Ο Νίκος Παρδαλίδης, πρόεδρος του σωματείου λιμενεργατών «Άγιος Νικόλαος» που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι Φίλιππος Β’ μας θύμισε από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ ότι σύστησαν και συνεταιρισμό μέσω του οποίου τα μέλη ανέλαβαν το έργο της φύλαξης όχι μόνο στον εμπορικό λιμένα αλλά και στον επιβατικό ειδικά κατά την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων. Μας εξήγησε επίσης ότι δραστηριότητα φορτοεκφόρτωσης των σωληνών για τον αγωγό ΤΑΡ θα αρχίσει με την έλευση του νέου έτους και μετά τη 10η Ιανουαρίου.
Ένα τμήμα της εργασίας ωστόσο μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, γεγονός που κατά τον πρόεδρο θα πρέπει να προκαλέσει ερωτηματικά. Οι μόνοι που δεν φταίνε πάντως είναι τα μέλη του σωματείου. Βάσει του αρχικού σχεδιασμού το μεγαλύτερο ποσοστό σωληνών θα εκφορτώνονταν στο καβαλιώτικο λιμάνι. Μιλώντας σχετικά, ο κ. Παρδαλίδης επεσήμανε:
«Το παράπονό μας αφορά στους φορείς οι οποίοι αδιαφόρησαν σε αντίθεση με τους φορείς της Αλεξανδρουπόλεως, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν για τη απορρόφηση τμήματος των εργασιών εκφόρτωσης έστω και με πολιτικές πιέσεις. Το ενδιαφέρον τους έδειξαν ο δήμαρχος Αλεξανδρουπόλεως και ο πρόεδρος του τοπικού οργανισμού λιμένος. Η ποιότητα των εργασιών του σωματείου μας πάντως δε ξεπερνιέται εύκολα, ειδικά λόγω της εμπειρίας που διαθέτουμε σε βαριά φορτία. Είναι γνωστό επίσης το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως, το οποίο χρειάζεται διαρκώς εκβάθυνση. Σε αντίθεση, το δικό μας λιμάνι διατηρεί το βύθισμά του στα ένδεκα μέτρα. Άλλο παρόμοιο λιμάνι δεν υπάρχει στον άξονα της Εγνατίας Οδού.
Μειωμένες εμφανίζονται και οι λοιπές εργασίες φόρτωσης άλλων προϊόντων. Φέτος εξήχθησαν μάρμαρα και σιτηρά, μαρμαροψηφίδες και χαρτόμαζα. Κάποτε από το λιμάνι της Καβάλας φορτώνονταν προς εξαγωγή τριακόσιες χιλιάδες τόνοι σιτηρών λόγω της άριστης ποιότητας του καλαμποκιού».
Δέκα περίπου πλοία δένουν κάθε μήνα στο καβαλιώτικο εμπορικό λιμάνι, μας εξήγησε ο κ. Παρδαλίδης, ο οποίος μας αποκάλυψε και τη λειτουργία παράνομων λιμανιών στην ευρύτερη περιοχή, γεγονός που θα πρέπει να προσεχθεί από τους υπεύθυνους. Μας μίλησε για τη λειτουργία παράνομου «πειρατικού» λιμανιού στο Σταυρό Χαλκιδικής που λειτουργεί ανταγωνιστικά προς το Φίλιππος Β’. Έτσι, πολλά φορτία από Δράμα και Σέρρες κατευθύνονται εκεί ενώ κανονικά θα έπρεπε να τα διαχειρίζεται το καβαλιώτικο λιμάνι. Μάλιστα ο πρόεδρος του σωματείου δεν απέκλεισε και την ισχύ παράξενων συνθηκών όπως στα τρία καράβια το ένα να φορτώνεται δωρεάν.
Το συγκεκριμένο λιμάνι στη Χαλκιδική είναι «πειρατικό» αφού δε διαθέτει αρμόδιο φορέα διαχείρισης, είτε οργανισμό λιμένος είτε λιμενικό ταμείο. Άρα δεν αποδίδονται λιμενικά τέλη και δεν υπάρχουν ρυμουλκά. «Ας εξετάσουν το θέμα οι τοπικοί φορείς και οι άρχοντες της Καβάλας κι ας αναρωτηθούν για ποιο λόγο το καβαλιώτικο λιμάνι δε δουλεύει τόσο όσο θα έπρεπε. Έστω κι αν συμπεριλαμβάνεται μέσα στα δώδεκα ελληνικά λιμάνια εθνικής σημασίας. Ιεραρχικά, πάνω από το σωματείο μας βρίσκονται φορείς που θα πρέπει να ενδιαφερθούν λόγω έννομου συμφέροντος και διαφυγόντων κερδών», επεσήμανε ο κ. Παρδαλίδης.
Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι τα παιδιά των λιμενεργατών της Θεσσαλονίκης εργάζονται στο παράνομο λιμάνι της Χαλκιδικής. Κοντολογίς, περισσότερο ανταγωνιστικά στο καβαλιώτικο λιμάνι δε λειτουργεί εκείνο το νόμιμο της Αλεξανδρούπολης, αλλά εκείνο το παράνομο του Σταυρού Χαλκιδικής. Μάλιστα το «πειρατικό» λιμάνι παραμένει κλειστό στη διάρκεια της θερινής περιόδου για τουριστικούς λόγους, επειδή βρίσκεται εντός κατοικημένης περιοχής κι επειδή διαμαρτύρονται οι ντόπιοι επιχειρηματίες του Σταυρού.
Το καβαλιώτικο εμπορικό λιμάνι παραμένει ανολοκλήρωτο ως έργο εδώ και χρόνια, χάνοντας αναπτυξιακούς πόντους. Δυστυχώς, σημείωσε ο κ. Παρδαλίδης, κανείς εκ των τοπικών φορέων δεν ενδιαφέρεται και το λιμάνι έχει απομείνει στην τύχη του. Πλεονέκτημα θα κερδίσει ο εμπορικός λιμένας εάν αποκτήσει και σιδηροδρομική σύνδεση. Τότε θα ανθίσει όχι μόνο ο κλάδος των λιμενεργατών αλλά και πλήθος ακόμη επαγγελμάτων που σχετίζονται.