• 28 Απριλίου 2024,

Το παράδειγμα του δημόσιου ΚΤΕΟ Δράμας και τα υπόλοιπα που παραμένουν κλειστά

 Το παράδειγμα του δημόσιου ΚΤΕΟ Δράμας και τα υπόλοιπα που παραμένουν κλειστά

Προ μιας περίπου εβδομάδας ο κ. Στέλιος Ηλιόπουλος εξέδωσε ανακοίνωση για την επαναλειτουργία των δημόσιων ΚΤΕΟ στις Περιφερειακές Ενότητες της ΑΜΘ.

Έχει κατά νου αυτό που γίνεται στη Δράμα.

Το ΚΤΕΟ επαναλειτούργησε, δημιουργεί αξιοπρόσεκτα έσοδα στην Περιφερειακή Ενότητα. Θυμίζουμε ότι ο κ. Ηλιόπουλος ήταν υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ. Επικεφαλής σήμερα της παράταξης της αντιπολίτευσης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία. Με αυτήν την ευκαιρία μίλησε στην Πρωινή.

Η συνέντευξη

Ερ: Που ακριβώς στην ΑΜΘ υπάρχουν τα ΚΤΕΟ; Είναι κλειστά όλα;

Απ: Αφορμή για αυτό το δελτίο τύπου της παράταξης μας της προηγούμενης εβδομάδας, πήραμε από το γεγονός ότι στην Περιφερειακή Επιτροπή η παράταξη του κ. Τοψίδη εισηγήθηκε το ΚΤΕΟ της Ορεστιάδας να δοθεί σε ιδιώτη. Το ΚΤΕΟ της Ορεστιάδας είναι κλειστό από τις αρχές του 2023 λόγω ελλείψεως προσωπικού. Με μια προσωρινή απόφαση του τότε Περιφερειάρχη. Σε μια έρευνα που έχουμε κάνει ξέρουμε ότι τα δημόσια ΚΤΕΟ αυτήν τη στιγμή στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται στην Ορεστιάδα, στην Αλεξανδρούπολη, στην Κομοτηνή, στη Ξάνθη, στην Καβάλα και στη Δράμα. Στη Δράμα λειτουργεί εδώ και χρόνια και μάλιστα φέρνει ένα πολύ καλό εισόδημα στην Περιφέρεια. Στη Ξάνθη ξεκίνησε πριν από 3-4 μήνες η διαδικασία επαναλειτουργίας του. Εμείς θέλουμε να ανοίξουν πάλι όλα τα δημόσια ΚΤΕΟ γιατί βοηθούν πάρα πολύ. Ιδιαίτερα για τον τεχνικό έλεγχο στα φορτηγά αυτοκίνητα. Τα περισσότερα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν έχουνε δυνατότητα ελέγχου φορτηγών αυτοκινήτων και έτσι δημιουργείται ένα ιδιαίτερο πρόβλημα στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Ερ: Πως μπορεί η Περιφέρεια να τα καταφέρει και να τα επαναλειτουργήσει;

Απ: Η Περιφέρεια έχει κατορθώσει να απαξιώσει τα δημόσια ΚΤΕΟ. Ενώ ήξερε ότι το προσωπικό το οποίο βρίσκεται στα ΚΤΕΟ σιγά-σιγά έχει φτάσει στα όρια της συνταξιοδότησης. Έπρεπε να συνταξιοδοτηθεί. Δεν ήθελε γιατί πιστεύουμε ότι έγινε σκόπιμα αυτό, δεν ήθελε να επαναλειτουργήσει αυτά τα δημόσια ΚΤΕΟ. Θεωρώντας ότι τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πρέπει να έχουν τη μερίδα του λέοντος σ’ αυτήν την περίπτωση. Εμείς διαφωνούμε κάθετα. Πρέπει να υπάρξει ένας έλεγχος από ένα δημόσιο φορέα και σε φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία μεταφέρουν κόσμο και εμπορεύματα. Έχουν κτιστεί αυτά τα ΚΤΕΟ με τα χρήματα του Ελληνικού λαού. Διαθέτουν αυτήν τη στιγμή μηχανήματα αξίας πολλών εκατομμυρίων. Το μόνο που χρειάζονται είναι να στελεχωθούν με το απαραίτητο προσωπικό.

Ερ: Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχει και τα δίκαια της, αφού δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει προσλήψεις.

Απ: Υπάρχουν πολλά ζητήματα πάνω σ’ αυτό το θέμα. Είναι το που θέλεις να στοχεύσεις. Αυτήν τη στιγμή όντως υπάρχει πρόβλημα με την υποστελέχωση του προσωπικού. Εδώ και πολλά χρόνια οι ίδιες οι Περιφερειακές Αρχές σ’ όλη την Ελλάδα δεν έχουν πιέσει την κυβέρνηση και τις κυβερνήσεις για προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού.  Εννοώ του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού. Δεν έχουν στοχεύσει ακριβώς στο ποιες ειδικότητες θέλουν να πάρουν. Οι ειδικότητες οι οποίες θέλουν να πάρουν στα ΚΤΕΟ είναι συγκεκριμένες. Χρειάζονται μηχανικοί και τεχνικοί. Είναι κάποια ζητήματα με τα κέντρα τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) που έχουν σχέση και με τα εισοδήματα της Περιφέρειας. Στη Δράμα το ΚΤΕΟ επιφέρει στον κρατικό κουρμπανά, 180.000 ευρώ ετησίως. Στο ΚΤΕΟ αυτήν τη στιγμή εργάζονται τρεις υπάλληλοι. Με τρεις υπαλλήλους που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στην ΠΕ Δράμας έχουμε ένα έσοδο πολύ μεγάλο για την Περιφέρεια. Το ΚΤΕΟ της Δράμας έκλεισε σε κάποια στιγμή αλλά μετά από πιέσεις που είχαμε κάνει τότε -και εγώ σαν πρόεδρος των Υπαλλήλων της ΠΕ Δράμας – ξεκίνησε και πάλι να λειτουργεί. Λειτουργεί έτσι όπως πρέπει να λειτουργεί. Το ίδιο έγινε και με τη Ξάνθη. Νομίζω ότι αν θέλει ο Περιφερειάρχης και η Περιφερειακή Αρχή, μπορούν να λειτουργήσουν αυτά τα ΚΤΕΟ.

Διαβάστε επίσης