Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό κρουαζιέρας, ως εκπρόσωποι τοπικών φορέων, δικαιώνονται. Πανηγυρικά.
Αυτό ισχύει σε κάθε άφιξη πλοίου. Φέτος ακόμη περισσότερο αφού οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων κάνουν ειδικά φέτος αισθητή την παρουσία τους στη στεριά. Στην πόλη, στις παραλίες της, στην αγορά της.
Ο κ. Αντιδήμαρχος Καβάλας κ. Αγγελίδης εξηγεί κάποιες λεπτομέρειες της διαφαινόμενης επιτυχίας και σημειώνει ότι όλα είναι θέμα προετοιμασίας. Σημειώνουμε ότι με την κρουαζιέρα ασχολείται καιρό. Χρόνια. Αρχικά ως πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης Δημωφέλεια.
Η συνέντευξη
Ερ: Χθες Τετάρτη (10/7) είχαμε ταυτόχρονα δυο κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Καβάλας. Έγινε πρώτη φορά φέτος.
Απ: Να θυμίσω ότι επρόκειτο για το «World Traveler» που μπήκε μέσα στο λιμάνι και το «Celebrity Infinity» που όπως και στην προηγούμενη άφιξη του έμεινε εκτός λιμένα. Οι επιβάτες του μετακινήθηκαν στη στεριά με τις λάντζες. Υπάρχει μια ιδιαιτερότητα. Είναι δυο κρουαζιερόπλοια που επισκέφθηκαν την πόλη μας και ακολούθησαν αντίστροφη πορεία. Το «Celebrity Infinity» ήρθε από την Τουρκία και μετά πήγε στη Θεσσαλονίκη. Το δεύτερο έχει εντελώς την αντίστροφη πορεία, ήρθε από τη Θεσσαλονίκη και μετά θα βρεθεί στην Τουρκία. Η Καβάλα έχει καθιερωθεί ως ένας πολύ σημαντικός προορισμός κρουαζιέρας. Έχει πλεονέκτημα στις περισσότερες κρουαζιέρες, οι οποίες συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία και κατά βάση την Τουρκία. Είτε την Κωνσταντινούπολη είτε κάποιο άλλο λιμάνι όπως είναι το Κουσάντασι. Η Καβάλα είναι ο τελευταίος Ευρωπαϊκός προορισμός όταν τα κρουαζιερόπλοια καταλήγουν στην Τουρκία ή πρώτος Ευρωπαϊκός προορισμός όταν τα κρουαζιερόπλοια ξεκινούν από την Τουρκία και καταλήγουν στη Μεσόγειο. Είναι κάτι πολύ σημαντικό, κάτι το οποίο έχουμε εκμεταλλευτεί. Για αυτό θεωρούμε ότι γινόμαστε ένας αξιόλογος και δυνατός «παίκτης» στην κρουαζιέρα της Μεσογείου.
Ερ: Ήρθαν φέτος το Μάιο και τον Ιούνιο κρουαζιερόπλοια που οι επιβάτες τους βγήκαν και ξόδεψαν στην τοπική αγορά, τηρουμένων των αναλογιών πάντα. Είναι σύμπτωση ή είναι δουλειά που δε φαίνεται;
Απ: Όλα έχουν να κάνουν με μια προετοιμασία. Το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχει χρονική δυνατότητα στους επιβάτες να επισκεφτούν την αγορά της πόλης. Παλαιότερα τα κρουαζιερόπλοια ερχόταν για μερικές μόνο ώρες ενώ τώρα έχουμε καταφέρει να έρχονται όλα το πρωί και να φεύγουν το βράδυ. Υπάρχει χρόνος για όλους να επισκεφτούν την πόλη. Είναι σίγουρο ότι τα τουριστικά αντικείμενα και τα σουβενίρ που δείχνουν την Καβάλα, είναι σε πρώτη ζήτηση.
Ερ: Τελικά δεν είναι κακό που το κρουαζιερόπλοιο μένει έξω από το λιμάνι. Δεν είναι «κουσούρι» όπως αρχικά νομίζαμε.
Απ: Δεν καταλαβαίνω ότι αυτό το σχολιάζουμε τόσο έντονα. Στα περισσότερα λιμάνια και κυρίως στα νησιά που έχουν μικρότερα λιμάνια, είναι σύνηθες φαινόμενο τα περισσότερα να μένουν απέξω. Έχουν μεγάλες λάντζες και οι άνθρωποι βγαίνουν. Από εκεί και πέρα είναι και θέμα απόφασης του καπετάνιου αν θέλει να μπει μέσα ή όχι. Το λιμάνι της Καβάλας τηρεί τις προϋποθέσεις ασφαλείας και μπορεί να φιλοξενήσει και μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Είναι όμως απόφαση του καπετάνιου να το κάνει όπως θέλει.
Ερ: Μπορούμε να πούμε κάτι για το καλοκαίρι του 2025 ή να μην πάρουμε το ρίσκο…;
Απ: Ο τουρισμός είναι ένα κομμάτι που πρέπει να έχει προοπτική και να δουλεύεις πάνω σ’ αυτό σε βάθος χρόνου. Στο θέμα της κρουαζιέρας υπάρχει ένα πενταετές πλάνο, το οποίο ακολουθούμε πιστά και προσπαθούμε να κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Ούτως ώστε αυτό που έχουμε πετύχει με μεγάλο κόπο, να το διατηρήσουμε και να το αυξήσουμε. Όταν λέω να το αυξήσουμε, εννοώ όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά. Ποιοτικά μπορούν να γίνουν πολλές ενέργειες ακόμη, αρκεί να βρεθούν κάποια χρήματα. Να γίνει μια καλύτερη σήμανση στο λιμάνι, να δώσουμε με κάποιους έξυπνους σχεδιασμούς -και σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο- τη δυνατότητα στους ανθρώπους να επισκεφτούν πιο εύκολα την αγορά, με περισσότερες πληροφορίες για τα καταστήματα. Χρειάζεται δουλειά ακόμη και πρέπει να γίνουν περισσότερα πράγματα.