• 28 Απριλίου 2024,

Κατ’ αρχήν απόφαση συμμετοχής της περιφέρειας ΑΜΘ σε σκανδιναβικές τουριστικές εκθέσεις

 Κατ’ αρχήν απόφαση συμμετοχής  της περιφέρειας ΑΜΘ σε σκανδιναβικές τουριστικές εκθέσεις

Κατόπιν σχετικής κατ’ αρχήν αποφάσεως που έλαβε η αρμόδια επιτροπή της οποίας ηγείται ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης Γιώργος Γερομάρκος, η περιφέρεια ΑΜΘ θα μετέχει σε δύο διεθνείς τουριστικές εκθέσεις της σκανδιναβικής αγοράς, από όπου είχε απουσιάσει για αρκετά χρόνια. Πρόκειται για τις εκθέσεις που διοργανώνονται στη Στοκχόλμη και στο Ελσίνκι. Ο κ. Γερομάρκος μας εξήγησε ότι η απόφαση της επιτροπής ανάπτυξης δεν είναι δεσμευτική, αλλά τα μέλη της δέχονται πολλές προτάσεις από τους επαγγελματίες εμπλεκόμενους με τον τουρισμό.
Ειδικότερα, ύστερα από ενημέρωση των επαγγελματιών της Θάσου, τα μέλη της επιτροπής έμαθαν ότι η σκανδιναβική αγορά επανακάμπτει δυναμικά, αποτέλεσμα που είναι απόρροια συνεπών προσπαθειών. Από το 2015 η επισκεψιμότητα θα είναι πιο αυξημένη αφού έχουν υπογραφεί συμβόλαια κι αναμένεται ο προγραμματισμός πτήσεων τσάρτερ από την εταιρεία Thomas Cook Airlines προς το καβαλιώτικο αεροδρόμιο. Ωστόσο, απαιτείται μια ακόμη πιο συντονισμένη προσπάθεια προβολής της περιοχής μας στους επισκέπτες των σκανδιναβικών χωρών.
Επίσης, αποστολές δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης έχουν οργανωθεί από τις προαναφερόμενες χώρες, που θα καταφθάσουν στο τέλος περίπου του Σεπτέμβρη στην περιοχή μας. Γι’ αυτό και κατατέθηκε έγκαιρα η πρόταση συμμετοχής προκειμένου τον ερχόμενο Οκτώβρη, όταν θα αναλάβει καθήκοντα η νέα επιτροπής αναπτυξιακού προγραμματισμού, να ληφθούν αποφάσεις για τις διεθνείς εκθέσεις.

2η ΕΚΘΕΣΗ GREKLAND PANORAMA
Η έκθεση GREKLAND PANORAMA, 13-15 Φεβρουαρίου 2015 αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους σε μία από τις σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης, την Σκανδιναβία.
Η έκθεση προσφέρεται για την καλλιέργεια επαφών, την γνωριμία του Σκανδιναβικού και ειδικότερα του Σουηδικού κοινού με προϊόντα ελληνικής «καταγωγής» – έτσι ώστε όταν επισκεφθεί τον προορισμό να αναγνωρίσει και να αναζητήσει το επώνυμο προϊόν που γνώρισε στην έκθεση, καθώς και την διερεύνηση πιθανών συνεργιών με επιχειρήσεις/ φορείς της Σουηδίας.
Ο κάθε τουριστικός προορισμός στηρίζεται σημαντικά και στο προϊόν που παράγει, και αποτελεί σημαντικό στοιχείο ταυτότητας που προσδιορίζει την τουριστική εμπειρία κάθε επισκέπτη στην χώρα μας.
Η περσινή πρώτη συμμετοχή στη συγκεκριμένη έκθεση βάσει των επίσημων στοιχείων παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα:
• Συμμετοχές: περισσότεροι από 115 εκθέτες από την Ελλάδα (ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, περιφέρειες – δήμοι – τοπικές αυτοδιοικήσεις, οργανισμοί, φορείς, ενώσεις, σύνδεσμοι, επιμελητήρια, ταξιδιωτικά γραφεία, εταιρίες διάθεσης ελληνικών προϊόντων).
• Περισσότεροι από 7.000 Σουηδοί επισκέφθηκαν την έκθεση τις 2 ημέρες διεξαγωγής της (15&16 Φεβρουαρίου 2014).
• Περίπου 1.800 πακέτα διακοπών για την Ελλάδα υπολογίζεται ότι πουλήθηκαν το διάστημα αυτό.
• Για ορισμένους tour operators, τα πακέτα διακοπών και ειδικές προσφορές που διέθεσαν εξαντλήθηκαν στο σύνολό τους από την πρώτη κιόλας ημέρα της έκθεσης, – ξεπερνώντας τους αρχικούς στόχους τους – με συνέπεια τον επανασχεδιασμό της εμπορικής τους πολιτικής για την περεταίρω διάθεση πακέτων και για την δεύτερη ημέρα της έκθεσης.
• Οι ξένοι tour operators δήλωσαν την απόλυτη ικανοποίησή τους και την πεποίθησή τους ότι η έκθεση αυτή πρέπει να αποτελέσει θεσμό στην Σουηδία, επιβεβαιώνοντας όλοι την συμμετοχή τους στην επόμενη διοργάνωση για το 2015.
• Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τους tour operators στο πλαίσιο της έκθεσης, το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 672.000 Σουηδοί, με ποσοστό αύξησης 9%. Για το 2014, η αύξηση υπολογίζονταν κατά περίπου 8%-10%.
• Ανάλογη είναι η δυναμική για Ελλάδα και από τις άλλες αγορές της Σκανδιναβίας, με τη Νορβηγία να εμφανίζει αυτή τη στιγμή τον υψηλότερο ρυθμό κρατήσεων, με ποσοστό αύξησης της τάξης του 12%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου διοργανώνεται στη Φιλανδία η διεθνής τουριστική έκθεση MATKA Helsinki. Η διεθνής έκθεση τουρισμού MATKA, είναι η σημαντικότερη έκθεση της Σκανδιναβίας, με τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών αλλά και με σημαντική προσέλευση από τη γειτονική Ρωσία και Βαλτικές αγορές. Σε προηγούμενες διοργανώσεις συμμετοχή είχαν 72 χώρες από ολόκληρο τον κόσμο και καταμετρήθηκαν περισσότεροι από 71.000 επισκέπτες. Οι κύριοι εκθέτες έφθασαν τους 399 σε αριθμό.

 

Διαβάστε επίσης