Dark Mode Light Mode

Πετάει το Χιούι ;

Τέσσερις αξιωματικοί του ελληνικού στρατού έχασαν την ζωή τους στην διάρκεια άλλης μια τραγικής όπως αποδείχτηκε πτήσης με ελικόπτερο τύπου Χιούι που μεσουρανούσε στον πόλεμο του Βιετνάμ.

Είναι ελικόπτερα που θα λέγαμε οτι έχουν “φάει τα ψωμιά τους “ και ήταν για απόσυρση εδώ και χρόνια.

Αυτό θα γινόταν βέβαια σε μια αναπτυγμένη Ευρωπαϊκή χώρα και οχι στην Ελλάδα που εδώ και χρόνια τρώει τα σάρκες της , τσιγαρίζεται στο ίδιο της το ζουμί και αυτό το γεγονός επηρεάζει και τον εξοπλισμό των ενόπλων δυνάμεων.

Για τον λόγο αυτό τα Χιούι στην Ελλάδα είναι ακόμα στην πρώτη γραμμή και με συχνές συντηρήσεις προσπαθούμε να τα διατηρούμε σε κατάσταση πτήσης.

Αυτό βέβαια δεν γίνεται πάντα με επιτυχία αφού όσες συντηρήσεις και να κάνεις δεν μπορείς να τα βάλεις με τον χρόνο που είναι αμείλικτος και στο πέρασμα του δημιουργούνται φθορές που δεν μπορείς να ελέγξεις εύκολα.

Αφήστε που τα συστήματα που διαθέτουν αυτά τα ελικόπτερα είναι ξεπερασμένα αν σκεφθείτε οτι το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι μοντέλο της δεκαετίας του 60.

Δηλαδή τι μπορείς να περιμένεις ένα ελικόπτερο που πετάει το λιγότερο 50 χρόνια ;

Είναι σαν πάρεις ένα  ντεσεβώ αυτοκίνητο του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και να ξεκινήσεις απο την Καβάλα και να φτάσεις στην Αθήνα.

Είναι δυνατόν ;

Στην Ασπροβάλτα θα έχεις πάρει την μηχανή στα χέρια οχι γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι καλό αλλα γιατί έχει κάνει τα χιλιόμετρα του , τον κύκλο του  και είναι για τον πάγκο.

Το ίδιο ισχύει και για τα Χιούι αλλά εκεί κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν έχουμε και άλλη επιλογή.

Και αν δεν πετάξει το Χιούι τότε ποιό θα πετάξει;

Τα ΑΠΑΤΣΙ που έχουμε και είναι σαφώς πιο καινούργια αλλα και λιγότερα γιατί κοστίζουν τα έχουμε για παρελάσεις και επιδείξεις.

Την “λάντζα” την κάνουν και θα συχεχίσουν να την κάνουν τα Χιούι.

Οι καιρικές συνθήκες την ώρα της πτώσης του συγκεκριμένου ελικοπτέρου ήταν σε γενικές γραμμές καλές με χαμηλή νέφωση που είναι πιθανό να μην μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα συστήματα που διαθέτει ένα Χιούι και αυτό να έκανε ακόμα πιο δύσκολο το έργο του πιλότου που ή μπλέχτηκε σε καλώδια της ΔΕΗ ή τα παρέσυρε πέφτοντας.

Το πόσο πίσω είμαστε σε εναέριο εξοπλισμό μπορείς να το καταλάβεις και απο το γεγονός οτι τις φωτιές στην χώρα μας προσπαθούμε ακόμα να τις αντιμετωπίσουμε με τα γνωστά και γερασμένα ΠΕΤΖΕΤΕΛ που πετούν πάνω απο 30 χρόνια και κατασκευάστηκαν για να ψεκάζουν και οχι να σβήνουν φωτιές.

Στην Ελλάδα λόγω ανάγκης τους βάλαμε την ταμπέλα του πυροσβεστικού και κάθε χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τις μεγαλύτερες πυρκαγιές με τα συγκεκριμένα αεροπλάνα που όταν κάνουν βουτιά για να μαζέψουν νερό το παίζεις στα ζάρια αν θα ξανασηκωθούν.

Εμείς βέβαια στην Ελλάδα ακόμα και τα χρόνια της κρίσης αντί να κοιτάξουμε να αντικαταστήσουμε τον εναέριο εξοπλισμό παίρναμε υποβρύχια τα οποία μάλιστα γέρνανε και  μονόπαντα.

Σκέτη σαπίλα αυτή η χώρα απ’ όπου και αν την ψάξεις.

Εμείς εδώ στην Ελλάδα είμαστε μόνο για ΜΥΚΟΝΟ και κανά πάρτι στη Γλυφάδα.

Θα αφήσουμε τώρα το NAMMOS στη Μύκονο για να ασχοληθούμε με την ανανέωση του εναέριου στόλου ;

Είναι γεγονός οτι η επιδείνωση του καιρού απο την δεύτερη μέρα του ΠΑΣΧΑ και κυρίως η πτώση της θερμοκρασίας προχθές Τετάρτη μας τρομάξανε αφού άρχισαν και πάλι να ανάβουν οι σόμπες και τα καλοριφέρ δίνοντας την εντύπωση οτι ο φετεινός χειμώνας δεν θα τελειώσει ποτέ.

Μακάρι η βελτίωση του καιρού που υπάρχει απο χθες Πέμπτη να κρατήσει και να είναι μια μικρή παρένθεση γιατί ακούγονται κάποιες φωνές που λένε οτι όλος ο Απρίλης έτσι θα πάει.

Τελικά μήπως αυτοί που προβλέπανε ΠΑΣΧΑ με χαμηλές θερμοκρασίες είχανε δίκιο ;

Διότι αν εξαιρέσεις το Μεγάλο Σάββατο και την Κυριακή του ΠΑΣΧΑ που ο καιρός ήταν καλός τις υπόλοιπες ημέρες πριν και μετά ήταν και συνεχίζει να είναι δύσκολος και σίγουρα οχι ανοιξιάτικος.

Οι θερμοκρασίες που ζούμε το δεύτερο 15θήμερο του Απρίλη είναι σίγουρα βγαλμένες απο μια άλλη εποχή που απέχει πολύ απο την άνοιξη.

Επανερχόμαστε στο τραγικό αεροπορικό δυστύχημα με το ελικόπτερο Χιούι αφού η κοπέλα που σώθηκε δήλωσε οτι το ελικόπτερο την ώρα της πτώσης πετούσε σε χαμηλό ύψος και λόγω της χαμηλές νέφωσης και της περιορισμένης ορατότητας έπεσε πάνω σε καλώδια της ΔΕΗ τα οποία και προκαλέσανε την πτώση του.

Η ίδια σώθηκε εκ θαύματος αφού εκτινάχτηκε εκτός της αρτάκτου ίσως και λίγα δευτερόπλετα πριν την συντριβή.

Είναι αυτό που λέμε να σε θέλει και λίγο η μπάλα.

Σε όλα τα θέματα αγαπητοί αναγνώστες χρειάζεται και λίγη τύχη.

Τέλος δεν είναι τυχαίο οτι η ίδια η αρχιλοχίας στην κατάθεση της υποστήριξε οτι τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου δεν έδιναν τις απαραίτητες ενδείξεις προκειμένου οι χειριστές να αποφύγουν τα καλώδια της ΔΕΗ και έτσι έγινε το κακό.

Αυτό καταλαβαίνετε οτι επιβεβαιώνει τους δικούς μας ισχυρισμούς για την παλαιότητα των συγκεκριμένων ελικοπτέρων που θα πρέπει να μπούνε σε κάποιο μουσείο και οχι να πετάνε.

Αυτά τα λίγα και για σήμερα.

Να είστε καλά και να έχετε το νού σας γιατί οι καιροί είναι και δύσκολοι και ύπουλοι και πονηροί.

Να είμαστε καλά να έχουμε καλή ψυχολογία και λίγη τύχη παραπάνω.

με το 1 με το 2 με το 3 :

ΑΛΟΡΑ !

 

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Καβάλα BC: Τι χρειάζεται για τη 12η θέση όπου ο τελικός θα είναι με τους Μαχητές

Επόμενο άρθρο

Η μαύρη επέτειος της 21ης Απριλίου 1967