Συνεδρίασε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Δημαρχείο η επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καβάλας. Τρία μόνο θέματα στην ημερήσια διάταξη αλλά ένα από αυτά ιδιαίτερα μεγάλου ενδιαφέροντος. Επανήλθε και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία υλοποίηση της γνωστής λύσης Δρακονάκη, σχετικά με τα κυκλοφοριακά δεδομένα μπροστά από το παλιό νοσοκομείο. Πρόκειται για μία καλύτερη της υφιστάμενης προσωρινή κυκλοφοριακή λύση μέχρι να κατασκευαστεί η καινούργια γέφυρα. Όμως η διαδικασία που προκύπτει δεν φαίνεται ότι είναι καθόλου σύντομη. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Μούτλιας, για να γίνει αυτό που πρότεινε Ευαγγελία Δρακονάκη- σύμφωνα και με την γραφειοκρατική διαδικασία- θα χρειαστούν τέσσερα και πλέον χρόνια!
Ο υπολογισμός του κ. Μούτλια (που δεν απέρριψαν οι συνάδελφοι του) δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί η καινούργια γέφυρα και η εναλλακτική κυκλοφοριακή λύση ακόμη να είναι σε εκκρεμότητα. Αυτό είναι πιθανό γιατί μετά την χθεσινή κατά πλειοψηφία απόφαση της επιτροπής θα πρέπει να αποφασίσει σχετικά:
1) το δημοτικό συμβούλιο,
2)στη συνέχεια θα πρέπει η απόφαση να εγκριθεί από το συμβούλιο πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων στην Κομοτηνή(το γνωστό ΣΥΠΟΘΑ). Ένα συμβούλιο που δεν συνεδριάζει καθόλου σύντομα.
3) Αμέσως μετά ο φάκελος θα πρέπει να σταλεί στο υπουργείο.
4)Εκεί μεσολαβεί διπλή διαδικασία. Στο συμβούλιο της επικρατείας και τελικά έκδοση προεδρικού διατάγματος. Όλα αυτά θέλουν πάρα πολύ χρόνο. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες είπαν στους δημοτικούς συμβούλους ότι οι χρόνοι που θα απαιτηθούν μπορούν να συντομευθούν αρκεί κάποιος να πιέσει για την γρήγορη εξέλιξη των διαδικασιών. Επειδή αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρο και επειδή όσο γρήγορη και να είναι η εξέλιξη των διαδικασιών ζούμε στην Ελλάδα, μάλλον έχουν δίκιο όσοι θεωρούν μη εφαρμόσιμη τελικά τη συγκεκριμένη πρόταση. Ας μην ξεχνάμε ότι αφού τελειώσει για το θέμα όλη η προαναφερθείσα γραφειοκρατική διαδικασία, στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει και το τεχνικό μέρος του έργου. Να καθαιρεθεί το τοιχίο μπροστά από το παλιό νοσοκομείο και να ξανά κατασκευαστεί τέσσερα μέτρα πιο πίσω ώστε να προκύψει πλάτος στο δρόμο που θα μπορεί να εξυπηρετεί και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Η πρόταση κατατέθηκε τον Απρίλιο του 2019 στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας από την αντιδήμαρχο εκείνη την περίοδο Ευαγγελία Δρακονάκη. Είναι περίεργο που από τότε, μόλις τώρα επανέρχεται στα όργανα του Δήμου Καβάλας. Υποτίθεται ότι στο μεσοδιάστημα η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου εξετάστηκε και εγκρίθηκε από την Αποκεντρωμένη. Πλην όμως το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε είναι μεγάλο για μία τέτοια έγκριση. Η εισήγηση που απασχόλησε χθες τη Δημοτική Επιτροπή προβλέπει τα εξής: Λόγω της κατάρρευσης της γέφυρας εξετάζεται καλύτερη κυκλοφοριακή ρύθμιση μέχρι αυτή να ξανά κατασκευαστεί. Η αμφιδρόμηση που προτείνεται απαιτεί τη διαπλάτυνση του δρόμου. Έτσι το τοιχίο κατασκευάζεται από την αρχή, 4 μέτρα πιο πίσω για να προκύψει ωφέλιμος χώρος για το οδόστρωμα συνολικά 6,5 μέτρων. Με την ίδια εισήγηση τακτοποιούνται και άλλα πολεοδομικής φύσεως ζητήματα στην ίδια περιοχή που αφορούν τον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας, τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη αλλά και την αίθουσα εκδηλώσεων του ίδιου ιερού ναού. Η Αναστασία Ιωσηφίδου είπε ότι η λύση πρέπει να υποστηριχθεί και να προωθηθεί παρά το ότι είναι χρονοβόρα . Σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι με την ίδια ευκαιρία θα ρυθμιστούν και θέματα χρήσεων στην ίδια περιοχή της πόλης.