Την πεποίθηση ότι το νέο οδικό έργο του κάθετου Άξονα 61 που θα συνδέει την Καβάλα με την Δράμα και κατ’ επέκταση με το δίκτυο της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, εξέφρασε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από την Καβάλα όπου βρέθηκε σήμερα το μεσημέρι με την ευκαιρία της εγκατάστασης του ανάδοχου εργολάβου και την έναρξη των εργασιών.
Ο κ. Καραγιάννης επισκέφθηκε το εργοτάξιο στην περιοχή του Αμυγδαλεώνα, στη δημοτική ενότητα Φιλίππων, όπου ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του πρώτου τμήματος του οδικού έργου, μήκους ενός χιλιομέτρου.
Ολόκληρος ο οδικός άξονας θα είναι μήκους 8,5 χιλιομέτρων και αναμένεται να αποσυμφορήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την εθνική οδό Καβάλας – Δράμας, που διέρχεται μέσα από οικισμούς και των δυο περιφερειακών ενοτήτων.
Η κατασκευή του δρόμου αποτελούσε πάγιο αίτημα και των δύο γειτονικών κοινωνιών (Καβάλας – Δράμας) αλλά κυρίως της δραμινής κοινωνίας καθώς μέσα από αυτό το έργο, η ακριτική περιοχή συνδέεται πλέον με την Εγνατία και κατ’ επέκταση με όλα τα διευρωπαϊκά δίκτυα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 49.000.000 ευρώ και μέχρι στιγμής υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΑΜΘ 2014-2020.
Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, παρουσία του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου και του διευθύνοντα συμβούλου της Εγνατίας ΑΕ Κώστα Κουτσούκου τόνισε τη σημασία της ολοκλήρωσης του έργου, ακόμα και πολύ νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση που είναι οι τριάντα μήνες, ώστε να αποδοθεί στους πολίτες και έτσι να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής τους.
Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η εθνική οδός Καβάλας – Δράμας, κυρίως στο τμήμα που διέρχεται μέσα από τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, επιβαρύνεται σημαντικά και δέχεται ένα τεράστιο αριθμό αυτοκίνητων, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και τροχαία ατυχήματα.
Ο κ. Καραγιάννης ζήτησε από την Εγνατία, σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο να επιλύσουν το συντομότερο δυνατό όλα τα προβλήματα που παρατηρούνται κυρίως σε θέματα όπως οι απαλλοτριώσεις, αλλά να ολοκληρωθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και οι εκπονήσεις των υπόλοιπων μελετών για το σύνολο του κάθετου οδικού άξονα.
Σημείωσε, μάλιστα, ότι από τη μεριά του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε όλα τα έργα να παραδίδονται πολύ νωρίτερα από τους αρχικούς χρόνους που προβλέπονται στις συμβάσεις, παρά το γεγονός ότι τα δημόσια έργα χαρακτηρίζονται από μια πολυπλοκότητα και παρατηρούνται καθυστερήσεις.
Ο κάθετος άξονας που θα συνδέει την Ξάνθη με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα
Επόμενος σταθμός της επίσκεψης του κ. Καραγιάννη στην περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν η Ξάνθη. Εκεί, επισκέφθηκε το εργοτάξιο της κατασκευής του νέου οδικού έργου Άξονας 71, που θα συνδέει την Ξάνθη με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Δημάριο -ελληνοβουλγαρικά σύνορα, μήκους περίπου 8 χλμ. και συγκεκριμένα την ολοκλήρωση του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού: Τμήμα: «Μελίβοια- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» Υποτμήμα: «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα».
Ο νέος κάθετος άξονας θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού. Αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των ανισόπεδων κόμβων Βανιάνου και Βαφέικων.
Το έργο, συνολικής αξίας 10,7 εκατ. ευρώ, αναπτύσσεται σε ορεινό έως πολύ ορεινό ανάγλυφο. Ξεκινά από την υφιστάμενη οδό, η οποία σήμερα καταλήγει εντός του οικισμού Δημάριο, παρακάμπτει τον οικισμό στα ανατολικά με πορεία βόρεια, έτσι ώστε να καταλήξει σε συμφωνηθέν σημείο στην ελληνοβουλγαρική μεθόριο.
Β. Λωλίδης