Αυτή είναι η πρόταση του ΤΕΕ ΑΜ για τον ΤΑΡ

 Αυτή είναι η πρόταση του ΤΕΕ ΑΜ για τον ΤΑΡ

Συνέντευξη τύπου δόθηκε στα γραφεία του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου, προκειμένου εκπρόσωποι του ΤΕΕ και της ομάδας εργασίας που ασχολήθηκε με τον αγωγό ΤΑΡ, να παρουσιάσουν την πρόταση που ήδη κατέθεσαν στους εκπροσώπους της εταιρίας που θα κατασκευάσει τον αγωγό.

Μίλησαν ο Λάζαρος Βασιλειάδης, η Δώρα Κουλουρά και ο Δήμος Γεωργούσης. Από τα όσα ακούσαμε καταλάβαμε ότι πολλά πράγματα δεν γίνονται όπως τα περιμέναμε. Δεν είναι δηλαδή μόνο το θέμα της διέλευσης ή όχι του αγωγού από τα Τενάγη των Φιλίππων, είναι ένα σωρό ζητήματα που ανακύπτουν, αρκεί κάποιος ν΄ ασχοληθεί αναλυτικά με τη υπόθεση.

Η Δώρα Κουλουρά είπε στους δημοσιογράφους ότι η ομάδα που δημιουργήθηκε στο τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, ασχολήθηκε με τον αγωγό βάσει των στοιχείων της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αναγνώρισε ότι ο αγωγός θα φέρει οικονομική βελτίωση στην πατρίδα μας, αλλά όπως είπε, πρέπει να είναι ένας αγωγός με την καλύτερη δυνατή χάραξη, χωρίς να βλάπτει τα ελληνικά εδάφη.

Και η κα Κουλουρά, όπως άλλωστε εδώ και καιρό και ο Λάζαρος Βασιλειάδης, διαπιστώνουν με δυσφορία κι απορία ότι ο αγωγός απλώς θα περάσει από την Ελλάδα μεταφέροντας φτηνό φυσικό αέριο στην κεντρική Ευρώπη. Φαίνεται ότι κατ΄ αρχήν δεν θα πάρουμε από αυτό το φυσικό αέριο, πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη πρόβλεψη για να εξυπηρετηθεί και η χώρα, είπε η Δώρα Κουλουρά.

Αμέσως μετά επεσήμανε προβλήματα που διαπίστωσε ασχολούμενη με το θέμα. Ο αγωγός είπε πρέπει ν΄ αποφύγει περιοχές έντονης γεωργικής χρησης, για τη διέλευσή του από το νομό Καβάλας, οι μελετητές δεν υπολογίζουν το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού ούτε το νέο δρόμο που θα συνδέσει την Καβάλα με τη Δράμα.

Οι μελετητές διαπίστωσαν επίσης ότι ειδικά για την περιοχή της επαρχίας Νέστου, ο αγωγός δεν υπολογίζει αρδευτικά έργα που λειτουργούν, υπόγεια ύδατα που πρέπει να προστατευτούν. Δεν υπολογίζονται επίσης αναδασμοί που είναι σε εξέλιξη, ενώ δεν υπάρχει ιδιαίτερη μελέτη για το πώς θα περάσει ο αγωγός – έτσι όπως ισχύει αυτή την ώρα η πρόταση των κατασκευαστών του – από τα Τενάγη των Φιλίππων. «Είναι αδιανόητο να περάσει από τα Τενάγη», είπε η κα Κουλουρά. Έθεσε θέματα ασφάλειας του αγωγού. Ζήτησε σωστό σχεδιασμό, γιατί πολλά προβλήματα δεν είναι ακόμη εμφανή. Σημείωσε επίσης ότι οι μελετητές δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τα δύο μεγάλα εργοστάσια που υπάρχουν στην ανατολική πλευρά του νομού, πόσο κοντά από αυτά θα περάσει ο αγωγός. Επεσήμανε ότι λόγω των μέτρων ασφαλείας που υπάρχουν, 200 και 200 μέτρα κι από τις δύο πλευρές του αγωγού, δεν μπορεί να κατασκευαστεί το παραμικρό κτήριο, ανακύπτει θέμα είπε περιορισμού στην επέκταση διαφόρων οικισμών.

Ο Δήμος Γεωργούσης μέλος της ίδιας ομάδας, είπε ότι με βάση την πρόταση των κατασκευαστών, ο αγωγός περνά από το νομό Καβάλας για 50 χλμ., 35 από τα οποία είναι γεωργική γη. Η πρόταση του ΤΕΕ αναφέρεται σε διέλευση 67 χλμ., όπου μόνο τα 5 χιλιόμετρα αφορούν γεωργική γη. Σύμφωνα με το Δήμο Γεωργούση, το ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας πρότεινε ήδη, πιο βόρεια χάραξη του αγωγού, στην επαρχία Νέστου, στην κορυφογραμμή του όρους Σύμβολο, στην επαρχία Καβάλας και την επαρχία Παγγαίου, την Αμφίπολη και στη συνέχεια στις Σέρρες.

«Δεν είναι μόνο μονόδρομος ότι λένε οι κατασκευαστές του ΤΑΡ», είπε ο Δ. Γεωργούσης. Με την πρόταση δε που κατέθεσε, πρόταση του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, δεν θίγεται ούτε καν η μικρή πεδιάδα πίσω από τη Νέα Καρβάλη.

Ο Λ. Βασιλειάδης που μίλησε πρώτος στη συνέντευξη τύπου επανέλαβε ότι ο αγωγός ΤΑΡ θα είναι ένας αγωγός που περνά το φυσικό αέριο από την Ελλάδα μόνο, ζήτησε η περιοχή μας, ο νομός Καβάλας, να μη γίνει κόμβος διέλευσης και δικτύων, πρότεινε να πάρει κι η Ελλάδα από το φθηνό φυσικό αέριο που θα μεταφέρει ο ΤΑΡ από την πρώην Σοβιετική Δημοκρατία μέχρι την Κεντρική Ευρώπη.

Ζήτησε επίσης να συνεχισθεί η διαβούλευση που κατά το τυπικό τελειώνει στο τέλος του μήνα.

«Καταθέσαμε πρόταση εφικτή κι όχι μελέτη», είπε ειδικότερα ο Λ. Βασιλειάδης.

 

 

Διαβάστε επίσης