Dark Mode Light Mode

Δεν είναι σίγουρο το αεροπορικό σόου

Η χθεσινή μας συζήτηση με τον Πάνο Γεωργιάδη κατέληξε στο ασφαλές συμπέρασμα σύμφωνα με το οποίο το φετινό αεροπορικό σόου δεν είναι καθόλου σίγουρο. Όλα θα κριθούν το δεύτερο 15νθήμερο του μήνα, σε σύσκεψη των τοπικών φορέων. Εκτός αν η σύσκεψη δεν έχει αποτέλεσμα κι ως εκ τούτου η απόφαση παρθεί ακόμη αργότερα, τον μήνα Απρίλιο. Στο μεταξύ χάθηκε πολύτιμος χρόνος, η διοργάνωση σε αντίθεση με τα 5 προηγούμενα σόου είναι σε περίπου αρχικό στάδιο παρά το ότι βρισκόμαστε στον Μάρτιο. Υπάρχουν μόνο διερευνητικές επαφές και καμία συμφωνία για αυτούς που θα συμμετάσχουν. Ο δε Πάνος Γεωργιάδης (διευθυντής της διοργάνωσης) αν και συνεχίζει τις επαφές του και με τους τοπικούς παράγοντες εκφράζει αυτήν την αβεβαιότητα, την οποία στηρίζει σε πολλά και διάφορα επιχειρήματα. Κάποια (αν όχι όλα) έχουν συγκεκριμένη βάση.

Το βασικό πρόβλημα του σόου είναι το οικονομικό. Ο κ. Γεωργιάδης θέλει το σόου του 2017 να είναι καλύτερο από το σόου του 2016. Κατά συνέπεια ο προϋπολογισμός των 95.000 ευρώ (χρήματα των τοπικών φορέων) δεν του αρκεί. Ζητά να βρεθούν τουλάχιστον 50.000 ευρώ επιπλέον, με κατεύθυνση αυτά τα χρήματα να αναζητηθούν από χορηγίες. Από ιδιώτες που θα εκμεταλλευτούν το γεγονός για να διαφημιστούν.

Πέρσι η διοργάνωση είχε αυτού του είδους έσοδα περίπου 20.000 ευρώ. Φέτος βρέθηκε ο συνεργάτης που ήδη αναζητά χορηγίες, μέχρι τώρα δεν υπάρχουν νέα. Κατά πληροφορίες θα υπάρξουν (είτε θετικά, είτε αρνητικά) λίγο πριν τη σύσκεψη του Μαρτίου. Οι χορηγοί αναζητούνται κυρίως στην Αθήνα, σε μεγάλες εταιρίες. Η τοπική αγορά (και αυτή της ΑΜΘ) θα ερευνηθεί αμέσως μετά. Γύρω από το ζήτημα των χορηγιών υπάρχει μια κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία. Ένα άλλο ενδεχόμενο, δυσκολότερο, είναι κάποια από τις αεροπορικές ομάδες που θα λάβει μέρος στο σόου να δεχθεί να έρθει στην Καβάλα χωρίς χρήματα. Αυτό έχει γίνει στο παρελθόν αλλά όποτε έγινε ήταν η εξαίρεση του κανόνα.

Απογοήτευση δημιουργούν δύο ακόμη θέματα. Οι ξενοδόχοι στους οποίους το σόου απευθύνθηκε δεν έχουν απαντήσει, ενώ ο ΕΟΤ οφείλει από την περσινή διοργάνωση ποσό 2.300 ευρώ. Οι ξενοδόχοι πρέπει να συνεργαστούν με το σόου ώστε είτε να φιλοξενήσουν δωρεάν τα πληρώματα των αεροπλάνων, είτε να κάνουν ειδικές τιμές. Περιγράφονται απρόθυμοι εξ αιτίας του ότι η διοργάνωση θα γίνει σε μια περίοδο αυξημένης πληρότητας των ξενοδοχείων. Ερωτηθείς σχετικά ο Π. Γεωργιάδης μας είπε χθες ότι υπό όλες αυτές τις συνθήκες το σόου «… είναι 50-50 αν θα γίνει». Η συζήτηση μαζί του μας οδηγεί σε ακόμη χειρότερο συμπέρασμα. Το ποσοστό να γίνει το σόου,  εκτιμούμε ότι είναι αρκετά μικρότερο του 50%.

Κι ενώ όλα αυτά αφορούν την ουσία και την «ψυχή» της διοργάνωσης, οι τοπικοί παράγοντες φαίνεται να απέχουν. Θεωρούν τη διοργάνωση σίγουρη και δεν κρίνουν σκόπιμο να ασχοληθούν μαζί της τώρα. Περιμένουν τη σύσκεψη χωρίς να γνωρίζουν ότι στη διάρκεια της είναι πιθανόν να μάθουν ότι αυτή δεν θα γίνει!

Τέλος στις 11 Απριλίου προβάλλεται σε πρεμιέρα στο Λονδίνο το ντοκιμαντέρ του BBC σχετικά με την πτήση του αεροπλάνου «Μπρίστολ Σκάουτ». Η ιστορία είναι γνωστή. 100 χρόνια μετά την αρχική πτήση στο τότε αεροδρόμιο της Θάσου, ο εγγονός του τότε πιλότου ανασκεύασε το «Μπρίστολ Σκάουτ» και ξαναπέταξε στην ίδια ακριβώς διαδρομή. Μέρος του ντοκιμαντέρ κινηματογραφήθηκε στη Θάσο το Καλοκαίρι του 2016.

 

Προηγούμενο άρθρο

Η Θάσος παραμένει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017