Πριν από μία περίπου εβδομάδα δημοσίευμα της Καθημερινής σημείωνε ότι μεταξύ όσων ενδιαφέρονται για την υπό παραχώρηση του «Φίλιππος Β’» είναι και ο γνωστός επιχειρηματίας (ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ κτλ) κ. Ιβάν Σαββίδης.
Μέχρι τότε το συγκεκριμένο όνομα δεν είχε αναφερθεί ποτέ και πουθενά σχετικά με το ίδιο θέμα. Φαίνεται ότι το δημοσίευμα δεν έκανε λάθος. Συνεργάτες του κ. Σαββίδη, ο οποίος ελέγχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ασχολούνται με τη διαδικασία του «Φίλιππος Β». Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουμε ότι επιχειρηματικά ο όμιλος Σαββίδη συνεργάζεται και με εκπροσώπους των Κινέζων στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου το συγκεκριμένο ενδιαφέρον μπορεί και να μην παραπέμπει στη Ρωσία αλλά στην Κίνα! Η οποία είναι ήδη στην Ελλάδα κι ειδικότερα στο λιμάνι του Πειραιά.
Χθες ιστοσελίδα των Αθηνών με αφορμή την παράταση του διαγωνισμού και για το νέο λιμάνι της Καβάλας επικαλέστηκε κυβερνητικές πηγές. Οι οποίες φέρονται να δηλώνουν ότι «… το ενδιαφέρον και για τους τρεις διαγωνισμούς (Καβάλα- Ηγουμενίτσα- Αλεξανδρούπολη) είναι αυξημένο. Όλα δείχνουν πως θα πάμε καλά». Όσο για την παράταση που δόθηκε σχολίασαν: «Η παράταση δόθηκε καθώς τη ζήτησαν οι ενδιαφερόμενοι. Θέλουν περισσότερο χρόνο για να συμπληρώσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα κα δικαιολογητικά».
Όλα αυτά τα ανώνυμα αλλά έγκυρα λόγια των κυβερνητικών παραγόντων φαίνεται ότι είναι απολύτως σωστά. Έτσι για το νέο λιμάνι της Καβάλας (το μοναδικό που προσφέρεται με τη διαδικασία της υπό παραχώρησης) ενδιαφέρονται Έλληνες και ελληνικές εταιρίες. Ευρωπαϊκές εταιρίες και φυσικά Αμερικάνοι. Αυτοί είναι οι περισσότεροι γνωστοί μα δεν φαίνεται να είναι το φαβορί. Αν υπάρχει φαβορί σε μια διαδικασία που είναι ρευστή. Υπό την έννοια ότι συζητήσεις, συμφωνίες, συνεργασίες κτλ βρίσκονται σε φάση διαμόρφωσης. Στις 23 Οκτώβρη, μετά την απόφαση παράτασης, θα δηλωθεί το αρχικό ενδιαφέρον και στη συνέχεια (βήμα βήμα) η διαδικασία θα προχωρήσει σε πιο συγκεκριμένα και κρίσιμα σημεία της. Υπολογίζεται ότι ως το τέλος του έτους θα έχει τελειώσει το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού. Δηλαδή τελικό αποτέλεσμα θα υπάρξει το 2021. Τέλος δεν είναι τυχαίο που μετά την παράταση του ΤΑΙΠΕΔ υπάρχουν τρεις διαφορετικές ημερομηνίες για κάθε λιμάνι ενώ πριν η ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών ήταν ίδια και στα τρία λιμάνια.