μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Η Πρωϊνή δεν κυκλοφόρησε χθες Τετάρτη εκτάκτως. Τελευταία ώρα προκηρύχθηκε κι υλοποιήθηκε απεργία των δημοσιογράφων επειδή η Κυβέρνηση προσπάθησε (κι ως ένα σημείο κατάφερε) να εγκρίνει στο θερινό τμήμα της Βουλής τροπολογία η οποία κατά βάση αφορούσε τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης των Αθηνών. Ξαφνικά οι δημοσιογραφικές ενώσεις αποφάσισαν απεργία, η οποία έλαβε πανελλήνια διάσταση. Αυτό όντως δεν συνηθίζεται. Δεν θα διαφωνήσουμε με την απεργία- καταγγελία της μεθόδευσης. Θα διαφωνήσουμε με το εξής.

Την ίδια ώρα στην Βουλή συζητούνταν κυβερνητική προσπάθεια κατάργησης της υποχρεωτικότητας των κρατικών δημοσιεύσεων. Θέμα που αναστάτωσε τον επαρχιακό τύπο. Ζήτημα που δεν γνωρίζουμε αυτή την ώρα αν αποσύρθηκε και πως αντικαταστάθηκε. Προκαλεί ωστόσο εντύπωση ότι περί του συγκεκριμένου μείζονος ζητήματος για τον επαρχιακό τύπο καμία δημοσιογραφική ένωση δεν είπε το παραμικρό. Ούτε κι αυτή της Μακεδονίας Θράκης. Σα να μη συνέβη τίποτα. Έτσι αντιμετώπισαν την όλη κατάσταση. Αντίθετα όταν κάτι πήγε να αλλάξει στα δεδομένα των μεγάλων και των Αθηναϊκών μέσων, τότε ήρθε η απεργία.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η επαρχία ακολουθεί (θέλει δε θέλει) τα βήματα της πρωτεύουσας. Ενδεχομένως αυτό που επιχειρήθηκε να μην αφορά μόνο την Αθήνα. Δεν έπρεπε όμως η ΕΣΗΕΑ και οι άλλοι να πουν δύο κουβέντες και για τον ευρισκόμενο σε δοκιμασία τοπικό επαρχιακό τύπο; Να βάλουν έστω μια αράδα στις μαχητικές τους ανακοινώσεις; Έπρεπε φυσικά μα δε το έκαναν. Η Αθήνα ήταν και παραμένει το κέντρο. Όλα τα άλλα δεν έχουν σημασία, δεν έγιναν ποτέ και δεν αξιολογήθηκαν ποτέ ως κάτι το ιδιαίτερο.

Τρεις άνθρωποι μας είπαν χθες ότι ο αγωγός ΤΑΡ δεν πρέπει να ακολουθήσει όδευση από τα Τενάγη των Φιλίππων. Επανέλαβαν ότι η κατασκευάστρια εταιρία πρέπει να βρει πραγματική λύση στο ζήτημα που προ έτους ανέκυψε. Ζήτησαν να ασχοληθεί πραγματικά με την εκκρεμότητα αντί να αργεί συστηματικά και σκόπιμα προκειμένου να μας πει στο τέλος ότι χρόνος για εναλλακτικά σενάρια δεν υπάρχει. Φυσικά κι είχαν δίκιο. Απόλυτο. Μεγάλο. Το θέμα είναι που θα το βρουν…

Τέταρτος στην παρέα έπρεπε να βρίσκεται στη συνέντευξη τύπου ο κ. πρόεδρος του ΤΕΕ ΑΜ. Θεώρησε προσβολή να καθίσει δίπλα στον κ. Βασιλειάδη επειδή ο κ. Λάζαρος είναι πρώην. Μικρές ασήμαντες λεπτομέρειες. Που πάντως αποδεικνύουν ποιο είναι το βασικό πρόβλημα (τους). Ενώ ασχολούμαστε με τον ΤΑΡ αυτοί θέλουν να αλλάξουν …όδευση για να μην συνυπάρξουν ούτε σε συνέντευξη τύπου με τον κ. Βασιλειάδη. Σιγά το θέμα, σιγά το δεοντολογικό ζήτημα.

Αυτοί ήταν που τον Μάρτιο του 2014 έλεγαν –για να μας πείσουν για τις προθέσεις τους- ότι ακριβώς είχε πει ο προηγούμενος πρόεδρος, η προηγούμενη διοικούσα. Ας το έκαναν μία ακόμη φορά χθες. Τόσο μεγάλο πρόβλημα θα ήταν; Σε περιπτώσεις όπως η όδευση του αγωγού τα πρόσωπα κι οι ιδιότητες δεν έχουν σημασία. Σημασία έχει τι λες, τι προτείνεις, για ποιο πράγμα δίνεις την μάχη και τον αγώνα σου. Βάζεις πάνω απ’ όλα την ανάγκη μιας άλλης όδευσης του αγωγού, δεν ασχολείσαι με τις εντυπώσεις, λες ότι έχεις να πεις ευθέως.

Δυστυχώς στο ΤΕΕ ΑΜ διακατέχονται από …Λαζαροφοβία Αυτό δεν είναι τυχαίο, ούτε κι αντιμετωπίζεται με απουσίες. Ξεπερνιέται όταν έχεις καθαρό λόγο. Δυνατά επιχειρήματα, σίγουρα στηρίγματα και συμμάχους. Αν αντίθετα απομακρύνεσαι από τις αρχικές σου απόψεις για να μην συνυπάρξεις με ότι αντιπαθείς, τότε πιθανόν κάνεις το «κομμάτι» σου αλλά εκτίθεσαι. Τότε είναι περίπου δρομολογημένο να δεχθείς και κριτική.

Με αυτά και με αυτά φθάσαμε σήμερα σε μια ακόμη σύσκεψη για τον ΤΑΡ παρουσία των εκπροσώπων του ΤΑΡ. Αυτοί που επί μήνες ήταν εξαφανισμένοι, τώρα έρχονται στην πόλη μας δεύτερη φορά μέσα σε δύο εβδομάδες. Καλώς να ορίσουν. Ελπίζουμε το απόγευμα να μην είναι πρόβλημα για το ΤΕΕ ΑΜ (και για τους εκπροσώπους του ΤΑΡ) η παρουσία στην σύσκεψη του κ. Βασιλειάδη. Σήμερα λοιπόν ο αγωγός δια των εκπροσώπων του έχει μια μεγάλη ευκαιρία. Να πει την αλήθεια, να δείξει ενδιαφέρον ώστε να βρεθεί λύση. Ας μη ξεχνάμε ότι όλοι αυτοί που διαφωνούν με την συγκεκριμένη όδευση, δηλώνουν ταυτόχρονα (και το εννοούν φυσικά) ότι είναι υπέρ του έργου.

Οι εκδηλώσεις που συχνά οργανώνει και πραγματοποιεί το Επιμελητήριο της Καβάλας έχουν επιτυχία και μάλιστα μεγάλη. Εκτός από αυτή της προηγούμενης Δευτέρας. Ήταν μια Καλοκαιρινή συνάντηση για τον ΑΟΚ από την οποία απουσίαζαν όχι μόνο τα μέλη του φορέα αλλά και τα περισσότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Ο λόγος είναι προφανής. Φοβήθηκαν ότι θα τους ζητούσαν χρήματα για την ενίσχυση της ομάδας. Προτίμησαν να απουσιάσουν προκειμένου να… γλιτώσουν.

Οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες σήμερα είναι σε κατάσταση άμυνας ενώ περί του ΑΟΚ έπρεπε να παίξουν επίθεση. Θα το ήθελαν αλλά μπορούν; Με τόσα άλλα χρέη-δαπάνες-χαράτσια σε πρώτη προτεραιότητα είναι λογικό για τον ΑΟΚ να μην έμεινε περίπου τίποτα… Υπό αυτές της συνθήκες μιας γιορτής και μιας εκδήλωσης θα ήταν υποχρεωμένοι για κάτι περισσότερο από την αγορά ενός εισιτηρίου διαρκείας. Έπραξαν αυτό που έλεγε ο Στέφανος Στρατηγός. Στρίβειν δια του αρραβώνος.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αυτό το διάστημα όλους μας αιφνιδιάζει. Λόγω της κρίσης είχαμε συνηθίσει αλλιώς. Τώρα όμως τον Αύγουστο η πόλη γεμίζει κόσμο, τουρίστες, επισκέπτες. Όταν όλοι αυτοί κινούνται ταυτόχρονα στο κέντρο με τα οχήματα τους τότε κλείνουν οι μικροί και χωρίς αστυνόμευση κεντρικοί δρόμοι. Επειδή αυτή την εικόνα είχαμε καιρό να την συναντήσουμε, θεωρούμε ότι κάπου αλλού οφείλεται. «Μήπως έγινε κάποιο ατύχημα;» ρωτούν οι αναμένοντες στην ουρά. «Μήπως άρχισε κάποιο νέο έργο;» απορούν όσοι βλέπουν σειρά τα αυτοκίνητα στα φανάρια. Όχι λοιπόν. Δεν έγινε τίποτα τέτοιο. Αιτία είναι το Καλοκαίρι και η τουριστική κίνηση.

Ο Αρχέλαος Γρανάς είχε υποσχεθεί πλωτές εξέδρες στο κεντρικό λιμάνι στο τέλος της Άνοιξης του τρέχοντος έτους. Πρόβλεψη που δεν επιβεβαιώθηκε. Ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης επιχείρησε τη δική του. Είπε ότι οι πρώτες πλωτές θα «πέσουν» στη θάλασσα τέλος Ιούνη. Κι αυτός δεν επιβεβαιώθηκε. Τα δημόσια έργα είναι δημόσια έργα. Με δικούς τους κανόνες. Χλιαρές οι επόμενες προβλέψεις. Δειλές. Κάνουν λόγο για το τέλος Αυγούστου. Βλέπουμε…

Συνεχίζεται με αυτό τον τρόπο η παράδοση της πόλης και του Νομού σχετικά με τα σημαντικά δημόσια έργα. Κανένα δεν τελείωσε στην ώρα του. Όλα άργησαν. Κάποια πολλά χρόνια, άλλα λιγότερα. Στη προκειμένη περίπτωση ελπίζουμε η καθυστέρηση να είναι μόνο λίγων μηνών.

Σε ιστοσελίδα των Αθηνών διαβάσαμε την πληροφορία ότι η κυβερνητική απραξία για το υπό εξάντληση κοίτασμα της Νότιας Καβάλας χάθηκε ευκαιρία επιδοτήσεων! Το απόσπασμα από κείμενο της ιστοσελίδας capital αναφέρει: Για το έργο της Καβάλας πάντως, πρόσφατα χάθηκαν επιδοτήσεις ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση περιβαλλοντικών, τεχνικών και γεωλογικών μελετών, ενώ πριν από ένα μήνα ανακοινώθηκε ότι εντάσσεται στις στρατηγικές επενδύσεις. Η ουσία είναι πάντως ότι στα μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει η ελληνική κυβέρνηση ενόψει του δικού μας stresstest δε θα περιλαμβάνεται η δυνατότητα αποθήκευσης σημαντικών ποσοτήτων αερίου για την κάλυψη των αναγκών σε αέριο.

 

 

Διαβάστε επίσης