Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στο Πάρκο Φαλήρου η πρώτη από τις συναυλίες του Cosmopolis. Δυσάρεστη έκπληξη για τους διοργανωτές η προσέλευση του κόσμου αφού περίμεναν σαφώς περισσότερο. Όλα τα άλλα ήταν μια χαρά. Η συναυλία έγινε με όλα τα μέτρα πρόληψης κορωνοϊού, κάποια από τα οποία (αν και απαραίτητα) δεν συνάδουν με ένα μουσικό γεγονός. Ειδικά αν είναι καλοκαιρινό και νεανικό. Εξ αυτού του λόγου η ατμόσφαιρα ήταν αρχικά «κρύα». Με τις μάσκες και καθισμένοι οι νέοι έμοιαζαν με … αγάλματα. Που ούτε κουνιόντουσαν αλλά ούτε και μιλούσαν! Το μουσικό σχήμα επί σκηνής πάσχισε να τα αλλάξει όλα αυτά μα δεν κατάφερε και πολλά πράγματα. Δεν γίνεται να διασκεδάσεις σε συναυλία όταν η μουσική ακούγεται δυνατά, σε ξεσηκώνει για χορό αλλά εσύ την ίδια ώρα σκέφτεσαι ένα σωρό άλλα πράγματα. Τα περισσότερα από τα οποία έχουν σχέση με τον κορωνοϊό.
Οι συναυλίες του Cosmopolis συνεχίζονται κάθε βράδυ. Οι διοργανωτές ελπίζουν ότι θα υπάρξει προσαρμογή και αποδοχή των μέτρων. Προκειμένου στο τέλος να βρεθεί η χρυσή τομή. Αν υπάρχει τέτοια. Στη συναυλία της Τετάρτης δεν έγινε έλεγχος από τις αρχές αφού οι ίδιες είχαν χορηγήσει νωρίτερα το σύνολο των προβλεπόμενων αδειών. Κάθε βράδυ στο Πάρκο (χθες, σήμερα έως και την Κυριακή) θα γίνονται δύο συναυλίες. Όλες με την αυστηρή τήρηση των μέτρων αποφυγής του κορωνοϊού.
Προ μικρού χρονικού διαστήματος χρειάστηκε να γίνει έρανος μεταξύ αιρετών για να συνεχίσει να λειτουργεί ραδιοφωνικός σταθμός. Πρωτοστάτησε ο πιο φιλόδοξος αιρετός απ’ όλους. Ο οποίος κινήθηκε και διαπαραταξιακά ως που βρέθηκαν τα χρήματα που έπρεπε να βρεθούν. Ο στόχος επετεύχθη κι όσοι έβαλαν το μερίδιο τους, επωφελούνται. Άλλοτε άμεσα κι άλλοτε έμμεσα. Πάντως αυτό γίνεται διαρκώς.
Χθες ανακοινώθηκε ότι διακόπτει τη λειτουργία του ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο Καβάλας». Λέγεται ότι δεν υπήρχαν έσοδα κι έτσι τα οικονομικά του δεν έβγαιναν. Η διαδικασία του εράνου, που αλλού έγινε κι είχε επιτυχία, δεν μπορούσε να ακολουθηθεί στην προκειμένη περίπτωση. Άλλο το βαθύ μαύρο κι άλλο το κόκκινο!
Μετά τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου της Λιμνιάς που αναφέρθηκε στο οξύ πρόβλημα της γραφειοκρατίας, για το ίδιο θέμα μίλησε ο Αντιδήμαρχος Καβάλας κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος. Συγκρίνοντας τη σημερινή κατάσταση με αυτήν της περιόδου 2011-2014 (όταν ήταν πάλι αντιδήμαρχος) ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: « Στο μεταξύ η γραφειοκρατία διογκώθηκε».
Στη διάρκεια του Αυγούστου ακούσαμε και διαπιστώσαμε και μια άλλη παράμετρο στη δυσκολία της λειτουργίας των διαφόρων υπηρεσιών. Λόγω της έλλειψης προσωπικού τα πάντα σταματούν όταν ο υπάλληλος κάνει χρήση της άδειας του. Αφού αντικαταστάτης του δεν υπάρχει, όλοι οι θιγόμενοι τον περιμένουν να γυρίσει στο πόστο του. Αναμονή το λιγότερο μιας εβδομάδας.
Σύνθεση για το συμφέρον της πόλης ζήτησε με χθεσινή του δήλωση ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Κουνάκος. Το μήνυμα του στάλθηκε κυρίως προς τον Δήμαρχο αφού κατά βάση αφορά τη σύνθεση στο Δήμο Καβάλας. Μια σύνθεση που σίγουρα χρειάζεται. Αλλά αφού δεν έγινε στην ώρα της, μπορεί άραγε να γίνει τώρα; Το βλέπουμε αρκετά δύσκολο. Κι απίθανο.
Χαρά στο κουράγιο των αθλητικών συλλόγων. Πρώτοι αυτοί ανακοινώνουν την επαναλειτουργία των τμημάτων τους από την προσεχή Τρίτη 1η Σεπτέμβρη. Καλούν σε εγγραφές, προετοιμάζουν τα γήπεδα τους. Οργανώνουν τα μαθήματα τους επί του συνόλου των αθλημάτων. Καλή τους επιτυχία.
Παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις οι πολιτιστικοί και συνοικιακοί σύλλογοι. Περιμένουν να έρθει κι η δική τους σειρά. Άπαντες στηρίζονται στο ότι τα κρούσματα δεν θα χειροτερέψουν κι έτσι μικροί και μεγάλοι θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στα ισχύοντα πρωτόκολλα. Τα οποία όσο περνά ο καιρός θα χαλαρώνουν.
Πολύ σωστή η παρατήρηση του εκπαιδευτικού και δημοτικού συμβούλου Παγγαίου κ. Ανέστη Τσαβδαρίδη: «Είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να φοράμε σε κλειστούς δημόσιους χώρους μάσκα. Είναι θέμα συνείδησης αλλά και νομική υποχρέωση! Φωτογραφίες που αναρτώνται στα κοινωνικά δίκτυα δείχνοντας αιρετούς άρχοντες σε συναντήσεις με πολίτες χωρίς μάσκα υπονομεύουν την προσπάθεια της πολιτείας και των επιστημόνων και δίνουν το κακό παράδειγμα. Η μάσκα δεν είναι μόνο για την πλέμπα».
======================================================================================
Ο Σιμιτσής, ο Γκόνης, το ΔΗΠΕΘΕ κι οι άλλοι…
Ο πρώην Δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής ανάρτησε στη σελίδα του στο facebook κείμενο που αναφέρεται στη συνεργασία που άρχισε επί των ημερών του, συνεργασία του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με τον κ. Θοδωρή Γκόνη. Αφορμή είναι πρόσφατο κείμενο του πρώην βουλευτή κ. Τάκη Εμμανουηλίδη. Ο κ. Σιμιτσής γράφει:
«Φιλοξενώ σήμερα στον τοίχο μου το ενδιαφέρον κείμενο του Δημήτρη Εμμανουηλίδη. Ύμνους αναπέμπει ο αγαπητός Μήτσος προς τον Θοδωρή Γκόνη και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω. Το 2009 ακολουθώντας προτροπές φίλων, ανάμεσα στους οποίους μνημονεύω κυρίως τον Θόδωρο Θεοδωρίδη, τόλμησα να προτείνω στον Γκόνη να αναλάβει την επιμέλεια του Φεστιβάλ Φιλίππων. Το τι άκουσα από δικούς μου και ξένους δεν λέγεται. Παραγνωρίζοντας την αξία του άρχισαν με ένα «Ναι, αλλά, … οι διαδικασίες» και προχώρησαν ολισθηρά στην απόλυτη απαξίωση ενός ανθρώπου με πλούσιες περγαμηνές και μεγάλη προσωπική και πολυεπίπεδη διαδρομή στον καλλιτεχνικό χώρο.
Στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ υπήρξαν μέλη και της δικής μου παράταξης που δεν τον ψήφισαν (βοηθήθηκα όμως από τον εκπρόσωπο της παράταξης του Βασίλη Λιόγκα). Και από κει και πέρα υπομείναμε ένα καθημερινό υβρεολόγιο. Ο εκπρόσωπος της παράταξης του Δημήτρη Εμμανουηλίδη καθημερινά διέρρεε τις φήμες, τους ψιθύρους, τα σχόλια και τα ψέμματα των διαδρομιστών στο μέσο όπου εργαζόταν (αργότερα μου δήλωσε ότι μετάνοιωσε για εκείνη την περίοδο). Οι εκπρόσωποι της παράταξης Εριφυλλίδη γκρίνιαζαν για το παραμικρό και καταψήφιζαν τα πάντα, ακόμη και το ίδιο το Φεστιβάλ! Το ίδιο συνέβαινε αργότερα και με τους εκπροσώπους της παράταξης Καλλιοντζή, μέχρι το 2014. Όλες σχεδόν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης είχαν βρει θέμα για να σχολιάζουν στα ραδιόφωνα και στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το 2012 πάλι στον Βασίλη Λιόγκα στηρίχθηκα για να εκλεγεί ο Γκόνης καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ για την επόμενη τριετία.
Όταν ανέλαβε δήμαρχος η Δήμητρα Τσανάκα ήθελε να τον διώξει αμέσως. Είναι παροιμιώδης η δήλωσή της ότι το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας είναι τυχερό γιατί «εκείνοι απαλλάχτηκαν από τον καλλιτεχνικό τους διευθυντή»! Είδα κι έπαθα να την πείσω ότι το ΔΗΠΕΘΕ δεν είναι ερασιτεχνική σκηνή και πως είναι ανάγκη να διοικείται από επαγγελματία με γνώσεις, γνωριμίες, καλό όνομα στην καλλιτεχνική πιάτσα. Ίσως κατάλαβε και η ίδια πως κάποιοι δικοί της άνθρωποι μάλλον από ιδιοτέλεια διέβαλλαν τον Γκόνη. Εκλαμβάνω το εγκώμιο του αγαπητού Μήτσου προς τον Θ. Γκόνη ως μια καθυστερημένη αλλά έμπρακτη αναγνώριση των λαθών που διέπραξαν ο ίδιος και τα μέλη της παρατάξεώς του εκείνη την περίοδο. Δεν είχε αρχίσει ακόμη η αντιμνημονιακή φρενίτιδα αλλά οι προσωπικές συμπεριφορές σε αυτό και σε άλλα παρόμοια θέματα αποτέλεσαν το πρελούδιο της ταραχής που γνώρισε η χώρα στη συνέχεια. Εύχομαι να μη ξαναγυρίσουμε σε εκείνα τα χρόνια και να μη ξαναδώ ποτέ να θολώνει με τόσο ακραίο και καταστροφικό τρόπο η κρίση εκείνων ακριβώς των ανθρώπων που είναι οι στυλοβάτες της κοινωνίας ανεξάρτητα από την ιδεολογία και το κόμμα τους».