μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 

Το Λιμεναρχείο Καβάλας ανακοίνωσε επίσημα πια τα δρομολόγια των φέρι μποτ για τους μήνες Νοέμβρη- Δεκέμβρη, τόσο στη γραμμή της Κεραμωτής όσο και στη γραμμή του Πρίνου. Ήταν γνωστά δεν λέμε. Η επίσημη όμως ανακοίνωση δίδει στο θέμα μια άλλη διάσταση. Τα νέα λοιπόν δρομολόγια δημιουργούν συνθήκες αποκλεισμού της Καβάλας από τη Θάσο και το αντίστροφο. Χειμερινού αποκλεισμού. Παρά το ότι «είναι συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια», τα δύο μόνο δρομολόγια την ημέρα στη γραμμή του Πρίνου είναι δρομολόγια ντροπής. Μια ντροπή που δυστυχώς φαίνεται ότι την συνηθίσαμε. Πλέον δεν διαμαρτύρεται σχεδόν κανείς.

 

Είναι φανερό ότι οι δύο ναυτιλιακές εταιρίες «αλωνίζουν» σε αυτό το επίπεδο. Βοηθούμενες από το συγκεκριμένο- ευνοϊκό για αυτές- νομικό πλαίσιο, κάνουν περίπου ότι θέλουν. Στοχεύουν μόνο στο κέρδος, επιβάλλουν κανόνες σκληρού ανταγωνισμού. Με την διαφορά ότι δεν ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Συναγωνίζεται η μία την άλλη στις περικοπές δρομολογίων και εξόδων γενικότερα. Ποιος πληρώνει τη νύφη; Μα φυσικά το επιβατικό κοινό. Η δε πόλη της Καβάλας ενώ με τη Θεσσαλονίκη και τη Ξάνθη συνδέεται με την φημισμένη Εγνατία οδό, με τη Θάσο συνδέεται μόνο θεωρητικώς. Στα λόγια να βρισκόμαστε σε όλη τη διάρκεια του Χειμώνα. Α ξεχάσαμε το καλύτερο. Τη Κυριακή δρομολόγια κανένα!

 

Κάποτε υπήρχε μια φωνή αντίδρασης, προερχόμενη από το σωματείο των ναυτεργατών. Χωρίς ουσιαστικά να μπορεί να επηρεάσει τις καταστάσεις, τουλάχιστον έλεγε τις αλήθειες με τις συχνές ανακοινώσεις που εξέδιδε. Εσχάτως σιώπησαν κι οι ναυτεργάτες. Πως αλήθεια να αντέξουν με τόσα δικαστήρια που υπάρχουν σε βάρος τους; Δικαστήρια που συμπίπτουν με ενέργειες περιφρούρησης της κάθε απεργίας.

 

Να κι ο ελεγκτής δημόσιας διοίκησης. Επικοινώνησε με τον Δήμο Καβάλας ζητώντας στοιχεία μόνο για τη συγκεκριμένη παραλαβή προμηθειών (ηλιέλαιων) κι όχι γενικότερα για τη λειτουργία του κοινωνικού παντοπωλείου. Πάει φιρί φιρί να τον καταγγείλουν κι αυτόν. Πρώτα η Συμπαράταξη Πολιτών, μετά η Δήμητρα Τσανάκα, στο τέλος και ο Δήμος Ζαχαριάδης. Δεν είναι αυτό που πάει να γίνει αυτό που ζητούσε και ζητά η αντιπολίτευση του δημοτικού συμβουλίου. Ζητά πλήρη έλεγχο στο κοινωνικό κατάστημα κι όχι αποσπασματική δουλειά.

 

Όσο για την Ε.Δ.Ε. αυτή φαίνεται να δρομολογήθηκε οριστικά, με σφραγίδα κι υπογραφή του Αθανάσιου Καρούντζου. Του γραμματέα της Αποκεντρωμένης. Στην απόφαση Καρούντζου μάλιστα υπάρχει συγκεκριμένη προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η ένορκη διοικητική εξέταση.

 

Τα νέα από το Δήμο Καβάλας συνεχίζονται. Χθες το μεσημέρι εμφανίστηκε στο Δημαρχείο ο Ανδρέας Γράσσος. Ο Κωστής Σιμιτσής τα είπε μαζί του σε φιλικό και προεκλογικό κλίμα. Ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Γράσσος πέρασε πρόσφατα μια ακόμη περιπέτεια με την υγεία του. Ήδη επανήλθε δριμύτερος, εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στο Δημαρχείο.

 

Ο Δήμος Καβάλας αποκτά νέο προσωπικό. Μόνιμο μάλιστα. Πρόκειται για κηπουρό (όχι τον Νικοπολίδη) που πήρε μετάταξη στο Δήμο Καβάλας από το Δήμο Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης. Ο συγκεκριμένος κηπουρός κατάγεται από τη περιοχή κι όπως ένα σωρό άλλοι, επιστρέφει λόγω κρίσης στα πάτρια εδάφη. Είναι ευπρόσδεκτος σε μια υπηρεσία με πάρα πολλά κενά.

 

Από σήμερα το απόγευμα θα αρχίσουν να έρχονται στη Καβάλα οι σύνεδροι της διημερίδας της ΚΕΔΕ. Διαβάζουμε ότι αποσκευές για την Καβάλα ετοιμάζουν δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι από την Καισαριανή, την Καλλιθέα, τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, την Ερμιονίδα αλλά τον Δήμο Βορείων Τζουμέρκων. Έρχονται επίσης αρκετοί υπάλληλοι του Υπουργείου των Εσωτερικών και Παιδείας. Η διημερίδα της ΚΕΔΕ γίνεται στην πόλη μας αύριο και μεθαύριο.

 

Άριστες υπηρεσίες προσφέρουν και στον τομέα φύλαξης των λιμενικών εγκαταστάσεων της Καβάλας (κεντρικό και νέο λιμάνι) οι λιμενεργάτες- σεκιούριτι. Πρόσφατα στις στολές που φορούν πρόσθεσαν μοντέρνα αλεξίσφαιρα γιλέκα. Τώρα ετοιμάζουν την ιστοσελίδα του συνεταιρισμού που δημιούργησαν. Είναι φανερό ότι προοδεύουν. Στο τέλος από λιμενεργάτες θα είναι μόνο σεκιούριτι. Αυτό οφείλεται στον περιορισμό της κίνησης φορτηγών πλοίων στο νέο λιμάνι.

 

«Δέχθηκα τόσες πολλές ευχές για την ονομαστική μου γιορτή που νόμιζα ότι δεν έπαψα να είμαι βουλευτής» εξομολογήθηκε σε φίλο του ο Δημήτρης Παπουτσής. Χθες βράδυ εθεάθη μετά μεγάλης παρέας σε ταβέρνα του Ακροβουνίου. Ήταν μια συνάντηση άσχετη με την πρόσφατη γιορτή, που διοργάνωσε ο Παύλος Χαβιαρόπουλος. Όλοι μαζί τα έφαγαν…

 

600 περίπου άνθρωποι συγκεντρώθηκαν χθες το απόγευμα στο κέντρο της Δράμας, στην διαμαρτυρία των επαγγελματιών της πόλης. Δυστυχώς κι αυτή τη φορά υπήρξαν εξαιρέσεις. Καταστήματα που ενώ έπρεπε να είναι κλειστά, λειτούργησαν χθες κανονικά. Κάτι που το βλέπουμε και στη Καβάλα, σε κάθε ανάλογη περίπτωση. Είναι τελικά πολύ δύσκολο να «νεκρώσει» μια επαρχιακή πόλη όπως η Καβάλα, όπως η Δράμα. Όσο κι αν οι πολλοί το επιδιώκουν, πάντα υπάρχουν κάποιοι λίγοι που κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Τις περισσότερες φορές χωρίς σοβαρό λόγο.

 

Άργησε αλλά θα γίνει. Την Πέμπτη 7 Νοέμβρη στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητηρίου θα συσκεφθούν όλοι όσοι πρέπει να προετοιμαστούν για τον Χειμώνα που έρχεται. Υπηρεσίες, φορείς, αρχές, εθελοντές. Η καθιερωμένη αυτή σύσκεψη θα αρχίσει στις 10.30 το πρωί. Ενδέχεται να παραστεί εκπρόσωπος της Κομοτηνής αλλά και της Θεσσαλονίκης.

 

Ναι υπό όρους είπε αρχικά για τον ΤΑΡ ο Γιώργος Παυλίδης. Όταν όμως η συζήτηση προχώρησε στο Περιφερειακό Συμβούλιο την Τρίτη το απόγευμα, δέχθηκε να αλλάξει άποψη και να μην γνωμοδοτήσει θετικά. Το αρχικό «ναι υπό όρους» του Παυλίδη οφείλεται στη γενικότερη προσπάθεια που κάνει ώστε να είναι πάλι υποψήφιος Περιφερειάρχης με τη ΝΔ. Όχι ότι κάτι τέτοιο αποκλείεται. Είναι πιθανό. Όπως πιθανό είναι για τη θέση να γίνει έκπληξη μεγατόνων… Γνωστός νεοδημοκράτης της Καβάλας έλεγε προχθές ότι ειδικά για αυτή τη θέση όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.

 

Στην ίδια συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου προκάλεσε αρνητική εντύπωση η απουσία εκπροσώπου των κατασκευαστών του αγωγού ΤΑΡ. Άπαντες συμφώνησαν στην εκτίμηση ότι δεν ήταν απλώς μια αδικαιολόγητη απουσία. Ήταν ένα σνομπάρισμα προς τους εκπροσώπους της κοινωνίας των 5 νομών. Ισχυρός κανόνας που διατηρείται ακόμη και σήμερα είναι όταν συζητείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων να είναι παρόντες εκπρόσωποι των επενδυτών (ή αυτών που προτείνουν το οποιοδήποτε έργο) προκειμένου να κάνουν αυτοί την εισήγηση στο θέμα. Οι του αγωγού ΤΑΡ όμως είναι τόσο σίγουροι που δεν καταδέχονται να ταξιδέψουν ως τη Κομοτηνή για χάρη μιας συνεδρίασης συλλογικού οργάνου.

 

Από την Κυριακή 27 Οκτώβρη στην ιστοσελίδα των εργαζομένων της ΒΦΛ υπάρχει κείμενο σχετικά με τη μείωση του φόρου στο φυσικό αέριο, πόσο κάτι τέτοιο θα ευνοήσει την τοπική εταιρία κτλ. Ένα απόσπασμα της ανάρτησης αναφέρει τα ακόλουθα: Όπως τόνισε χθες σε δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου, «το φυσικό αέριο ό,τι φόρο είχε να πάρει, τον έχει πάρει. Παραπάνω δεν υπάρχει, μείωση μπορεί. Αυτό σας το λέω 100%. Το λέω με απόλυτη βεβαιότητα. Δεν είναι θεωρητικό, δεν είναι σχήμα λόγου, αλλά δεν είναι για αύριο. Ήμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, ειδικά για το φυσικό αέριο και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) του».Σήμερα ο ΕΦΚ στο φυσικό αέριο ανέρχεται σε 5,5%, που αποτελεί και το ανώτατο όριο στην Ε.Ε. και στόχος είναι να φθάσει κλιμακωτά στο 2%, ήτοι στο μέσο όρο των κρατών της Κοινότητας. Το Σωματείο των Εργαζομένων στα Ελληνικά Λιπάσματα & Χημικά ELFE ABEE (πρώην ΒΦΛ) από το 2011 έως σήμερα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες προκειμένου να αναδείξει το θέμα. Με το που ανέκυψε το θέμα επιβολής του Ειδικού Φόρου κατανάλωσης του Φυσικού Αερίου, το Σωματείο των εργαζομένων με επιστολή του ενημέρωσε τον τότε Υπουργό Οικονομικών, όλους τους φορείς της τοπικής κοινωνίας αλλά και όλα τα πολιτικά κόμματα. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις με το Γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά αλλά και με τους αρχηγούς της συγκυβέρνησης, κ.κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και Φώτη Κουβέλη, προκειμένου να αναδειχτεί η αναγκαιότητα άρσης του άδικου αυτού μέτρου.

 

 

Διαβάστε επίσης