• 28 Απριλίου 2024,

ΔΕΥΑΚ: Πρώτα σφάλει, μετά σιωπά, στο τέλος τρέχει και δε φθάνει!

 ΔΕΥΑΚ: Πρώτα σφάλει, μετά σιωπά, στο τέλος τρέχει και δε φθάνει!

Επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι έντονες διαμαρτυρίες συμπολιτών σχετικά με «φουσκωμένους» λογαριασμούς ύδρευσης που έλαβαν κυρίως τη Δευτέρα. Η ΔΕΥΑΚ δια του γενικού της διευθυντή παραδέχθηκε ότι εξέδωσε λάθος λογαριασμούς για έναν τομέα της πόλης (κέντρο και Άη Γιάννης), δυστυχώς και το ότι δεν πρόλαβε τα χειρότερα. Κάποιοι εξ αυτών όχι μόνο εκδόθηκαν αλλά μοιράστηκαν κιόλας. Όλα αυτά ο εκπρόσωπος της επιχείρησης τα παραδέχθηκε κατόπιν εορτής, μιας και η ΔΕΥΑΚ αρχικά δεν ανακοίνωσε το παραμικρό. Υποχρεώθηκε να παραδεχθεί και να μιλήσει για το πρόβλημα μόνο μετά τη δημοσιοποίηση των διαμαρτυριών των πολιτών!

Η επιχείρηση ξεκαθάρισε ότι όλοι οι λάθος λογαριασμοί είναι άκυροι αλλά το κακό έχει γίνει. Η αξιοπιστία της ΔΕΥΑΚ μειώθηκε κι άλλο. Η Δήμαρχος ήταν χθες στο κτίριο της Λορντ ζητώντας αναλυτική ενημέρωση κι οι πληροφορίες για το περιστατικό φαίνεται να συνδυάζονται με το περιεχόμενο παλαιότερης μηνυτήριας αναφοράς του σωματείου των εργαζομένων.

Πέραν του ανθρώπινου λάθους που έκανε χειριστής του προγράμματος έκδοσης των λογαριασμών (χωρίς το πρόγραμμα να έχει ασφαλιστική δικλείδα προστασίας), υπάρχουν απορίες για αυτό και τη λειτουργικότητα του. Η προσαρμογή του στα δεδομένα της ΔΕΥΑΚ λέγεται ότι δεν είναι ομαλή ενώ χθες ο δημοτικός σύμβουλος Λεωνίδας Παππάς κατήγγειλε ως αδιαφανή τη διαδικασία με την οποία αυτό αγοράστηκε!

Απαντήσεις και καταγγελίες για τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΚ

Η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα βρέθηκε χθες το πρωί στη ΔΕΥΑΚ προκειμένου να ενημερωθεί πληρέστερα σχετικά με το λάθος που διαπιστώθηκε στην έκδοση λογαριασμών ύδρευσης σε έναν ολόκληρο τομέα. Το θέμα ανέκυψε το απόγευμα της Δευτέρας και μετά από διαμαρτυρίες καταναλωτών στους οποίους είχαν μοιραστεί οι λανθασμένοι λογαριασμοί.

Η ΔΕΥΑΚ αν και γνώριζε το πρόβλημα από το μεσημέρι ή το πρωί της Δευτέρας, ωστόσο δεν προέβη σε κάποια προειδοποιητική ανακοίνωση. Ενδεχομένως να πίστεψε ότι το θέμα ίσως και να μη γνωστοποιούνταν στα μέσα ενημέρωσης. Εσφαλμένη άποψη ωστόσο, αφού οι πολίτες αμέσως μόλις διαπίστωσαν υπερβολικές χρεώσεις στους λογαριασμούς τους άμεσα διαμαρτυρήθηκαν, τόσο προς την επιχείρηση όσο και προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Με την ευκαιρία, διατυπώνονται διάφορα παράπονα καταναλωτών τα οποία μπορεί να έχουν σχέση με το εξεταζόμενο περιστατικό ή μπορεί και όχι. Για παράδειγμα, συμπολίτης αναφέρεται σε αύξηση του παγίου στο πολυτεκνικό τιμολόγιο από τα 16 στα 23 ευρώ. Άλλος συμπολίτης διαμαρτύρεται, διότι ενώ άλλαξε το υδρόμετρο πληρώνοντας την αξία του καινούργιου στον προηγούμενο λογαριασμό, παρόλα αυτά στο λογαριασμό του Σεπτεμβρίου χρεώνεται εκ νέου η αλλαγή του υδρομέτρου. Πήγα στη ΔΕΥΑΚ όπου και παραδέχθηκαν το λάθος, είπε ο πολίτης στην εφημερίδα μας.

Το σοβαρότατο λάθος αφορά σε πολλούς λογαριασμούς ύδρευσης στον τομέα του κέντρου και της συνοικίας του Αγίου Ιωάννη. Όπως φαίνεται, ο χειριστής του προγράμματος που εκδίδει τους λογαριασμούς έκανε λάθος. Υπάρχει θέμα με την παραμετροποίηση του προγράμματος, το οποίο μάλιστα δεν έχει ασφαλιστική δικλείδα προκειμένου να προλαμβάνεται κάποιο λάθος του χειριστή κατά τη διαδικασία έκδοσης των λογαριασμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αφού εκδόθηκαν οι λανθασμένοι λογαριασμοί κι αφού παραδόθηκαν στο προσωπικό ώστε να διανεμηθούν στις οικίες των καταναλωτών, στην πορεία διαπιστώθηκε το πρόβλημα. Ειδοποιήθηκαν τηλεφωνικά όσοι μοίραζαν τους λογαριασμούς ώστε να πάψουν τη διανομή τους, ωστόσο ορισμένοι είχαν ήδη μοιραστεί.

Ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης Κώστας Τσακίρης είπε χθες στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ: «Το πρωί της Δευτέρας διανεμήθηκαν λογαριασμοί με λανθασμένο υπολογισμό. Καταλάβαμε το σφάλμα και σταματήσαμε εγκαίρως της διανομή τους. Επρόκειτο για ένα λανθασμένο χειρισμό στο πρόγραμμα επειδή σε αυτό δόθηκε λανθασμένη ημερομηνία. Επικοινώνησαν μαζί μας τηλεφωνικά κάποιοι καταναλωτές στους οποίους απαντήσαμε πως τα λάθη θα διορθωθούν. Όλοι οι λογαριασμοί είναι άκυροι.

Από τους 1.200 περίπου λογαριασμούς του συγκεκριμένου τομέα διανεμήθηκαν μόνο οι εκατό. Ακόμη κι αν κάποιος καταναλωτής δε γνωρίζει ότι ο λογαριασμός που κρατά στα χέρια του είναι λανθασμένος, δε θα καταφέρει να τον πληρώσει διότι έχει ήδη ακυρωθεί. Πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος του χειριστή. Το πρόγραμμα της παραμετροποίησης κι του υπολογισμού της κατανάλωσης το χειρίζεται προσωπικό της ΔΕΥΑΚ».

Ο δημοτικός σύμβουλος Λεωνίδας Παππάς έθεσε το θέμα σε μια διαφορετική βάση, σημειώνοντας από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ: «Νομίζουμε ότι το πρόβλημα είναι πιο εκτεταμένο. Ευχόμαστε να λυθεί άμεσα. Το ζήτημα των λαθών στους λογαριασμούς το έχει καταγγείλει εδώ και καιρό συνδικαλιστής της ΔΕΥΑΚ. Οι εργαζόμενοι έχουν δηλώσει ότι το πρόγραμμα εμφανίζει λάθη. Καταγγέλλουμε ως αδιαφανή τη διαδικασία προμήθειας του προγράμματος. Υπάρχουν εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΚ που αρνούνται να χειριστούν το πρόγραμμα. Θέτουμε ζήτημα του τρόπου προμήθειάς του, αφού έγινε εντός του έτους και χωρίς διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση».

Στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ μίλησε τέλος ο Σμαράγδος Κρεμμύδας, πρόεδρος του νομαρχιακού συλλόγου ΑμΕΑ. Είναι ένας από τους καταναλωτές που έλαβε, ενώ δεν έπρεπε, το λογαριασμό του νερό με το λανθασμένο ποσό. Ο κ. Κρεμμύδας τόνισε: «Το λάθος υπήρξε και στο δικό μου λογαριασμό της οικείας μου. Τα ποσά είναι αυξημένα. Τη Δευτέρα έλαβα τον λογαριασμό όταν και διαπίστωσα ότι το ποσό της χρέωσης ήταν τριπλάσιο. Τι θα γίνει με τους καταναλωτές που πλήρωσαν τους λανθασμένους λογαριασμούς ηλεκτρονικά στις τράπεζες;»

Διαβάστε επίσης