Dark Mode Light Mode

Μέτιος για γέφυρα: «Αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων»

Με αφορμή τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ (του κ. Σπίρτζη, του κ. Παππά, της κ. Νοτοπούλου, της κ. Ελευθεριάδου και του κ. Μορφίδη) σε πρόσφατη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για το θέμα της γέφυρας της Καβάλας και την αποτυχημένη τους προσπάθεια να διαστρεβλώσουν την αλήθεια μη λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά στοιχεία και γεγονότα, είτε από άγνοια είτε εσκεμμένα, επαναλαμβάνω για άλλη μια φορά τι πραγματικά συνέβη:

  • Στις 9 Νοεμβρίου 2018 τμήμα της γέφυρας στην πόλη της Καβάλας κατέρρευσε.
  • Στις 15 Νοεμβρίου 2018 απέστειλα αίτημα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ. 4955/15-11-18) για να αναλάβει τη διενέργεια μελετών στατικής επάρκειας και αποκατάστασης της γέφυρας.
  • Στις 21 Νοεμβρίου 2018, με επιστολή μου στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη (Αρ. Πρωτ. 5069/22-11-18) ζήτησα την παρέμβασή του στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για να προχωρήσει το θέμα της γέφυρας.
  • Στις 22 Μαρτίου 2019, πάνω από 4 μήνες αργότερα, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ απάντησε ότι δέχεται να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών (Αρ. Πρωτ. 70386/22-03-19). Αυτή προφανώς ήταν η άμεση ανταπόκριση από την πλευρά της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
  • Στις 29 Μαρτίου 2019, εγκρίθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης η χρηματοδότηση του έργου «Μελέτη Αποκατάστασης Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας» με αριθμό πράξης «Μ.Π 03100000» συνολικού προϋπολογισμού 831.080 ευρώ.
  • Στις 18 Απριλίου 2019, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, με την Αρ. 40/2019 απόφασή του, ενέκρινε ομόφωνα το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
  • Στις 4 Ιουλίου 2019 ήρθε η σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (Αρ. Πρωτ: 37267/04-07-19), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
  • Στις 5 Ιουλίου 2019 καλέσαμε την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ: 2663/05-07-19) για την υπογραφή της σύμβασης.
  • Η τότε διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δήλωσε αδυναμία υπογραφής, λόγω των βουλευτικών εκλογών. Νέα διοίκηση ορίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019.
  • Στις 3 Οκτωβρίου 2019 υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
  • Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, η Περιφέρεια ακολούθησε το νόμο 4412 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2016 (νόμος Σπίρτζη).
  • Η Περιφέρεια απευθύνθηκε στο ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας για να κάνει πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να γίνουν γνωστά σε όλους τα αίτια πτώσης της γέφυρας.

Θλιβερή εντύπωση προκάλεσαν οι υπόνοιες του πρώην Υπουργού και πρώην Προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη για το ρόλο των ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Βγήκαμε μπροστά στο πρόβλημα και δε διστάσαμε ούτε στιγμή να αναλάβουμε ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση του θέματος.

Δεν επιλέξαμε να κρυφτούμε σε ανέξοδες και ανώφελες συζητήσεις που έγιναν για το ποιος είχε την ευθύνη και την αρμοδιότητα της γέφυρας.

Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει και την ευθύνη για το έργο, η διαδικασία εκπόνησης των μελετών είναι σε εξέλιξη και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα.


Από το Γραφείο Ενημέρωσης Περιφερειάρχη

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Υπογραφή Σύμβασης του έργου: “Επανακατασκευή Κατεστραμμένων Τοιχίων Αντιστήριξης στην Ποταμιά Δήμου Θάσου”

Επόμενο άρθρο

Τεστ στο Νοσοκομείο: Έγιναν 72, βρέθηκαν 18 θετικά περιστατικά