Συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα είχε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα ο βουλευτής Κώστας Μορφίδης. Η συζήτηση έχει ενδιαφέρον αφού υπήρξαν νέα και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού με τους Τοξότες και για το ακόμη πιο φιλόδοξο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Κατά τον κ. Βούρδα ο διαγωνισμός για την τελική μελέτη του έργου Νέο Λιμάνι- Τοξότες θα γίνει εντός του έτους προκειμένου να υπάρξει ανάδοχος πριν τον Γενάρη του 2017. Υπολογίζεται ότι η εκπόνηση της μελέτης θα γίνει σε όλο το 2017 κι έτσι το έργο ώριμο μελετητικά θα διεκδικήσει χρηματοδότηση και έναρξη το 2018.
Για την Σιδηροδρομική Εγνατία είναι έτοιμη η προμελέτη της χάραξης. Μελετητικά και κατασκευαστικά το τμήμα που θα έχει προτεραιότητα είναι αυτό από την Αμφίπολη έως την Ξάνθη μέσω Καβάλας. Επειδή για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Κωνσταντινούπολης υπάρχει ζωηρότατο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, η εταιρία ΕΡΓΟΣΕ κάνει ότι μπορεί προκειμένου όλα να εξελιχθούν γρήγορα. Στο Νομό Καβάλας η χάραξη είναι κοντινή με την Εγνατία οδό (στην Πιερία Κοιλάδα) ενώ στον Άγιο Σίλα εξετάζεται τόσο η λύση του μεγάλου τούνελ όσο και της γέφυρας. Στο τμήμα του Νομού Θεσσαλονίκης προβλέπεται χάραξη κάτω από τις λίμνες, κοντά δηλαδή στην παλιά εθνική οδό.
Σε δηλώσεις του φέτος το Καλοκαίρι ο κ. Βούρδας διέψευσε σενάρια ιδιωτικοποίησης της ΕΡΓΟΣΕ (άρα ότι σχεδιάζεται από αυτήν θα γίνει κανονικά) ενώ για τη Σιδηροδρομική Εγνατία τόνισε μεταξύ των άλλων «…αποτελεί στρατηγικό έργο, έχοντας γεωπολιτικές προεκτάσεις, καθώς αφορά την σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με την Θεσσαλονίκη».