Ενημέρωση υπαλλήλων Τ.Α. για την εξοικονόμηση ενέργειας

 Ενημέρωση υπαλλήλων Τ.Α. για την εξοικονόμηση ενέργειας

Πραγματοποιήθηκε χθες σε αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου ημερίδα κατάρτισης στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ενσωμάτωση της εξοικονόμησης ενέργειας στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, οφέλη και προκλήσεις για τη νέα προγραμματική περίοδο.

Ο Δήμος Καβάλας που υλοποίησε το πρόγραμμα προσκάλεσε μηχανικούς από τεχνικές υπηρεσίες δήμων της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης και της περιφέρειας. Υπήρξαν μάλιστα ενδιαφερόμενοι που παρακολούθησαν την εκδήλωση κι από την περιοχή της Κοζάνης.

Στην έναρξη της ημερίδας παραβρέθηκε η δήμαρχος, όπως επίσης ο αντιδήμαρχος Φ. Φιλιππίδης, ο αντιδήμαρχος Δημοσθ. Τουλκίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Δημήτρης Καζανίδης και άλλοι.

Το ζητούμενο είναι τα δημοτικά ακίνητα, τα ακίνητα της τοπικής αυτοδιοίκησης, κτήρια που έτσι κι αλλιώς σήμερα φιλοξενούν υπηρεσίες ν΄ ανακαινισθούν με τέτοιον τρόπο ώστε να γίνει εξοικονόμηση ενέργειας. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται το φθινόπωρο. Η δήμαρχος στην ομιλία της είπε τα εξής:

«Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την συμμετοχή σας, η οποία λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω θερινών διακοπών είναι εξαιρετικά υψηλή.

Θα ήθελα ωστόσο να απευθύνω ένα ιδιαίτερα θερμό χαιρετισμό στους Επιστημονικούς Συντονιστές του Έργου PEEBPE, τους κκ. Δημήτρη Στημονιάρη και Δημήτρη Τσιαμήτρο, που ήρθαν από την Κοζάνη για να μας παρουσιάσουν την δική τους εμπειρία, κατόπιν σχετικής πρότασης της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος Μαύρη Θάλασσα.

Το κοινό σημείο των 2 έργων είναι ότι εστιάζουν στο θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας στον κτηριακό τομέα, πράγμα που απασχολεί όλο και περισσότερο την τοπική κοινωνία και την πραγματική οικονομία.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η πατρίδα μας πέρασε ένα πολύ δύσκολο 6μηνο και ο χειμώνας θα μετατραπεί για μια ακόμη φορά σε μία εφιαλτικά δύσκολη άσκηση ετοιμότητας για όλες τις Δημοτικές Αρχές της Περιφέρειας μας.

Η απάντηση μας στην πρόκληση οφείλει να καλύπτει τόσο τις άμεσες ανάγκες που επιβάλλει η διαχείριση της καθημερινότητας όσο και τις απαιτήσεις ενός Δήμου που διαθέτει όραμα και βούληση να πετύχει τους στόχους που ανταποκρίνονται στην στρατηγική της Ευρωπαϊκής οικογένειας στην οποία ανήκουμε.

Η Καβάλα προσχώρησε στο Σύμφωνο των Δημάρχων από το 2010, το οποίο αποτελεί από το 2009 την βασική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεσμεύει τις τοπικές αρχές να συνεισφέρουν στην μείωση κατά 20% του ανθρακικού αποτυπώματος, άρα της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης.

Το 2011 προχωρήσαμε σε συνεργασία με το ΔΠΘ, και συγκεκριμένα τον αγαπητό συμπολίτη μας Γιώργο Γκαιντατζή, στην εκπόνηση του Σχεδίου Διαχείρισης Αειφορικής Ενέργειας(ΣΔΑΕ) το οποίο με την ολοκλήρωση του υποβλήθηκε και εγκρίθηκε τέλος του 2013 σε χρόνο ρεκόρ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γεγονός που φέρνει την Καβάλα σε ένα ιδιαίτερο περιορισμένο κύκλο Δήμων σε όλη την Ευρώπη των οποίων οι προτεραιότητες έχουν την ισχυρότερη δυνατή αναγνώριση.

Η αναγνώριση αυτή θα γίνει και το βασικό όπλο μας για την διεκδίκηση πόρων κατά την νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης(ΣΕΣ)

Η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, η μετάβαση/αλλαγή σε μία οικονομία με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα αντιπροσωπεύει άλλωστε μία από τις 4 βασικές προτεραιότητες της Πολιτικής Συνοχής, ενώ οι δράσεις για την εξοικονόμηση ενέργειες είναι από τα κυριότερα μέτρα.

Οι κατευθύνσεις αυτές του κεντρικού Ευρωπαϊκού οργάνου δεν είναι άνευ αντικρίσματος, ούτε για την χώρα μας, ούτε για την πόλη μας.

Οι κατευθύνσεις αυτές επιβάλλουν στην Περιφέρεια μας, όπως και σε όλες τις ομοειδείς Περιφέρειες της ΕΕ, τις λεγόμενες Περιφέρειες «Σύγκλισης» των οποίων το ΑΕΠ είναι χαμηλότερο του 75% του Ευρωπαϊκού μέσου όρου, να δεσμεύσει το 12% των πόρων σε μέτρα, δηλαδή σε έργα, ικανά να συνεισφέρουν στην μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και την βελτίωση του ενεργειακού μείγματος, όπως π.χ. με την ενίσχυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Η Καβάλα λοιπόν είναι έτοιμη να υποβάλλει προτάσεις έργων που θα υλοποιήσουν το όραμα μίας σύγχρονης, βιώσιμης πόλης, μίας πόλης που θα διαθέτει μία καθημερινότητα η οποία θα εστιάζει στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της και θα στηρίζεται στην ορθολογική, αειφορική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων της.

Σήμερα θα ενημερωθείτε για τον τρόπο με τον οποίο ένα διακρατικό έργο εντάσσεται και ενισχύει αυτό τον σχεδιασμό, και ενδεχομένως να ενσωματώσετε τις μεθόδους και εργαλεία που αναπτύχθηκαν μέσα από αυτή την διακρατική συνεργασία στην καθημερινή διαχείριση του κτηριακού αποθέματος.

Αυτή είναι νομίζω και μία βασική πτυχή του ρόλου των έργων διευρωπαϊκής συνεργασίας όπως είναι το BSBEEP. Να δώσουν την δυνατότητα στους συμμετέχοντες φορείς να χτίσουν την βάση μίας στέρεης, πολυεπίπεδης και γόνιμης συνεργασίας. Για να εξοικειωθούν και να ενσωματώσουν στην επιχειρησιακή λειτουργία τους τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναπτύσσοντας καινοτόμους μεθόδους, εργαλεία και λύσεις προσαρμοσμένες στις τοπικές συνθήκες.

Εκτιμώ ότι αυτό έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό στο πλαίσιο της υλοποίησης του BSBEEP και οφείλω να αναφέρω ότι το χρωστάμε τόσο στην Ομάδα Έργου του Δήμου όσο και σε αυτήν του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Ο Δήμος Καβάλας επενδύει στην συνεργασία σε όλα τα επίπεδα και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι αποδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές.

Το έργο BSBEEP, Σχέδιο για την Εξοικονόμηση Ενέργειας στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, μας επέτρεψε για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια να αντλήσουμε ένα απτό όφελος από την συμμετοχή μας στην Διεθνή Λέσχη της Μαύρης Θάλασσας.

Η Καβάλα σήμερα είναι επικεφαλής ενός 10μελούς σχήματος, το οποίο περιλαμβάνει 6 Δήμους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι μεγαλύτεροι από τον δικό μας, και 4 Πανεπιστήμια και Ερευνητικούς Φορείς από 6 διαφορετικές χώρες, με κοινό στόχο την ενίσχυση των διοικητικών ικανοτήτων της Αυτοδιοίκησης και πεδίο εφαρμογής την Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Κτηριακό Τομέα.

Η επιλογή του κτηριακού τομέα έγινε παρότι γνωρίζουμε πως τα Δημοτικά Κτήρια δεν αποτελούν τον μεγαλύτερο καταναλωτή ενέργειας.

Ωστόσο, γνωρίζουμε επίσης ότι η υιοθέτηση καλών πρακτικών στον δημόσιο χώρο μπορεί να βοηθήσει τον ιδιώτη να εμπεδώσει την σκοπιμότητα παρόμοιων παρεμβάσεων στην δική του ακίνητη περιουσία και να συνεισφέρει στην βελτίωση της σχέσης, της εμπιστοσύνης του πολίτη με την Αυτοδιοίκηση.

Τα πρώτα αποτελέσματα θα σας παρουσιαστούν αναλυτικότερα σήμερα από τους βασικούς συντελεστές της υλοποίησης του Έργου.

Αυτά όμως θα σας τα συζητήσετε με τους βασικούς συντελεστές της υλοποίησης του Έργου.

Το σημείο που θέλω να σταθώ είναι ότι το Έργο αυτό είναι μέρος μίας γενικότερης προσπάθειας που γίνεται τα τελευταία χρόνια με δικά μας μέσα και η οποία έχει ήδη αποδώσει σημαντικούς καρπούς.

Με την ολοκλήρωση των έργων αυτών έως τέλος του τρέχοντος έτους, θα έχει διοχετευθεί στην πόλη μας το μεγαλύτερο μέρος του 1 εκ. ευρώ που τις αντιστοιχεί από τον προϋπολογισμό των έργων αυτών, πολλά στελέχη του Δήμου, πολλοί επιστήμονες και επαγγελματίες από την περιοχή θα έχουν ενισχύσει τις δεξιότητες τους, και ορισμένοι ελπίζω τα οικονομικά τους.

Θα έχουν επισκεφθεί την χώρα μας τουλάχιστον μία φορά περίπου 300 εκπρόσωποι των 50 φορέων από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και των Βαλκανίων με τους οποίους συνεργαζόμαστε σε τακτική βάση.

Επιπλέον, θα έχουμε προχωρήσει τον σχεδιασμό κοντά στο τελικό στάδιο για ένα ιδιαίτερα μεγάλο εύρος θεμάτων, Ολοκληρωμένη Διαχείριση Παράκτιας Ζώνης, Διαχείριση Λυμάτων με Φυσικά Συστήματα Επεξεργασίας, Βιώσιμος Τουρισμός και Εξοικονόμηση Ενέργειας είναι μερικά από αυτά

Η δραστηριότητα της Δημοτικής Αρχής στα Προγράμματα Εδαφικής Συνεργασίας θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση γιατί βοηθάει την Καβάλα να επανασυνδεθεί με βιώσιμο, και αμοιβαία επωφελή τρόπο με την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και των Βαλκανίων, να αναδείξει τον πολυδιάστατο, εξωστρεφή χαρακτήρα.

Σε αυτή την πορεία η δική σας συμμετοχή είναι πραγματικά πολύτιμη.

Η συμμετοχή σας είναι πολύτιμη γιατί μας βοηθάει να προσαρμόσουμε τις δραστηριότητες μας στις δικές μας, στις τοπικές συνθήκες, να καλύψουμε κενά, να εντοπίσουμε αδυναμίες.

Ευχαριστώ»

 

=

Διαβάστε επίσης