Στα τέλη Ιανουαρίου ή στις αρχές Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι θα επιβληθεί η αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων στους υπό κατασκευή μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, όπως προβλέπεται από τις αναθεωρημένες συμβάσεις κατασκευής. Η αναπροσαρμογή που θα φέρει αυξήσεις έως 66% σε ορισμένους σταθμούς, αρχικά είχε προγραμματιστεί να ισχύσει από την Πρωτοχρονιά. Ωστόσο, με παρέμβαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι αυξήσεις μετατίθενται χρονικά, προκειμένου να μην αναζωπυρωθούν μέσα στις γιορτές τα κινήματα των αντιδράσεων. Η μόνη διαφοροποίηση στο ύψος των διοδίων θα προέλθει από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή, η οποία για διαδικαστικούς λόγους δεν θα εφαρμοστεί ενιαία, δηλαδή για το σύνολο των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε-65, Ιόνια οδός). Πάντως, η αναπροσαρμογή των διοδίων βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή αναμένεται να φέρει για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων οριακές μειώσεις, δεδομένου ότι καταγράφεται αποπληθωρισμός.
Νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται με το νέο έτος και στην Εγνατία οδό, ενώ στο μέλλον προβλέπονται διόδια και στους κάθετους άξονες. Το τέλος των διοδίων, ο αριθμός των νέων σταθμών, ο χρόνος και ο τρόπος είσπραξης θα καθοριστούν με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών.
Τα έσοδα των διοδίων φαίνεται πως θα είναι το δώρο της πολιτείας στον ιδιώτη που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου για 40 χρόνια. Οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης θα αρχίσουν με το νέο έτος και στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επενδυτών.
Σήμερα στο μήκος των 670 χλμ. του οδικού άξονα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, λειτουργούν επτά σταθμοί: στα Τύργια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Τρικάλων (κοντά στο Μέτσοβο), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, ο οποίος παραμένει ακόμη στην ευθύνη του Ταμείου Οδοποιίας, στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής.
Το τέλος για τα δίκυκλα είναι 1,70, για τα Ι.Χ. 2,40 και για τα φορτηγά και λεωφορεία από 6 έως 8,40 ευρώ. Οι τιμές διαφοροποιούνται μόνο στο σταθμό Μαλγάρων, όπου για τα δίκυκλα είναι 0,80, για τα Ι.Χ. 1,20 και για φορτηγά και λεωφορεία από 3 μέχρι 4,20 ευρώ. Έτσι το συνολικό κόστος των διοδίων για όλη τη διαδρομή των 670 χλμ. διαμορφώνεται στα 15,60 ευρώ για μετακίνηση με επιβατικό αυτοκίνητο και είναι κατά πολύ μικρότερο σε σχέση με το κόστος στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που ανέρχεται στα 29,30 ευρώ.
Βάσιμες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να δημιουργήσει τουλάχιστον 21 σταθμούς στην Εγνατία οδό, δηλαδή έναν ανά περίπου 30 χιλιόμετρα, συν αυτούς που θα γίνουν στους κάθετους άξονες, η κατασκευή των οποίων θα αποπερατωθεί το 2015. Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός (1999 – 2000) προέβλεπε δεκατρείς σταθμούς και στις αρχές του 2013 εκπονήθηκε βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός με ακόμη δύο διόδια. Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της οδού όπως φαίνεται προσθέτει σταθμούς.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού έχει καθυστερήσει, προκειμένου να ολοκληρωθούν (κάτι που έγινε) οι διαπραγματεύσεις μεταξύ δημοσίου και Τράπεζας Πειραιώς για την αποπληρωμή δανείου το οποίο έχει χορηγηθεί στην Εγνατία και οι διαβουλεύσεις με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητόδρομων (που επίσης έγιναν) για την αναθεώρηση των συμβάσεών τους.