Την άποψη τους και τη λειτουργία των προτεινόμενων διοδίων στην παράκαμψη Καβάλας εξέφρασαν από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ ο πρώην δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής και ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Νίκος Μουρτασάγας.
Ο Κωστής Σιμιτσής έκανε λόγο για καταστροφή της οικονομίας και του περιβάλλοντος αλλά και γενικότερα της καβαλιώτικης κοινωνικής ζωής. Μάλιστα επεσήμανε: «Δεν είναι δυνατό να ξαναζήσουμε τις εποχές του 1990, όταν όλες οι νταλίκες περνούσαν από το κέντρο της πόλης, όπως και όλοι οι καλοκαιρινοί διερχόμενοι οδηγοί περνούσαν σαν ολόκληρα καραβάνια.
Η φιλοσοφία των δημοτικών έργων στο κέντρο της Καβάλας περιλαμβάνει τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, ωστόσο δυσχεραίνει περισσότερο την κυκλοφορία. Είναι επομένως αδύνατο να φορτώσουμε το κέντρο της πόλης και με όλη τη διερχόμενη κυκλοφορία Ανατολής – Δύσης.
Η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι ένα μέσο με πολλές διαστάσεις. Δεν πρέπει μόνο να προσφύγουμε κατά της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Υπάρχουν κι άλλα άκρως σοβαρά θέματα που κατήγγειλε ο Μανώλης Κελαϊδάκης. Αναρωτιέμαι, τι περιμένουν οι εισαγγελείς κατά της διαφθοράς προκειμένου να ασχοληθούν με αυτό το ζήτημα. Όταν σήμερα κάποια στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ λένε ότι τους ζητούν οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι την τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και όχι πλαϊνών. Έτσι, εύκολα κανείς κατανοεί πως υπάρχει διάλογος ανάμεσα στα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και στους ενδιαφερόμενους να αναλάβουν την παραχώρηση του δρόμου. Αυτό όμως δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και διαφθοράς.
Εδώ μιλούμε για ένα δρόμο που συνδέει την Ανατολή με τη Δύση και η διαχείρισή του θα αποφέρει εκατομμύρια. Εντούτοις, διόλου δεν έχει εκσυγχρονιστεί, δε διαθέτει σταθμούς εξυπηρέτησης επιβατών, με αποτέλεσμα να πουληθεί φθηνότερα. Αυτός είναι δηλαδή ο στόχος της διαπραγμάτευσης του ΤΑΙΕΠΔ για την Εγνατία Οδό;
Προσωπικά θεωρώ ότι θα πρέπει να βρεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν εξέτασε τις συνέπειες που θα προκαλέσει στην πόλη. Για όσους αυτοκινητιστές νομίμως προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια το κράτος υποχρεούται να τους διαθέσει παράδρομο. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση ως παράδρομος προτείνεται η Καβάλα. Αν είναι δυνατόν!»
Στο ερώτημα, εάν είναι δυνατό να λειτουργήσουν διόδια στην παράκαμψη εξωθώντας τους οδηγούς να περνούν από το κέντρο της Καβάλας, ο κ. Μουρτασάγας απάντησε: «Κατ’ επανάληψη η δημοτική μας παράταξη και ο επικεφαλής μας τοποθετηθήκαμε επί τους θέματος, θεωρώντας το ως αδιανόητο. Επίσης, εάν η Εγνατία Οδός ΑΕ δε διαθέτει άτομα να εκπονήσουν ορθές οικονομοτεχνικές μελέτες ας έρθουν στο δημοτικό συμβούλιο να ζητήσουν από εμάς.
Πιστεύω ότι αυτή είναι η ομόφωνη και σύσσωμη άποψη του δημοτικού συμβουλίου. Αλλά οι άνθρωποι μάλλον βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου. Όπως με τον άξονα Ε61 έτσι και με τα διόδια δε ξέρουν καν τι τους γίνεται. Είναι δυνατόν με τους σχεδιασμούς τους να μας στείλουν όλα τα οχήματα, ακόμη και τις νταλίκες, μέσα στο κέντρο της πόλης;
Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει ανακοίνωση από το περιφερειακό συμβούλιο ΑΜΘ κάθετα ενάντιο στο θέμα των διοδίων. Μάλιστα, η ανακοίνωση είναι υπογεγραμμένη από τους καβαλιώτες βουλευτές και τον κ. Λαμπάκη. Όταν η Εγνατία διαπιστώσει τις αντιδράσεις ολόκληρης της περιφέρειας, αλλά και ειδικότερα της περιφερειακής ενότητας και της δημοτικής μας παράταξης, τότε θα αναγκαστεί να ανακαλέσει την απόφασή της. Ας το κατανοήσουν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα δεδομένα της περιοχής μας.
Είναι αδιανόητο να λειτουργούν ως κράτος εν κράτη. Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους όσα θέλει η τοπική κοινωνία; Κάποιοι θα παραμείνουμε στους δρόμους και στα πεζοδρόμια όπως ήμασταν και πριν. Όσες φορές η κοινωνία ξεσηκώθηκε τότε προέκυψαν θετικά αποτελέσματα. Εάν αντιδράσουμε μόνο τρεις κι ο κούκος θα μας χαρακτηρίσουν γραφικούς. Εάν ωστόσο ξεσηκωθεί η κοινωνία, εξαιρώντας κόμματα και παρατάξεις, τότε θέλουν δε θέλουν θα ανακαλέσουν».