν και επιστολές και προφανώς αποσιωπείτε αυτό το γεγονός. Γιατί πήραν επιστολές όσοι όφειλαν πάνω από 500 ευρώ στη ΔΕΥΑΚ. Μετά την επιστολή που έφθασε στους πελάτες αυτούς αρχές Νοεμβρίου και μετά την παράδοση δύο ειδοποιήσεων τι άλλο θα έπρεπε να κάνει η ΔΕΥΑΚ παρά αυτό που κάνει; Να θέσει εν αμφιβόλω την λειτουργία όλου του συστήματος.

Έχετε υπόψιν σας για παράδειγμα ότι ο διακανονισμός που έγινε με τη ΔΕΗ για να εξοφληθεί το 1,8 εκ. ευρώ που όφειλε η ΔΕΥΑΚ στη ΔΕΗ και που συσσωρεύτηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια επειδή ακριβώς κάποιες διοικήσεις κάναν το παγώνι ή την πάπια..σε όλους αυτούς τους λογαριασμούς που μαζεύτηκαν και που προσεγγίζουν το νούμερο αυτό. Τι θα έπρεπε να κάνει άραγε όχι ο Ξανθόπουλος, διότι καταφέρεστε στο πρόσωπο μου. Διότι αναρωτιέμαι αν εσείς ήσασταν Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ τι θα κάνατε; Θα συνεχίζατε να κλείνετε τα μάτια σε αυτή την οφειλή που μήνα μήνα δημιουργεί τα πλείστα όσα προβλήματα; Θα τολμούσατε να θέσετε εν αμφιβόλω την λειτουργία της ΔΕΥΑΚ;

Και επιτέλους δεν είναι καιρός κάποια στιγμή να δούμε τι θα γίνει και με τους υπόλοιπους καταναλωτές, αυτούς οι οποίοι πληρώνουν λογαριασμούς χωρίς να διαμαρτύρονται; Και εν πάσει περιπτώσει δεν διαμαρτύρονται με τον τρόπου που εσείς το κάνετε; Για το όλο θέμα τέλος ο κ. Μιχαλάκης είπε τη μισή αλήθεια. Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής κλέβει πάρα πολλά χρόνια με αυτό τον τρόπο νερό και δεν είναι ο μόνος, ο κ. Μιχαλάκης απλά το αποσιώπησε. Και να σας πω και κάτι άλλο;

Κάνει επανασυνδέσεις παράνομες πάρα πολλά χρόνια. Η απορρία του δίδει τη δυνατότητα να έχει μια πάρα πολύ σημαντική έκπτωση στο τιμολόγιο. Την έκπτωση την έχει. Το γεγονός όμως ότι είναι στο κοινωνικό τιμολόγιο δεν σημαίνει ότι αυτή την μικρότερη δυνατή χρέωση δεν θα την εξυπηρετεί. Κι άρα δικαιούται ο καθείς να μην πληρώνει ούτε το 10% και να κάνει επανασύνδεση παράνομη; Θέλετε ο Ξανθόπουλος να παρανομεί;

Για αυτό και λέμε να έρθει να κάνει διακανονισμό. Και γιατί ο κ. Μιχαλάκης δεν με ενημέρωσε; Γιατί μίλησε στην Οικονομική Επιτροπή; Μήπως ο κ. Μιχαλάκης επέλεξε επειδή εσείς ήσασταν παρών να κάνει αντιπολίτευσή; Και στο τέλος τέλος η οικονομική επιτροπή δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα ΔΕΥΑΚ. Και στο τέλος τέλος έκανε μια παρέμβαση ο κ. Μιχαλάκης και επιλέγει ο ίδιος ο πελάτης να κάνει μια παρανομία. Και τι γίνεται με το 85% των συνεπών καταναλωτών που πληρώνει κανονικά έστω με την οικονομική κατάσταση.

Να έρθει καταληκτικά ο άνθρωπος αυτός στη ΔΕΥΑΚ να δούμε τι θα γίνει. Γιατί και για τις περιπτώσεις που είναι σε απορρία ο Δήμος Καβάλας έχει σχέδιο και δεν το λέμε έτσι. Η ΔΕΥΑΚ πράγματι δεν πρέπει να εισπράττει από κανέναν και να κλείσει και το ανλιοστάσιο της. Εμείς παλεύομε με μια αποκεντρωμένη για παρ5άδειγμα η οποία δεν εγκρίνει την εξαίρεση από την 5θημερη εργασία και αυτό το αποσιωπείται, σας το έχω δημοσιοποιήσει, όταν τίθεται εν αμφιβόλω η λειτουργία όλου του συστήματος και εσείς αντί να κρίνετε δίκαια μας βάλλετε. Ο Δήμος Καβάλας έχει σχέδιο για το 10% της
κατανάλωσης. Και ο κ. Μιχαλάκης ας κάνει αντιπολίτευση σωστή και όχι με τον τρόπο που επέλεξε.

Διαβάστε επίσης