Μία μικρή παρέμβαση- απάντηση σε σχόλια των κ. Δρακονάκη και Καλανταρίδη

 Μία μικρή παρέμβαση- απάντηση σε σχόλια των κ. Δρακονάκη και Καλανταρίδη

Αξιότιμε κ. Γενικόπουλε

Με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας σας με ημερομηνία 01/02/ 2021 και τίτλο «Εύσημα και παρατηρήσεις για τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Καβάλας» ως διατελέσας Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Καβάλας κατά την περίοδο θητείας της κ. Τσανάκα και ως διατελών Διευθυντής του ιδίου σχολείου κατά την περίοδο θητείας του κ Μουριάδη έχω να επισημάνω τα εξής:

  1. Ο πρόεδρος τη Σχολικής Επιτροπής κ. Θανάσης Δασκαλούδης ορθώς αισθάνεται περήφανος, διότι, κατά γενική ομολογία, στην ολιγόχρονη θητεία του άσκησε χρηστή διοίκηση και επέδειξε πνεύμα συνεργασίας με του Διευθυντές των σχολείων, συμπεριφορά που απορρέει βεβαίως από το γεγονός ότι και ο ίδιος είναι συνάδελφος εκπαιδευτικός και γνωρίζει τις δυσκολίες λειτουργίας των σχολείων.
  2. Η μέθοδος της πίστωσης χρημάτων σε λογαριασμό του κάθε Γυμνασίου και Λυκείου και η διαχείρισή τους από τους Διευθυντές είχε ακολουθηθεί και από την κ. Φραντζεσκάκη, ως πρόεδρος της σχολικής επιτροπής, με σχετικά καλά αποτελέσματα
  3. Ιδιαίτερη εντύπωση μου προξενεί η αποστροφή (αν είναι ορθώς διατυπωμένη) του κ. Καλανταρίδη ότι «είναι μία προβληματική διαδικασία να δίνονται χρήματα στους Διευθυντές των σχολείων» Μία τέτοια αντίληψη σαφώς και υποδηλώνει έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στους Διευθυντές, για τους οποίους ο κ. Καλανταρίδης γνωρίζει πολύ καλά ότι επελέγησαν να υπηρετήσουν αυτήν τη αυξημένων ευθυνών θέση με πολύ αυστηρά κριτήρια που αφορούν τόσο στο γνωστικό και θεωρητικό υπόβαθρο τους όσο και στο παιδαγωγικό και επικοινωνιακό έργο τους.
  4. Τα χρήματα που διαχειρίζεται ο δήμος Καβάλας και αφορούν στην εκπαίδευση είναι χρήματα του ελληνικού λαού και η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση τα παρέχει στους δήμους για να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την γνωστική και παιδαγωγική ολοκλήρωση των ελλήνων μαθητών. Δεν προβλέπεται, εξ όσων γνωρίζω, να γίνεται διαχείριση αυτών των χρημάτων «εν κρυπτώ» από τον εκάστοτε πρόεδρο των Σχολικών Επιτροπών και να κατανέμονται  σε «οικείους και φίλους» με διαδικασίες αλήστου μνήμης που ακόμη και τώρα εξοργίζουν ημάς και υμάς που παροικούμεν την Ιερουσαλήμ.
  5. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, ως άμεσος γνώστης των αναγκών και ελλείψεων, μπορεί να προβαίνει, με διαφανέστατες διαδικασίες, στην αγορά των αναγκαίων για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας (πάντοτε μέσω e- banking) και να αποστέλλει τιμολόγια στην Σχολική Επιτροπή. Δεν είναι λογικό ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής να λειτουργεί ως παντεπόπτης και παντογνώστης όλων όσα μία σχολική μονάδα χρειάζεται, από υλικά καθαρισμού έως τεχνικές εργασίες
  6. Η Τεχνική υπηρεσία του δήμου Καβάλας, υποστελεχωμένη κατά κοινή ομολογία, αδυνατούσε και αδυνατεί εμφανώς να ανταποκριθεί άμεσα και γρήγορα στα αιτήματα των Διευθυντών. Τα προβλήματα χρονίζουν, επιδεινώνονται και άπαντες αρκούνται σε οδυνηρές διαπιστώσεις και παραδοχή των προβλημάτων αυτών, που όμως παραμένουν άλυτα.
  7. Δεν νοείται να έχουμε υποβάλλει ως 2ο ΓΕΛ πολλές φορές αιτήματα για χρονίζοντα προβλήματα που αφορούν στην απώλεια θερμότητας (ενδεικτικά την περσινή, προ κορωνοιού χρονιά τα συστεγαζόμενα σχολεία 7ο Γυμνάσιο και  2ο ΓΕΛ κατανάλωσαν περίπου 13.000 λίτρα πετρέλαιο) χωρίς να υπάρχει επαρκής για διδασκαλία θερμοκρασία. Παρουσία της κ. Δρακονάκη και λοιπών «συμβούλων» εξέθεσα (τουλάχιστον 3 φορές) το μεγάλο πρόβλημα και έλαβα υποσχέσεις με ορίζοντα 10ετίας ( σαν να είχαμε συνάψει δάνειο). Εννοείται ότι δεν έγινε τίποτα και φυσικά η κ. Δρακονάκη συνεχίζει να ασκεί αντιπολίτευση μιλώντας για κατάτμηση έργου και να επιπεδοποιεί συλλήβδην τις κοπιώδεις προσπάθειες που καταβάλλουμε.
  8. Κλείνοντας επιθυμώ να υπογραμμίσω ότι τούτο το σχολείο, το οποίο έχω την τιμή να υπηρετώ από αυτήν τη θέση, από το 2015 και μετά έχει αποδυθεί σε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια, χωρίς ουσιαστική βοήθεια, τεχνικής αναβάθμισης και δημιουργίας ενός καινούργιου κοινωνικού και εκπαιδευτικού εκτοπίσματος. Κατορθώσαμε, ο σύλλογος των εκπαιδευτικών, οι μαθητικές κοινότητες και ο σύλλογος γονέων, να το επαναφέρουμε στο προσκήνιο και να το επανασυνδέσουμε με την πόλη και τους ρυθμούς της. Τα 9 τμήματα μαθητών του 2015 έγιναν το 2016 13 τμήματα, κάτι διαφορετικό γινόταν, τα παιδιά χαίρονταν την παραμονή τους στο σχολείο, οι γονείς συμμετείχαν σε πλείστες δραστηριότητες και οι εκπαιδευτικοί δεν απολαμβάναμε τη μοναξιά του εκπαιδευτικού μονολόγου. Κι επειδή χαλάσαμε παντοιοτρόπως τη σούπα των εκπαιδευτικών δεδομένων του δήμου άρχισε ένας αγώνας από πολλές κατευθύνσεις προκειμένου να «κοντύνουμε». Κι ο αγώνας αυτός είχε φυσικά αποτέλεσμα διότι ήταν πολύπλευρος και εμείς δεν διαθέταμε τα αντίστοιχα όπλα. Όπως και να έχει ξαναβρήκαμε τη ρότα μας, συνεχίζουμε την εκπαιδευτική και κοινωνική προσφορά μας αλλά και δεν  επιτρέπουμε σε κανέναν. αιρετό και μη, να υπονοεί, να υποσκάπτει και κυρίως να υποβαθμίζει τις προσπάθειες που συλλογικά καθημερινά καταβάλλουμε.

Δε γνωρίζω ποιόν από τους ρόλους, του εκπαιδευτικού ή του αιρετού της τοπικής αυτοδιοίκησης ,προτιμά ο κ. Καλανταρίδης. Προσωπικά θα τον παρακαλούσα να είναι πιο προσεκτικός, εκπαιδευτικός ων,  στις κρίσεις του , γιατί έχω καταθέσει, ως Διευθυντής,  χρόνο πολύ από την προσωπική μου ζωή και δεν μπορώ να δεχθώ τέτοιου είδους αιτιάσεις.

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Λυμπεράκης Δημήτρης

Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Καβάλας

Διαβάστε επίσης