Το 2017 μόνο έξι κρουαζιερόπλοια έπιασαν στο λιμάνι της Καβάλας. Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε υποδομές στο επιβατικό λιμάνι του ΟΛΚ.
Το Λιμάνι της Καβάλας και ιδίως ο τουρισμός κρουαζιέρας στη περιοχή δέχθηκε μεγάλο πλήγμα από τα τρομοκρατικά κτυπήματα και τις αναταράξεις στη πολιτική ζωή της Τουρκίας. Τα νούμερα του 2017 επαληθεύουν τις αρνητικές προβλέψεις αφού στη φετινή σεζόν στο λιμάνι της Καβάλας έπιασε μόλις το 1/3, σε αριθμό, των κρουαζιερόπλοιων που είχαν δέσει την προηγούμενη χρονιά.
Συγκεκριμένα, το 2017 έπιασαν στο επιβατικό λιμάνι της Καβάλας μόλις 6 κρουαζιερόπλοια, όταν το 2016 είχαν πλευρίσει τα τριπλάσια, 18 τον αριθμό. Αυτή η κάθετη μείωση, όπως είπε στη Voria.gr το στέλεχος της ΟΛΚ Α.Ε. και υπεύθυνος κρουαζιέρας κ. Γρηγόρης Κεκρόπουλος, οφείλεται στο ότι το λιμάνι της Καβάλας είναι transit για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς οι εταιρείες που ασχολούνται με τον τουρισμό κρουαζιέρας το συμπεριλαμβάνουν σε ταξιδιωτικά πακέτα που έχουν σαν βασικό προορισμό την Κωνσταντινούπολη και περιηγήσεις στα τουρκικά παράλια στο Αιγαίο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τουρισμός κρουαζιέρας στην περιοχή της Καβάλας άρχισε να αναπτύσσεται την περίοδο 2014-2015, όταν μάλιστα το 2015 έπιασαν στο λιμάνι της Καβάλας 22 κρουαζιερόπλοια. Στον ΟΛΚ πιάνουν μεσαία κρουαζιερόπλοια, μήκους έως 220 μέτρα, δυναμικότητας 1.000-.1500 επιβατών.
Παρότι λοιπόν ο τουρισμός κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο δεν δείχνει να ανακάμπτει ούτε το 2018, πιθανώς ούτε και το 2019 , η Καβάλα επενδύει στο Λιμάνι. Πιο συγκεκριμένα, στο επιβατικό λιμάνι της Καβάλας, δηλαδή στο «Απόστολος Παύλος» που βρίσκεται μέσα στην καρδιά της πόλης, γίνονται επενδύσεις σε υποδομές και από φορείς αλλά και από ιδιώτες.
Όπως είπε ο κ. Κεκρόπουλος στο πλαίσιο του ΠΕΠ Αν. Μακεδονίας – Θράκης έχουν ενταχθεί επενδύσεις περίπου 1,5 εκατ. ευρώ που αφορούν επιστρώσεις κρηπιδωμάτων και δίκτυα Η/Μ εξοπλισμού. Πέραν αυτού ο ΟΛΚ προσπαθεί να προωθήσει τον τουρισμό κρουαζιέρας συμμετέχοντας στις μεγάλες ναυτιλιακές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Επιπλέον και σε ότι αφορά επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες, από πλευράς της εταιρείας Γεωργούλιας Α.Ε., στην περιοχή της παλαιάς αποθήκης που κατεδαφίστηκε, πρόκειται να κατασκευαστεί το Kavala Port Center, σε τμήμα του οποίου θα είναι το νέο terminal που θα εξυπηρετεί και τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Σημειωτέον ότι οι γραμμές των κρουαζιερόπλοιων που βάζουν στα προγράμματα τους την Καβάλα, συνήθως εντάσσουν σε αυτά και τη Θεσσαλονίκη σαν επίσης transit προορισμό.
Πηγή: http://www.voria.gr