Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε η τμηματική αποχώρηση από την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Καβάλας του προσωπικού του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας. Αυτό θα αντικατασταθεί με εποχιακό προσωπικό προγράμματος για όσους είναι πλησίον της σύνταξης.
Θα απασχοληθούν για δύο περίπου χρόνια και θα αναλάβουν εργασίες οδοκαθαριστή. Ο αντιδήμαρχος κ. Κυριάκος Σταυρίδης εξηγεί, μιλώντας στην Πρωινή, και το έργο που ετοιμάζεται για τα στρώματα και τα ογκώδη αντικείμενα. Αυτή η εργασία θα δοθεί σε ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Η συνέντευξη Σταυρίδη
Ερ: Τι γίνεται με την υπηρεσία καθαριότητας καθώς το πρόγραμμα της κοινωφελούς εργασίας τελειώνει και φεύγουν οι ωφελούμενοι εποχιακοί εργαζόμενοι.
Απ: Σίγουρα έχουμε πρόβλημα να αντιμετωπίσουμε με τους οδοκαθαριστές. Ξεκινάει όμως από 1η Οκτωβρίου το πρόγραμμα της προ συνταξιοδότησης για ηλικίες 55 έως 67, για το οποίο θα έρθουν γύρω στα 20 άτομα οδοκαθαριστές οπότε θα το καλύψουμε με αυτούς.
Ερ: Πόσοι έφυγαν ή θα φύγουν με την κοινωφελή από την υπηρεσία καθαριότητας;
Απ: Στην υπηρεσία καθαριότητας δεν μας ήρθαν πολλοί επειδή αυτή τη φορά ήταν και λίγα το άτομα. Μας ήρθαν γύρω στα 32 άτομα αλλά το καλό ήταν ότι είχαν διάφορες ειδικότητες. Μας κάλυψε και σε φορτηγά και σε υπηρεσίες καθαριότητας έξω. Αυτοί τώρα έφυγαν όλοι. Ξεκινήσανε να φεύγουνε τον τελευταίο μήνα και οι τελευταίοι έφυγαν πριν δυο-τρεις μέρες. Τώρα στο σύνολο και με το νέο πρόγραμμα θα έρθουν 34 άτομα στην υπηρεσία καθαριότητας. 7 άτομα θα πάνε στην Δημοτική Κοινότητα Φιλίππων οπότε μας μένουν 27, μείον 3 οδηγοί, θα έχουμε 24 οδοκαθαριστές στους τομείς έξω στην πόλη για τα επόμενα δυο χρόνια. Οπότε συν τους μόνιμους που υπάρχουν καλύπτεται το κενό.
Ερ: Θα γίνει όντως 1η Οκτωβρίου ή τις πρώτες μέρες του Οκτώβρη;
Απ: Μάλλον τις πρώτες μέρες. Κανονικά πρέπει στις 29 Σεπτεμβρίου (χθες) να υπογραφούν οι συμβάσεις. Επειδή ζούμε στην Ελλάδα ας δώσουμε και μια εβδομάδα ακόμη οπότε αρχές Οκτωβρίου.
Ερ: Πως είμαστε με το μόνιμο προσωπικό; Φεύγει για να πάει σε άλλους Δήμους γιατί βλέπουμε και τέτοιες μετατάξεις τελευταία.
Απ: Αυτό δε θα σταματήσει μέχρι να φύγουν όλοι! Θεωρώ ότι εν μέρει είναι λογικό να θέλουν να πάνε στις πατρίδες τους. Προχθές ήταν να βγουν σε εργασία 30 άτομα έξω, για τους τομείς και είχαμε 29. Οπότε καταλαβαίνεται από τους 94 που ορκίστηκαν, αυτή τη στιγμή στην υπηρεσία καθαριότητας έχουμε 52-53 άτομα. Σιγά-σιγά, ένας-ένας ετοιμάζει τα χαρτιά του για να πάει στην πόλη του. Γύρω στα 50 άτομα από τις προσλήψεις της 3Κ μας μείνανε. Συμπληρώνουν το χρόνο που προβλέπεται για να μπορούν μετά να μεταταχθούν ενώ υπάρχουν πολλές αμοιβαίες μετακινήσεις. Το πρόβλημα αυτό θα το αντιμετωπίσουμε κυρίως το 2022. Θα έρθουν κάποια άλλα άτομα αλλά δεν θα είναι στην ίδια υπηρεσία. Από εκεί και ύστερα φεύγουν (όσοι προσλήφθηκαν μέσω της 3Κ) και με προβλήματα υγείας. Λόγω του ότι είναι πολύτεκνοι κτλ. Οπότε με αυτές τις αφορμές και διαδικασίες πηγαίνουν στα μέρη τους.
Ερ: Αποδυναμώνεται η βοήθεια στην υπηρεσία όσο περνάει ο καιρός… Κι εννοούμε τη βοήθεια από τις προσλήψεις που έγιναν προ δύο ετών με την προκήρυξη 3Κ; Αυτό μάλλον αναμενόταν;
Απ: Ναι αυτό το περιμέναμε από την αρχή. Λέγαμε ότι λίγο θα μας καθυστερήσει για να μην μας φύγουνε τον πρώτο χρόνο αλλά έγινε και αυτό. Από τον πρώτο χρόνο ξεκινήσανε κάποιοι με προβλήματα υγείας και έχουν φύγει από το Δήμο Καβάλας.
Ερ: Με μπάζα και στρώματα στους δρόμους τι γίνεται;
Απ: Είναι ένα συνεχές κυνηγητό. Εδώ και 20 ημέρες είναι 3 φορτηγά. Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, κάνουμε αυτό τον… πόλεμο και Πέμπτη-Παρασκευή λίγο ηρεμεί το πράγμα. Σαββατοκύριακα που αρχίζουν οι πολίτες πάλι να καθαρίζουνε υπόγεια κτλ, ξαναγεμίζουμε. Υπάρχει ένα τριήμερο Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη που παλεύουμε να τα καταφέρουμε. Πιστεύω ότι αυτό θα τελειώσει τον επόμενο χρόνο, βγάζοντας την εργολαβία που ετοιμάζουμε. Θα απομακρύνονται από τον ιδιώτη και η δικιά μας υπηρεσία θα ελαφρύνει. Θα χρησιμοποιήσει το προσωπικό της σε άλλες δουλειές. Ο διαγωνισμός που ετοιμάζουμε είναι κάπως μεγάλος. Θα δούμε το ποσό ακριβώς. Στου Κωτσάλου δε θα μπαίνει ποια τίποτα, θα καθαρίσει και θα τελειώσουμε. Ότι είναι από στρώμα και ογκώδη θα πηγαίνει στην εταιρεία, σε αυτόν που θα το αναλάβει και θα έχει την υποχρέωση σε ένα μεγάλο ποσοστό να τα μαζεύει ο ίδιος. Ύστερα από υπόδειξη δική μας θα σημειώνουμε τα μέρη και θα τα μαζεύει ο ίδιος απ` έξω. Εμείς θα βάλουμε στους όρους του διαγωνισμού χρονικό διάστημα στο οποίο θα πρέπει να απομακρύνονται. Μέσα στην επόμενη μέρα ή τη δεύτερη μέρα να απομακρύνονται.
Ερ: Σε ποια οικονομική βάση θα γίνεται αυτό;
Απ: Θα πληρώνει ο Δήμος ένα μεγάλο ποσό. Θα πληρώνει ο Δήμος το ποσό της εργολαβίας, σίγουρα όμως θα αφαιρείται το ποσοστό ανακύκλωσης το οποίο δε θα είναι τόσο μεγάλη επιβάρυνση για το Δήμο γιατί θα αφαιρείται αυτό το ποσό από την εισφορά της στη ΔΙΑΜΑΘ σαν ανακυκλώσιμο υλικό.
Ερ: Γιατί ποσό μιλάμε για αυτή την εργολαβία;
Απ: Μιλάμε για πάνω από 100.000 ευρώ. Ο χρόνος σκεφτόμαστε να είναι, τα επόμενα δυο χρόνια οπότε θα ανέβει το ποσό. Αυτή τη στιγμή για να απομακρύνουμε αυτά από του Κωτσάλου χρειάζονται 30 με 40 χιλιάδες ευρώ. Το τρίμηνο, τετράμηνο με αυτή την κατάσταση που υπάρχει έξω θέλει τουλάχιστον 30 χιλιάδες ευρώ. Ο ιδιώτης που θα αναλάβει την αποκομιδή αυτή σίγουρα θα υπάρχουν και οι ανάλογοι κωδικοί οι οποίοι θα του επιτρέπουν να πάρει στρώματα, να πάρει ογκώδη, να πάρει μπάζα, σίδερα τα πάντα. Όταν έχει τους κωδικούς, έχει και τους ανάλογους χώρους που θα τα πάει.
(φωτογραφία αρχείου)