• 8 Μαΐου 2024,

Επιστολή από τους Άραβες διανοούμενους

 Επιστολή από τους Άραβες διανοούμενους

04 Noεμβρίου 2023

Ανοιχτή επιστολή προς τους διανοούμενους της Δύσης από τους άραβες διανοούμενους

Με αφορμή τις συγκρούσεις μεταξύ της παλαιστινιακής αντίστασης και των ισραηλινών δυνάμεων κατοχής στη Λωρίδα της Γάζας και στις γύρω περιοχές, και σε άλλες προηγούμενες περιπτώσεις συγκρούσεων, εμείς οι Άραβες διανοούμενοι θα περιμέναμε, από τους διανοούμενους, τους συγγραφείς και τους καλλιτέχνες των δυτικών χωρών, υποστήριξη και βοήθεια στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού για τα εθνικά, νόμιμα και δίκαια δικαιώματά του.

Υποστήριξη που έδειξε ξεκάθαρα, ωστόσο, ο αστικός τομέας των δυτικών λαών μέσω διαδηλώσεων υπέρ των δικαιωμάτων των παλαιστινίων και καταγγελίας των πρακτικών καταστολής, δολοφονίας, αποικισμού, πολιορκίας και τροποποίησης των ιστορικών και θρησκευτικών αναφορών της Παλαιστίνης, τις οποίες διαιωνίζει το Ισραήλ στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη. Εξάλλου, την ίδια αλληλεγγύη εξέφρασαν, με τεράστιο λογοτεχνικό θάρρος, ορισμένοι διανοούμενοι, καλλιτέχνες και ακαδημαϊκοί στην Ευρώπη και την Αμερική.

Θα περιμέναμε μια αποφασιστική στάση από την πλευρά των δυτικών διανοουμένων, αφού βλέπουμε σε αυτούς μια ζωντανή τάξη που εγγυάται την προστασία των θεμελιωδών αρχών και αξιών που έχουν οικοδομήσει τον σύγχρονο και μοντέρνο ανθρώπινο πολιτισμό.

Μοιραζόμαστε μαζί τους την πίστη στις ίδιες ανθρώπινες αξίες και αρχές: ελευθερία, δικαιοσύνη, ισότητα, ανθρώπινα δικαιώματα, προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, απόρριψη του φανατισμού και του ρατσισμού, απόρριψη του πολέμου και υπεράσπιση της ειρήνης, απόρριψη της κατοχής, αναγνώριση του δικαίου των λαών να ανακατακτήσουν τα κατεχόμενα εδάφη τους, στην αυτοδιάθεση και στην εθνική ανεξαρτησία κ.λπ.

Οι άραβες διανοούμενοι που υπέγραψαν αυτό το έγγραφο έχουν επομένως επίγνωση της εντυπωσιακής ασυμφωνίας-αναντιστοιχίας μεταξύ, αφενός, του πόσο η κουλτούρα στη Δύση τείνει, τουλάχιστον θεωρητικά, να επαινεί ανοιχτά οράματα, παραστάσεις και θέσεις πιστές στο κύρος, την αυθεντία αυτών των αρχών. και από την άλλη, πόσο η στάση της πλειονότητας των διανοουμένων μεταφράζεται σε τάση υποστήριξης του επιτιθέμενου δήμιου εις βάρος των δικαιωμάτων του θύματος το οποίο δέχεται επίθεση και που ζει σε μια κατεχόμενη γη, καθώς και σιωπώντας σε σχέση με τα επανειλημμένα εγκλήματα.

Και αντιλαμβάνονται, ταυτόχρονα, την εντυπωσιακή ασυμφωνία μεταξύ της αρχής των θέσεων των δυτικών διανοουμένων σχετικά με άλλα ζητήματα στον κόσμο (και συμμεριζόμαστε τη θέση τους σε
ό,τι είναι σωστό, δίκαιο) και το ότι καταφεύγουν στη σιωπή και την αδιαφορία όταν ασχολούνται με το ζήτημα της Παλαιστίνης και τα δικαιώματα του λαού της στη γη του, δικαιώματα που έχουν αναγνωριστεί από τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών!

Αυτό αρκεί για να δηλώσουμε ότι αυτές οι εντυπωσιακές αποκλίσεις μεταφράζονται σε μια πολιτισμική συμπεριφορά που βασίζεται στην πολιτική αρχή του «διπλού standard», την οποία καταγγέλλουμε μιας και παραβιάζει στην ουσία της την αποστολή του πολιτισμού-της κουλτούρας και των διανοουμένων.

Εάν οι επίσημες δυτικές πολιτικές, σε αλληλεγγύη με το Ισραήλ και με στόχο την απόκρυψη των εγκλημάτων του, επιθυμούν να παραποιήσουν τον αγώνα του παλαιστινιακού λαού και του εθνικού του κινήματος αποκαλώντας το «τρομοκρατικό», δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό ότι ένα μέρος των δυτικών διανοουμένων υποτάσσεται σε αυτή την ψεύτικη θέση, διότι οι πολιτικοί που τη διαδίδουν έχουν πίσω τους συμφέροντα τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα συμφέροντα των λαών τους ή των διανοουμένων τους.

Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι το να κατηγορείς την αντίσταση και να την αποκαλείς «τρομοκρατία» αποτελεί ξεκάθαρη παραβίαση των αρχών του διεθνούς δικαίου, των διεθνών νόμων που αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ανθρώπων να απελευθερώνουν τα κατεχόμενα εδάφη τους με κάθε διαθέσιμο μέσο, ​​συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων.

Μια τέτοια σκόπιμη συγχώνευση μεταξύ αντίστασης και τρομοκρατίας θα χρησιμεύσει μόνο για να δικαιολογήσει την κατοχή, να υποτιμήσει κάθε νόμιμη αντίσταση της σύγχρονης ιστορίας και να παραποιήσει το εθνικιστικό της νόημα. Υπάρχει, λοιπόν, στους πνευματικούς κύκλους της Δύσης, αυτός που είναι έτοιμος, διανοητικά, ψυχολογικά και ηθικά, να θεωρήσει τρομοκρατικά κινήματα τα ευρωπαϊκά εθνικιστικά κινήματα αντίστασης κατά του Ναζισμού και των ναζί;

Εμείς, οι υπογράφοντες, Άραβες συγγραφείς, ερευνητές και λογοτεχνικοί, απευθύνουμε πρόσκληση στους διανοούμενους συναδέλφους και συγγραφείς μας στη Δύση για διάλογο σχετικά με τις κοινές αξίες και αρχές, που αναφέρθηκαν προηγουμένως σε αυτήν την επιστολή, και για την κατάσταση του ζητήματος της Παλαιστίνης και τα δικαιώματα του λαού της, να απολαμβάνει τα αποτελέσματα αυτών των αρχών, χωρίς αποκλεισμούς ή αδικίες όπως αυτή που ασκείται από τις πολιτικές των κυβερνήσεων των δυτικών χωρών και δικαιολογείται από τη σιωπή των διανοουμένων.

Πιστεύουμε ότι η πολιτιστική συνείδηση ​​είναι ικανή να διορθώσει τα διεφθαρμένα οράματα και τα λάθη στα οποία πέφτουν πολυάριθμοι διανοούμενοι και συγγραφείς στη Δύση, πρώτα απ’ όλα αυτά που έχουν από καιρό υφανθεί σχετικά με την Παλαιστίνη, τα δικαιώματα του λαού της και το κίνημα των Παλαιστινίων για την εθνική απελευθέρωση.

Είναι απαραίτητο να διορθωθεί η πολιτιστική θέση σχετικά με αυτό το ζήτημα στη βάση της αναφοράς στις θεμελιώδεις ανθρώπινες αρχές: ειλικρίνεια και διαφάνεια, μακριά από κάθε υποκρισία ή εξαπάτηση ή δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αυτός είναι ο στόχος αυτής της επιστολής, οι υπογράφοντες της οποίας επιμένουν στην ανάγκη κατάργησης αυτής της αυθαίρετης μορφής κατά την εφαρμογή των νόμων αυτών των αρχών σε λαούς και έθνη.

1 Adonis
2 Abdelilah Belkziz
3 Tahar Labib
4 Marcel Khalifa
5 Ali Oumlil
6 Abdel Majeed al-Charfi
7 Shawqi Bazi‘
8 Mohamed Barrada
9 Nabil Abdel Fattah
10 Pascal Lahoud
11 Aziz Al-Azmeh
12 Mohamed Bennis
13 Nabil Suleiman
14 Abdel Hussein Sha ‘aban
15 ‘Ulwiyya Sobh
16 Ahmed Ma’alla
17 Muhammad Al-Ash ‘ari
18 Naseer Shamma
19 Omar Azraj
20 Al-Fadl Shalak
21 Nour Al-Din Afaya22 Salah Boussrif
23 Najia Al-Warimi
24 Abdul Rahman Tankul
25 Ali Kanaan
26 Saad Mahio
27 Hassan Najmi
28 Talal Maal
29 Rashid Al-Daif
30 Fakhri Saleh
31 Ahmed Al-Madini
32 Firas Sarrah
33 Moncef Al-Wahabi
34 Wahid Abdel Majeed
35 Amin Al-Zawi
36 Nabil Saleh
37 Abdel Qader Al-Shawi
38 Abdullah Ibrahim
39 Mohammed Haddad
40 Khalil Sweileh
41 Mubarak Rabi’
42 Shawqi Al-Duwaihi
43 Nader Kazem
44 Najib Al-‘Awfi
45 Rajeh Daoud
46 Sharaf Al-Din Majdolin
47 Farid Al-Zahi
48 Abdo Wazzan
49 Fadel Al-Rubaie
50 Mulim Al-Arousi51 Wafa Al-Omrani
52 Wasini Al-A ‘raj
53 Abdel Mon’im Ramadan
54 Ali Jaafar Al-‘Allaq
55 Ahmed Shawqi
56 Jalila al-Qadi
57 Gokha Al-Harithi
58 Mustafa Al-Razzaz
59 Ghassan Mas’oud
60 Muhammad Al-Ma ‘zouz
61 Daoud Abdel Sayed
62 Abbas Al-Nouri
63 Rabi’a Jalti
64 Ahmed Youssef Daoud
65 Saeed Al-Maghribi
66 Al-Zawawi Bghoura
67 Abdel-Baqi Bel Fakih
68 Ahmed Dalbani
69 Muhammad Shoman
70 Magdy Ahmed Ali
71 Basil Al-Khatib
72 Hassan M. Youssef
73 Abdel Kabir Rabie
74 Diana Jabbour
75 Iman Sharabati
76 Reem Habib
77 Samir Morcos
78 Ezz Al-‘Arab Al-‘Alawi
79 Abdel Latif Abdel Majeed80 Joud Saeed
81 Fayez Qazaq
82 Bassam Kusa
83 Nidal Khalil
84 Samer Muhammad Ismail
85 Bilal Al-Masry
86 Munther Masri
87 Muhammad Abdel Shafie Issa

Μιχάλης ΄Μίκης΄ Μαυρόπουλος     comune.info

Διαβάστε επίσης