• 18 Μαΐου 2024,

Δικαιώνεται ο Λ. Βασιλειάδης για τα ΣΑΤΑΜΕ- Τον Μάρτιο τα επιπρόσθετα «πλυντήρια» της ΒΦΛ

 Δικαιώνεται ο Λ. Βασιλειάδης για τα ΣΑΤΑΜΕ- Τον Μάρτιο τα επιπρόσθετα «πλυντήρια» της ΒΦΛ

Πληροφορίες από τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στη διαδικασία σύνταξης των ΣΑΤΑΜΕ (Σχέδια Αντιμετώπισης Τεχνολογικού Ατυχήματος) αναφέρουν ότι όντως αυτά του Απριλίου του 2010 δεν εγκρίθηκαν ποτέ από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας στην Αθήνα. Η παράλειψη δεν αφορά τη ΒΦΛ, η οποία δεν έχει καμία εμπλοκή στη διαδικασία έγκρισης. Αυτήν την περίοδο συντάσσονται στην Καβάλα τα νέα ΣΑΤΑΜΕ, σύμφωνα με την αρχική απόφαση του κράτους (2016). Ενδιαφέρουσα είναι η εξέλιξη για την εγκατάσταση τον Μάρτιο των «πλυντηρίων» επαερίων στο εργοστάσιο της ΒΦΛ. Αυτά κατασκευάζονται στην Ισπανία και σύντομα έρχονται στην Καβάλα. Υπάρχει μια καθυστέρηση λίγων μηνών στο χρονοδιάγραμμα. Η ΒΦΛ είχε ανακοινώσει την εγκατάσταση των επιπρόσθετων «πλυντηρίων» στη διάρκεια του 2018. Αρχικά η τοποθέτηση τους θα γίνονταν τον Δεκέμβρη του 2018.
Τα ΣΑΤΑΜΕ και τα «πλυντήρια»
Ατύπως αλλά και ουσιαστικά ταυτόχρονα, η πολιτική προστασία φαίνεται να επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του Λάζαρου Βασιλειάδη, σύμφωνα με τους οποίους τα ΣΑΤΑΜΕ του 2010 ναι μεν καταρτίστηκαν και στάλθηκαν προς έγκριση, αλλά η έγκριση ουδέποτε έγινε. Ούτε και η διαβούλευση που προβλέπεται. Το γεγονός αφορά την γενική γραμματεία πολιτικής προστασίας στην Αθήνα και κανέναν άλλο, την ώρα που οι ίδιες εμπλεκόμενες υπηρεσίες στα σχέδια ΣΑΤΑΜΕ έχουν ξεκινήσει να τα γράφουν από την αρχή.
Πρόκειται για μία διαδικασία που άρχισε το 2016 με προοπτική εντός των προσεχών μηνών τα ΣΑΤΑΜΕ που αφορούν και στα εργοστάσια ανατολικά της Καβάλας να έχουν τις προβλεπόμενες εγκρίσεις. Το θέμα ανέκυψε στη διάρκεια της εκδηλώσεως του περασμένου Σαββάτου στη Νέα Καρβάλη, όταν ο Λάζαρος Βασιλειάδης δήλωσε πως τα τελευταία ΣΑΤΑΜΕ ναι με καταρτίστηκαν το 2010 αλλά ουδέποτε εγκρίθηκαν. Ούτε και το περιεχόμενό τους γνωστοποιήθηκε στην κοινωνία.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες που έλαβαν γνώση των καταγγελιών Βασιλειάδη απαντούν εξηγώντας ότι μπορεί αυτή τη στιγμή να μην υπάρχουν εγκεκριμένα ΣΑΤΑΜΕ αλλά υπάρχουν οι προβλεπόμενες μελέτες ασφαλείας οι οποίες εξυπηρετούν τον ίδιο ρόλο μέχρι να εκπονηθούν και να εγκριθούν τα επόμενα ΣΑΤΑΜΕ.
Μια άλλη είδηση που αφορά στο ίδιο θέμα και σχετίζεται με το εργοστάσιο των λιπασμάτων αφορά στα επιπρόσθετα πλυντήρια απαερίων. Όλοι θυμούνται ότι στη διάρκεια του καλοκαιριού του 2018 ανάλογα επιπρόσθετα πλυντήρια υποσχέθηκε κι εξήγγειλε για τη λειτουργία του εργοστασίου της η ΒΦΛ. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε τοποθέτηση των πλυντηρίων στο τέλος του 2018 σημειώνει μικρή καθυστέρηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο εξοπλισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και είναι έτοιμος να φτάσει από την Ισπανία στην Καβάλα. Έτσι τον Μάρτιο τα επιπρόσθετα πλυντήρια θα τοποθετηθούν ώστε να λειτουργήσουν όπως προβλέπεται. Μέχρι τότε, με τη νέα διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, ταχύτερα δηλαδή από ότι συνήθως θα εξασφαλίσει την προβλεπόμενη πολεοδομική άδεια η Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων.
Για το θέμα των ΣΑΤΑΜΕ μίλησε χθες στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ ο πρώην νομάρχης Θόδωρος Καλλιοντζής. Θυμήθηκε ότι τα ΣΑΤΑΜΕ του 2010 εκπονήθηκαν από την αρμόδια υπηρεσία της τότε νομαρχίας και μάλιστα είχαν βραβευθεί από το υπουργείο. Κατατέθηκαν ώστε να εγκριθούν αρμοδίως, δεν ξέρω ωστόσο τι έγινε τελικά και αν εγκρίθηκαν ή όχι, σημείωσε ο κ. Καλλιοντζής. Ζήτησε όμως όλοι όσοι μιλούν για τη ΒΦΛ και τα θέματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης να είναι πιο συγκεκριμένοι και πιο σοβαροί.
Αναφορικά με τη φωσφογύψο της ΒΦΛ ο Θόδωρος Καλλιοντζής παρατήρησε ότι επί των ημερών του ερευνήθηκε τυχόν πρόβλημα από τον κ. Συλαίο, αλλά ειδικά για ζητήματα ραδιενέργειας διαπιστώθηκε πως προβλήματα δεν δημιουργούνταν. Γενικά, ο Θόδωρος Καλλιοντζής υποστήριξε ότι είναι περιορισμένη η προκαλούμενη ρύπανση από τη φωσφογύψο.
Ο Θόδωρος Μουριάδης που έλαβε μέρος στην ίδια ραδιοφωνική εκπομπή, αναρωτήθηκε ανεξάρτητα εάν τα ΣΑΤΑΜΕ είναι ή όχι εγκεκριμένα, πως ο κόσμος γνωρίζει το περιεχόμενό τους. Πρέπει, είπε ο Θόδωρος Μουριάδης, ο απλός πολίτης να ξέρει τι θα κάνει σε περίπτωση ατυχήματος κι άρα ο κόσμος θα πρέπει να είναι ενημερωμένος.

 

Διαβάστε επίσης