Το πρόγραμμα του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στην Καβάλα υφίσταται. Υλοποιείται αργά αλλά εξελίσσεται. Επηρεάζεται από τις γενικότερες συνθήκες της αγοράς, από τα μέτρα πρόληψης του κορωνοϊού. Καθυστερεί. Δεν ματαιώνεται. Διατηρεί το περιεχόμενο και τη στόχευση του.
Κινούμενος σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος Καβάλας προσκάλεσε προ λίγων ημερών τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα τοπικούς φορείς, τους παρουσίασε όσα προετοιμάζονται από πλευράς έργων στην γνωστή περιοχή δράσης. Στην αγορά του Αγίου Νικολάου.
Κι επειδή το μυστικό της επιτυχίας κάθε προγράμματος είναι και η διαβούλευση, έγινε χθες μια τέτοια συνάντηση. Διάρκειας μιας περίπου ώρας.
Παραβρέθηκαν οι φορείς του προγράμματος (Δήμος Καβάλας δια του αντιδημάρχου Γιάννη Ιακωβίδη και υπηρεσιακών παραγόντων, Επιμελητήριο δια του προέδρου Μάρκου Δέμπα, Εμπορικός Σύλλογος με τον γενικό του γραμματέα κ. Γιάννη Κελγιώργη) αλλά κυρίως επαγγελματίες των δύο μεγάλων πεζόδρομων στον Άγιο Νικόλαο. Των οδών Σπετσών και Ψαρρών.
Αυτό που τέθηκε ως ερώτημα στους επαγγελματίες είναι αν θέλουν στα έργα στους δύο πεζόδρομους (τους μεγαλύτερους στον Άγιο Νικόλαο σύμφωνα με το πλάτος τους) να υπάρχουν και παρτέρια. Απάντησαν αρνητικά κι έτσι διευκόλυναν τη διαδικασία της μελέτης. Που συνεχίζεται.
Το πρόγραμμα του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου είναι φιλόδοξο και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Η δομή δημιουργείται με τη συμμετοχή 100 περίπου επαγγελματιών της περιοχής του Αγίου Νικολάου και της ευρύτερης περιοχής.
Ο Δήμος Καβάλας αναλαμβάνει την υλοποίηση των ακολούθων παρεμβάσεων: τη μετατροπή κάποιων δρόμων σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, ενώ απομακρύνονται τα σταθμευμένα οχήματα. Ο απελευθερωμένος από τα οχήματα δρόμος, αποδίδεται στους πεζούς, τόσο ως χώρος κίνησης, όσο και ως χώρος στάσης – ανάπαυλας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται γραμμικές ζώνες πρασίνου διαφόρων ειδών (μικρού-μεσαίου-μεγάλου ύψους, φυλλοβόλα – αειθαλή δέντρα).
Επιπλέον προβλέπεται η εγκατάσταση συστημάτων έξυπνης πόλης και βιώσιμης αστικής κινητικότητας όπως η παροχή ασύρματου δικτύου και πρόσβασης στο διαδίκτυο (freewifi), τηλεχειρισμού δημοσίων υποδομών και δικτύων (πλατφόρμα «έξυπνης» πόλης), «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης, «έξυπνης» πληροφόρησης (οθόνες εξωτερικού χώρου και σύστημα διανομής περιεχομένου), «έξυπνων» πεζοδιαβάσεων και «έξυπνων» καθισμάτων.