Σε ένα φορέα έχουν ενσωματωθεί τα δύο τοπικά σωματεία λιμενεργατών, το σωματείο «Άγιος Νικόλαος» της Καβάλας και το σωματείο της Νέας Περάμου. Ο «Άγιος Νικόλαος» ιδρύθηκε το 1927 και τα μέλη του έχουν διεκπεραιώσει σοβαρότατες εργασίες, ενώ με τη συνεργασία του ΟΛΚ και με τη χρήση του μηχανικού εξοπλισμού καθιστούν το Φίλιππος Β’ ισάξιο με άλλα μεγάλα λιμάνια. Ο «Άγιος Νικόλαος» ανήκει στο δυναμικό του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, της ΟΕΒΕ και της παγκόσμιας ομοσπονδίας φορτοεκφορτωτών. 30 είναι τα μέλη του σωματείου της Καβάλας και 25 είναι τα μέλη του σωματείου της Νέας Περάμου, ενώ επιπλέον 12 άτομα εργάζονται στο λιμάνι της Κεραμωτής. Όπως μας εξήγησε ο πρόεδρος των λιμενεργατών Νίκος Παρδαλίδης η συνένωση εκπορεύτηκε από την ανάγκη να εξυπηρετηθούν οι εργασίες με τις σωλήνες του αγωγού ΤΑΡ, διότι 22 άτομα απαιτείται να απασχολούνται κάθε πρωί και άλλα 22 άτομα κάθε απόγευμα.
Ο πρόεδρος μας ενημέρωσε ότι οκτώ πλοία μέχρι στιγμής έχουν ξεφορτώσει περίπου 3.000 σωλήνες, ενώ ένα ακόμη καράβι αναμένεται να καταπλεύσει στις 27/6 μεταφέροντας επιπλέον 900 σωλήνες. Κανένα απολύτως πρόβλημα δεν προέκυψε στις μέχρι στιγμής εργασίες και κανένα απολύτως παράπονο δε διατυπώθηκε. Το καθήκον μεταφοράς διόλου εύκολο δεν είναι αφού οι σωλήνες έχουν μήκος 18 μέτρα και ζυγίζουν καθεμία περίπου 10 – 11 τόνους ανάλογα με τα χιλιοστά τους.
Η διαδικασία εκφόρτωσης απαιτεί την παρουσία κάποιων λιμενεργατών πάνω στο πλοίο και στους γερανούς και οι υπόλοιποι βοηθούν στην εναπόθεση των σωληνών πάνω στα φορτηγά. Η αποθήκευσή τους γίνεται σε συγκεκριμένο σημείο στην είσοδο του λιμανιού Φίλιππος Β’, από όπου στη συνέχεια θα γίνει και η μεταφορά προς τα εργοτάξια. Με τις αναμενόμενες 900 σωλήνες θα γεμίσει το υφιστάμενο σημείο αποθήκευσης και θα πρέπει να δημιουργηθεί νέος αποθηκευτικός χώρος. Η ποσότητα σωληνών που θα ξεφορτωθούν στο καβαλιώτικο λιμάνι είναι καθορισμένη. Η διαδικασία θα συνεχιστεί έως τον Ιούνιο του 2017.
Στο ερώτημα εάν το καβαλιώτικο λιμάνι έχει συνεχιζόμενη δουλειά, ο Νίκος Παρδαλίδης διευκρίνισε: «Το καβαλιώτικο λιμάνι δεν έχει την ίδια ροή με εκείνη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για παράδειγμα. Το Φίλιππος Β’ όμως διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, όπως το μεγάλο βύθισμα για την υποδοχή πλοίου χωρητικότητα 50.000 τόνων, την εγγύτητα του με την Εγνατία οδό, καθώς και τη μεγάλη έκτασή του. Εάν μάλιστα συνδυαζόταν και με σιδηροδρομική σύνδεση τότε τα πλεονεκτήματα θα ήταν ακόμη περισσότερα, τη δε ανάπτυξή του δε θα μπορούσαμε καν να τη φανταστούμε.
Διόλου απίθανο κάποιοι εσκεμμένα να φρενάρουν την ανάπτυξη του καβαλιώτικου λιμανιού προκειμένου να μη θιχτούν συμφέροντα. Ως δίοδο προς τα Βαλκάνια, με αποθηκευτικούς χώρους, ελεύθερη ζώνη και σιδηροδρομική σύνδεση, το Φίλιππος Β’ μάλλον θα ενοχλούσε κάποιους».
Από το λιμάνι της Καβάλας διακινούνται μεγάλες ποσότητες μαρμάρων, σιτηρών, καλαμπόκια, ηλιόσποροι, χαρτόμαζες, ενώ σημαντικές ήταν και οι ποσότητες λιπασμάτων που φορτώνονταν. Όταν υπήρχαν επιχειρήσεις στην περιοχή υπήρχαν και φορτία προς μετακίνηση, επεσήμανε ο κ. Παρδαλίδης. Ερωτώμενος για τις πληροφορίες που υπάρχουν αναφορικά με τη λειτουργία της ΒΦΛ, μας απάντησε:
«Στενάχωρες είναι οι ειδήσεις που μαθαίνουμε. Άλλοι προβλέπουν ότι το εργοστάσιο θα κλείσει οριστικά, άλλοι λένε ότι ο ιδιοκτήτης θέλει να διώξει τους παλιούς εργαζόμενους κι άλλοι υποστηρίζουν ότι οι μονάδες έκλεισαν για λόγους συντήρησης. Δύσκολα προβλέπω ότι το εργοστάσιο θα επαναλειτουργήσει και δεν αποκλείω να αλλάξει ακόμη και χρήση, αφού η εταιρεία διέθετε άδεια για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Άγνωστη είναι και η τύχη των εργαζομένων της ΒΦΛ».
Ο πρόεδρος των λιμενεργατών θύμισε ότι βάσει ειλημμένων αποφάσεων τα λιμάνι της χώρας θα πωληθούν και μετά από το λιμένα της Θεσσαλονίκης σειρά έχει εκείνο του Βόλου, της Πάτρας και του Ηρακλείου. Οι λιμενεργάτες δεν αντιτίθενται στην πώληση των λιμένων έχουν όμως τεράστια σημασία οι όροι πώλησης και κυρίως η διασφάλιση των θέσεων εργασίας.
=