μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Το Επιμελητήριο Καβάλας υποδέχθηκε χθες το μεσημέρι αρκετούς επαγγελματίες- εκπροσώπους επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι ανησυχούν επειδή αισθάνονται να πιέζονται ασφυκτικά από τον νέο κανονισμό πεζόδρομων. Δέχονται- όπως είπαν- να συμμορφωθούν, όχι όμως να εξοντωθούν οικονομικά. Π.χ. λένε ότι ο Δήμος Καβάλας τους ζητά να πληρώσουν (για να εκδώσουν άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου) όχι μόνο για το τρέχον έτος αλλά και για το επόμενο. Οι επαγγελματίες αφυπνίστηκαν αργά, πάντως ζητούν παρέμβαση του Επιμελητηρίου προκειμένου ο κανονισμός να είναι λογικός. Κι ο λογαριασμός που θα πληρώσουν επίσης.

 

Σήμερα το πρωί όλα είναι έτοιμα για μια τελική συνάντηση στο γραφείο της Δημάρχου. Ο κ. Τσατσούλης ενημερώθηκε, θα κάνει παρέμβαση όχι για να αλλάξει ο κανονισμός. Θα κάνει παρέμβαση για να βρεθεί η χρυσή τομή. Αυτό είναι το ζητούμενο. Η χρυσή τομή. Πιστεύουμε ότι ο στόχος θα επιτευχθεί. Θα γίνει πιο ανθρώπινη η λειτουργία των πεζόδρομων, λογική χρήση τραπεζοκαθισμάτων και τα τέλη θα είναι προσαρμοσμένα στην εποχή της κρίσης. Τόσο απλά και τόσο απαραίτητα.

 

Η χθεσινή συνάντηση στο Επιμελητήριο κράτησε 2 περίπου ώρες. Εκτός από τους επαγγελματίες και τη διοίκηση του Επιμελητηρίου στη συζήτηση έλαβε μέρος και ο Μάκης Παπαδόπουλος. Ο κ. Τσατσούλης στο τέλος της κουβέντας επικοινώνησε με τη Δήμαρχο, με την οποία συμφώνησε το σημερινό πρωινό ραντεβού. Χθες στο Επιμελητήριο αν και προσκλήθηκε δεν ήταν ο πρόεδρος του σωματείου των καφεζυθοπωλών κ. Βασιλούδης. Ίσως του ανθρώπου κάτι να του έτυχε.

 

Συνεχίζεται στο διαδίκτυο ο αναλυτικός και δημόσιος διάλογος περί του γνωστού περιστατικού κακοποίησης σκύλου από δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Παγγαίου. Οι εξηγήσεις του δημοτικού συμβούλου, μέσω του γιού του, στη πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παγγαίου δεν έπεισαν τους φιλόζωους. Οι οποίοι συνεχίζουν να τον κατηγορούν «ηλεκτρονικά», ορισμένοι σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους. Έχοντας υπόψη το τι ακολούθησε (κυρίως στην οικογένεια του πρωταγωνιστή του επεισοδίου) θα λέγαμε ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δικάστηκε πριν την ώρα του, «καταδικάστηκε» (η σύζυγος του) σε… έμφραγμα και νοσηλεία στο Νοσοκομείο!

 

Η ουσία του περιστατικού δεν αλλάζει, ούτε φυσικά το ότι ο δημοτικός σύμβουλος σύντομα θα κριθεί στην δικαιοσύνη. Περιμένοντας την δίκη και κυρίως την απόφαση του δικαστηρίου καλό είναι άπαντες να δείξουν αυτοσυγκράτηση. Αυτοσυγκράτηση δεν σημαίνει προσωρινή αθώωση, ούτε ότι ξεχνάμε το περιστατικό σα να μην έγινε ποτέ. Αυτοσυγκράτηση σημαίνει περιμένω τους θεσμούς να ακούσουν όλες τις πλευρές και να κρίνουν αυτές τι έγινε και ποια τιμωρία πρέπει να υπάρξει.

 

Η επιτυχία του πρόσφατου ταξιδιού της Δημάρχου στην Αθήνα οφείλεται στο ότι είχε προετοιμάσει το έδαφος και η ίδια και ο Υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης. «Χρειάζεται προσωπική επαφή γιατί με τα τηλέφωνα δεν τελειώνει τίποτα» διαπίστωσε και δήλωσε όταν επέστρεψε στην Καβάλα. Αυτό σημαίνει ότι από εδώ και πέρα θα ταξιδεύει πιο συχνά στην πρωτεύουσα. Ίσως μία φορά το μήνα. Στο ταξίδι της προηγούμενης εβδομάδας την κ. Δήμαρχο συνόδευε ο (γουρλής) δημοσιογράφος και συνεργάτης της (στο γραφείο τύπου του Δήμου) Βασίλης Λωλίδης.

 

Συνεδρίασε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Δημαρχείο η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας. Πριν την έναρξη της συνεδρίασης ρωτήσαμε τον κ. Ζήση Μπόνια (είναι μέλος της Οικονομικής Επιτροπής) για το πότε θα αναλάβει καθήκοντα αντιδημάρχου Καθαριότητας. «Κι εγώ δεν γνωρίζω» απάντησε. Αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης υπογράφηκε από τη Δήμαρχο η σχετική απόφαση. Ο κ. Μπόνιας δεν έμαθε τα νέα πρώτος. Τα έμαθε πιθανόν τελευταίος. Περίπου ένα μήνα περίμενε την υπογραφή της απόφασης, προετοιμάζονταν για τα νέα του καθήκοντα. Έκανε υπομονή. Στο τέλος δικαιώθηκε (η υπομονή του). Από χθες ανέλαβε καθήκοντα αντιδημάρχου. Καλή του επιτυχία σε ένα πολύ δύσκολο πόστο.

 

Κυκλοφοριακό χάος το μεσημέρι της Παρασκευής στο κέντρο της πόλης, εξ αιτίας των έργων στην διασταύρωση των οδών Ερυθρού Σταυρού και Δαγκλή. Η παρέα στο Δημαρχείο συζητά και τα κυκλοφοριακά προβλήματα εκείνης της ώρας. Την αρχή έκανε ο Χρήστος Ποτόλιας. «Τελικά η Δήμητρα Τσανάκα έκανε το όραμα σας  πράξη. Έβαλε την πόλη σε κίνηση». Απευθύνονταν στον συνάδελφο του Χρήστο Τσοχαταρίδη, ο οποίος απάντησε: «Αυτή δεν είναι κίνηση, είναι συμφόρηση». Ο δε Δημοσθένης Τουλκίδης (που άκουγε) αρκέστηκε στο να παρουσιάσει την λύση: Σήμερα- είπε- είναι για περπάτημα.

 

Την Παρασκευή το πρωί ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Ηλίας Καλανταρίδης υπέγραψε τη σύμβαση για την προμήθεια των στολών των δημοτικών αστυνομικών. «Θα αργήσουν αφού είναι εισαγωγής» μας είπε. Κι όταν ρωτήσαμε από πού θα έρθουν, δεν ήταν «πρόχειρος». Ίσως από την Κίνα, μας είπε χωρίς να θυμάται ακριβώς ποια είναι η χώρα προέλευσης των στολών που θα φορέσουν οι δημοτικοί αστυνομικοί. Θυμίζουμε ότι η δημοτική αστυνομία θα βγει στους δρόμους μόνο όταν παραληφθούν (για να φορεθούν) οι νέες στολές.

 

Άρχισε χθες τα ξημερώματα, τελειώνει αύριο νωρίς το πρωί 48ωρη πανελλαδική απεργία των ναυτεργατών. Η συμμετοχή δεν είναι μεγάλη, δεν είναι καθολική όπως θα ήθελε η ΠΝΟ. Οι λόγοι πολλοί. Στην περίπτωση των ναυτεργατών της Θάσου ξεκάθαροι. Οι δίκες για τη συμμετοχή σε προηγούμενες απεργίες είναι πολλές, οι μπελάδες επίσης για ανθρώπους που ξαφνικά βρέθηκαν να έχουν συχνά «πάρε-δώσε» με τα δικαστήρια.

 

Υπάρχει κι η αυτή η φήμη, σύμφωνα με την οποία θα δοθεί πολιτική λύση για όλες τις υποθέσεις. Φήμη «βασανιστήριο» μιας κι όλο ακούγεται, μέχρι τώρα δεν έγινε πράξη. Είναι χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί στους ναυτεργάτες της Θάσου η χθεσινή είδηση από την ιστοσελίδα του 902.gr. Γράφει λοιπόν: «Για τις 27 Ιούνη 2016 αναβλήθηκε η δίκη που είχε οριστεί σήμερα για τους ναυτεργάτες στην Καβάλα, με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών». Συνολικά 44 εργαζόμενοι (εν ενεργεία και συνταξιούχοι ναυτεργάτες, άλλοι εργαζόμενοι) δικάζονται σε τρεις δίκες, για τη συμμετοχή τους σε απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν προκηρύξει η ΠΝΟ και η ΓΣΕΕ τον Οκτώβρη του 2010 και τον Απρίλη του 2014. Πρόκειται στην ουσία για βιομηχανία διώξεων, αφού μέσα στον Νοέμβρη γίνονται άλλες τρεις δίκες και συγκεκριμένα στις 6, 23 και 26 Νοέμβρη 2015».

 

 

=====================================================================================

 

Στη Θεσσαλονίκη οι σωλήνες του ΤΑΡ

Σύμφωνα με χθεσινή ανάρτηση της ιστοσελίδας energy.press ο ΤΑΡ θα χρησιμοποιήσει στρατόπεδο της Θεσσαλονίκης για την αποθήκευση και την διανομή των σωλήνων του έργου. Είχε ακουστεί ότι για αυτόν τον σκοπό θα χρησιμοποιούνταν η χερσαία ζώνη του νέου λιμανιού της πόλης. Δυστυχώς το σενάριο δεν επιβεβαιώθηκε. Εκτός όλων των άλλων δεν υπάρχει η απαραίτητη σιδηροδρομική σύνδεση. Αντίθετα το άδειο στρατόπεδο της συμπρωτεύουσας πληροί αυτή την προϋπόθεση. Το κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:  Αφού εξετάσθηκαν πολλές υποψήφιες περιοχές, φαίνεται ότι βρέθηκε τελικά η κατάλληλη προκειμένου να φιλοξενήσει το Logistic Center της κοινοπραξίας του αγωγού TAP για τη διανομή των σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη κατασκευή του. Πρόκειται σύμφωνα με τις πληροφορίες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου (οικισμός Αγία Σοφία) στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης, και ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, συνολικής έκτασης 600 στρεμμάτων. Τμήμα του, έκτασης 100 στρεμμάτων, πρόκειται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να διατεθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ στην κοινοπραξία του Διαδρατικού αγωγού προκειμένου να μετατραπεί σε κέντρο διανομής σωλήνων για όλο το έργο.

Άλλωστε η υπόλοιπη έκταση του πρώην στρατοπέδου, προορίζεται για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου που θα εξυπηρετεί μελλοντικά το λιμάνι του ΟΛΘ (κατ’ αντιστοιχία δηλαδή με το ρόλο που θα διαδραματίσει το Θριάσειο για τον ΟΛΠ), σύμφωνα με τα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ, σε συννεόηση με το ΤΑΙΠΕΔ και τη διοίκηση του λιμανιού.

Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου επελέγη για το σκοπό αυτό έναντι του πρώην στρατοπέδου Κακιούση, καθώς έχει το πλεονέκτημα ότι διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Παλαιότερα το στρατόπεδο αποτελούσε αποθήκη υλικού και μέσα σε αυτό υπάρχουν ακόμη αρκετά πυρομαχικά. Απαραίτητη επομένως προυπόθεση προκειμένου να δρομολογηθεί η παραχώρηση των 100 στρεμμάτων στην κοινοπραξία του TAP είναι να καθαρισθεί πρώτα ο χώρος από τα πολλά παλαιά βλήματα που βρίσκονται στη περιοχή. Σε πρώτη φάση θα καθαριστεί μόνο ένα τμήμα του, 200 περίπου στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 100 στρέμματα θα διατεθούν στην κοινοπραξία του ΤΑΡ.  Ο καθαρισμός ολόκληρης της έκτασης των 600 στρεμμάτων τοποθετείται μέσα στο 2016. Υπενθυμίζουμε ότι για τη δημιουργία ενός Logistics Center στη Θεσσαλονίκη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικά κεφάλαια, όπως αποκάλυψε προ ημερών και ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος. Οπως και στον Πειραιά, έτσι και στη Θεσσαλονίκη, η δημιουργία Logistics Center είναι μια πονεμένη ιστορία που συζητείται εδώ και πάνω από… 10 χρόνια. Μελέτες επί μελετών έχουν γίνει, τόσο το 2006, όσο και το 2010, χωρίς κανένα μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.

 

Διαβάστε επίσης