• 17 Μαΐου 2024,

Κίνηση από και προς Θάσο – Αύξηση στην Κεραμωτή, υποβάθμιση στον Πρίνο

 Κίνηση από και προς Θάσο  – Αύξηση στην Κεραμωτή, υποβάθμιση στον Πρίνο

Η «Πρωϊνή» είχε δημοσιεύσει προ δύο μηνών περίπου, εκτενές ρεπορτάζ για την κίνηση που παρουσίαζαν οι πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου μέχρι και τον Ιούλιο του 2014. Τα στοιχεία εκείνα, ήταν λεπτομερέστατα, αφορούσαν σε μια μεγάλη περίοδο από το 2007 και απεικόνιζαν την κίνηση κατ’ έτος και κατά μήνα και στις δύο πορθμειακές γραμμές: Καβάλας – Πρίνου και Κεραμωτής – Λιμένα.

Τα συμπληρωματικά στοιχεία δύο επί πλέον μηνών (Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2014) της κίνησης επιβατών και οχημάτων από και προς τη Θάσο που δημοσιεύει σήμερα η «Πρωϊνή» αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας την σημαντική αύξηση στην γραμμή της Κεραμωτής και την στασιμότητα ή ακόμη και τη μείωση στην γραμμή Καβάλας – Πρίνου.

Η οφθαλμοφανής στον κάθε Καβαλιώτη αύξηση της τουριστικής κίνησης που παρατηρήθηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε στην περιοχή μας, αποτυπώνεται με τον πιο εμφατικό τρόπο στα στοιχεία που δημοσιεύουμε σήμερα.

Συγκεκριμένα κατά το μήνα Αύγουστο που είναι ο μήνας με την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, διακινήθηκαν στην γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας – Κεραμωτή  372.384 επιβάτες, αριθμός που σημειώνει μια αύξηση κατά 15,6% από τον αντίστοιχο περσινό (321.981) και 22,1% από τον Αύγουστο του 2010 που λόγω κρίσης είχαν διακινηθεί στην ίδια γραμμή 304.866 επιβάτες, οι λιγότεροι της τελευταίας πενταετίας.

Αντίστοιχη είναι και η κίνηση στα επιβατηγά Ι.Χ. αυτοκίνητα με μια αύξηση σε σχέση με το 2013 της τάξεως του 14,3%. (89.969 Ι.Χ τον φετινό Αύγουστο και 78.677 πέρσι).

Αύξηση επίσης παρατηρείται και στα υπόλοιπα οχήματα (Φορτηγά, Λεωφορεία και δίκυκλα).

Αν κάνουμε τις σχετικές αναγωγές και πράξεις υπολογίζοντας τα 56 δρομολόγια ημερησίως που ίσχυαν τον Αύγουστο από την Κεραμωτή στο Λιμένα και τούμπαλιν, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι σε κάθε σκάφος που διακινούνταν σ’ αυτή τη γραμμή υπήρχαν κατά μέσο όρο 214 επιβάτες και 61 οχήματα (52  Ι.Χ., 6 φορτηγά, 2 δίκυκλα και 1 λεωφορείο).

Με δεδομένο ότι η εικόνα που παρουσιάζει ο Αύγουστος είναι γενικότερα η εικόνα που παρουσιάζουν όλοι οι θερινού μήνες με την υψηλή τουριστική κίνηση, γίνεται φανερό ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πορθμειακή αυτή γραμμή αποκόμισαν σημαντικά κέρδη.

Αποκαρδιωτική όμως από την άλλη πλευρά είναι η εικόνα που παρουσιάζει η κίνηση στην γραμμή Καβάλα – Πρίνος – Καβάλα.

Δυστυχώς με ευθύνη και των εταιρειών που προσπαθούν με κάθε τρόπο να απαξιώσουν αυτή τη γραμμή, παρατηρείται μια μείωση των επιβατών και των οχημάτων τόσο από το 2013 όσο ακόμη και από το 2012.

Συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2014 διακινήθηκαν στη γραμμή Καβάλα – Πρίνος – Καβάλα 64.386 επιβάτες και 10575 επιβατηγά Ι.Χ. ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2013 οι αριθμοί ήταν 65.823 και 11.094 και τον Αύγουστο του 2012 64.700 και 10.795.

Όταν με τόσο μεγάλη τουριστική κίνηση φέτος το καλοκαίρι,  προκύπτει μείωση έστω και μικρή στα δρομολόγια είναι φανερό ότι κάτι δεν πάει καλά και αυτό έχει να κάνει με την πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών να ελαττώνουν χρόνο με το χρόνο τα δρομολόγιά τους θέλοντας να ενισχύσουν τα αντίστοιχα της Κεραμωτής τα οποία προφανώς τους συμφέρουν πολύ περισσότερο.

Δυστυχώς και παρά τις άλλοτε έντονες και άλλοτε χαλαρές διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων, η γραμμή Καβάλας – Πρίνου απαξιώνεται και υποβαθμίζεται συνεχώς γεγονός που θα έχει σύντομα και αναπόφευκτα την συνέπεια να καταργηθεί.

Αυτό θα έχει σοβαρό αντίκτυπο τόσο στην τοπική οικονομία όσο και στην εξυπηρέτηση των κατοίκων μιας μεγάλης περιοχής του νησιού.

Γι’ αυτό και θα πρέπει να υπάρχει μαζική και οργανωμένη αντίδραση από όλους μας.

 

Διαβάστε επίσης