Dark Mode Light Mode

Ανοιχτή επιστολή ΕΛΜΕ Καβάλας προς γονείς και κηδεμόνες

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να διασαφηνίσουμε τους λόγους για τους οποίους εκδηλώθηκε η μεγάλη αντίδραση των εκπαιδευτικών ενάντια στον νόμο που αφορά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (μέχρι την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΔΕΔΥ 90% των εκπαιδευτικών δήλωσε αποχή από την αξιολόγηση).

Οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ φοβούνται την αξιολόγηση, γιατί δεν είναι οκνηροί, ούτε ανεπαρκείς. Και αυτό το αποδείξαμε καθ΄όλην τη διάρκεια της πανδημίας, όταν χωρίς εργαλεία και με ελλιπή κατάρτιση, ανταποκριθήκαμε και ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις της τηλεκπαίδευσης.

Οι περισσότεροι προμηθευτήκαμε τα απαιτούμενα εργαλεία με δικά μας έξοδα, αυτοεπιμορφωθήκαμε και στεκόμαστε σταθερά δίπλα στα παιδιά μας -τα παιδιά σας.

Αρνούμαστε το νόμο που αφορά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, γιατί αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, η θωράκιση και ενδυνάμωση της δημόσιας παιδείας. Ο συγκεκριμένος νόμος ΔΕΝ έχει αυτή τη στόχευση.

Σύμφωνα με αυτόν:

  1. Το Υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν αρχικά σε αξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας (εσωτερική αξιολόγηση) και στη συνέχεια προβλέπεται εξωτερική αξιολόγηση από εξωτερικούς αξιολογητές (διορισμένα στελέχη της Εκπαίδευσης).

ΕΡΩΤΗΜΑ:

Χρειάζεται να καταγραφεί η κατάσταση που επικρατεί στο δημόσιο σχολείο; Είναι γνωστή σε όλους και την γνωρίζει πολύ καλά και το Υπουργείο. Οι εξωτερικοί αξιολογητές καλούνται απλά να επιβεβαιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση.

 

  1. Το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι στόχος της αξιολόγησης είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

ΕΡΩΤΗΜΑ:

Για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα δεν πρέπει να αξιολογηθεί στο σύνολό του;Δεν πρέπει να αξιολογηθεί η ελλιπέστατη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, τα ανεπαρκή βιβλία, τα παρωχημένα αναλυτικά προγράμματα, τα ανύπαρκτα επιμορφωτικά προγράμματα;

Δεν είναι δυνατόν να βελτιωθεί η εκπαίδευση, όταν αξιολογείται ένα μόνον τμήμα της. Αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, αλλά ΔΕΝ αξιολογούνται τα εργαλεία με τα οποία δουλεύουν και το πλαίσιο μέσα στο οποίο δουλεύουν.

 

  1. Το Υπουργείο Παιδείας θα κατατάξει τα σχολεία με βάση την αξιολόγησή τους και η κατάταξη αυτή θα οξύνει των ανταγωνισμό ανάμεσά τους.

ΕΡΩΤΗΜΑ:

Επιδιώκει άραγε το ΥΠΑΙΘ να δημιουργήσει σχολεία πρώτης και δεύτερης κατηγορίας και κυρίως να δημιουργήσει μαθητές πρώτης και δεύτερης κατηγορίας;

 

  1. Το Υπουργείο Παιδείας στο νόμο που ψηφίστηκε κρατά κλειστά τα χαρτιά του για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης; Το Υπουργείο δεν προτείνει τίποτε συγκεκριμένο.

Πώς να εκσυγχρονίσουν οι εκπαιδευτικοί ένα απαρχαιωμένο πρόγραμμα σπουδών;Αυτό είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ.

Πώς να ασκήσουν τους μαθητές στη διερευνητική μάθηση;Τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία κατευθύνουν στη μετωπική διδασκαλία και στην παπαγαλία.

Στις περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί διαπιστώσουν ανεπάρκεια εργαλείων και πλαισίου, πώς θα τα αντικαταστήσουν ή θα βελτιώσουν τη λειτουργία τους;

Αν π.χ. ο εξοπλισμός του σχολείου σε Η/Υ είναι απαρχαιωμένος, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να βρουν τους πόρους για να τον εκσυγχρονίσουν;

Στην πραγματικότητα το Υπουργείο γνωρίζει απόλυτα την κατάσταση στα σχολεία, όπως και τι ακριβώς πρέπει να κάνει το ίδιο, για να νομιμοποιείται να έχει απαιτήσεις.

Στην πραγματικότητα το Υπουργείο επιδιώκει να αξιολογεί, αλλά το ίδιο δεν διανοείται να αξιολογηθεί ως προς τις ενέργειές του για την Παιδεία. Και όλοι συμφωνούμε ότι επ’ αυτού, το πρόσημο είναι αρνητικό.

Αρκεί να  θυμηθούμε:

  • τα μέτρα που ΔΕΝ λήφθηκαν για να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια σε καιρό πανδημίας(μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα και αύξηση αριθμού λεωφορείων που τους μεταφέρουν στο σχολείο),
  • την επιμόρφωση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που εξαγγέλθηκε το Μάιο του 2020 και ΔΕΝ έγινε, ΞΑΝΑεξαγγέλθηκε το Δεκέμβριο του 2020 και δεν ξαναέγινε,
  • τα 90.000 λάπτοπ και τάμπλετ, που εξαγγέλθηκε το Σεπτέμβριο ότι θα δοθούν στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς,ΞΑΝΑεξαγγέλθηκε το Δεκέμβριο και ακόμα τα περιμένουμε…
  • τις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί (η χρονιά τελείωσε)

και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

 

Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, ενώ το ίδιο δεν έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για να επιτελείται το εκπαιδευτικό έργο σωστά.

Η Πολιτεία οφείλει ΠΡΩΤΑ να εξοπλίσει, να ενισχύσει, να θωρακίσει το δημόσιο σχολείο. Δεν αφήνεις το δημόσιο σχολείο να φυτοζωεί και μετά το αξιολογείς και το απορρίπτεις, επειδή φυτοζωεί.

Επομένως με το νόμο που εισηγείται το ΥΠΑΙΘ, επιχειρεί να κατασκευάσει ενόχους για να αποποιηθεί τις δικές του ευθύνες. «Νίπτει τας χείρας του», ως άλλος Πόντιος Πιλάτος.Επιδιώκει να μεταθέσει τις ευθύνες του στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές και επιμένει στην αξιολόγηση ΟΧΙ ως έναν μηχανισμό βελτίωσης της Εκπαίδευσης ΑΛΛΑ ως έναν μηχανισμό κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους είναι αυτονόητο γιατί όλοι εμείς, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί,αντιδρούμε : Είναι καθήκον μας παιδαγωγικό και δημοκρατικό.

 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καβάλας

Προηγούμενο άρθρο

Από την επιχείρηση «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» στην επιχείρηση « All you want is Greece»

Επόμενο άρθρο

Tests και αύριο ο ΑΟΚ στο Βερούλειο