• 17 Μαΐου 2024,

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Η δημοτική παράταξη του Μάκη Παπαδόπουλου θεωρεί δεδομένο ότι ο τουρισμός της Καβάλας (και της Θάσου) θα επηρεαστεί από το προσφυγικό, οργάνωσε σύσκεψη φορέων την Κυριακή για να προλάβουμε με στοχευμένες δράσεις τα χειρότερα. Αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς το πρόβλημα, όλοι οι φορείς που προσκλήθηκαν ήταν στη σύσκεψη. Ο κ. Φώτης Πούλος των ξενοδόχων είπε ότι είναι νωρίς ακόμη για οριστικά συμπεράσματα σε σχέση με το προσφυγικό. Παραδέχθηκε «πάγωμα» κρατήσεων αλλά επέμενε να δηλώνει ότι πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα διαμορφωθεί τελικά η κατάσταση.

 

Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας υποστήριξε ότι υπάρχει πρόβλημα ενώ ο Αλέκος Ξανθόπουλος των τουριστικών γραφείων μνημόνευσε πρόσφατη ακύρωση άφιξης κρουαζιερόπλοιου. Χθες το μεσημέρι συνεδρίασε η πλέον αρμόδια για το θέμα Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας. Η πρόεδρος Αναστασία Ιωσηφίδου μόνο μία φορά αναφέρθηκε στο προσφυγικό. Δήλωνε ότι στον τουρισμό της Καβάλας υπάρχει «… αυξητική πορεία». Έφερε ως παράδειγμα το τριήμερο της Κ. Δευτέρας όπου όπως είπε όλα τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα.

 

Λίγο αργότερα η κ. Ιωσηφίδου επανέλαβε ότι η Καβάλα δεν έχει επηρεαστεί από το προσφυγικό και κατέληξε « … δόξα το Θεό ο τουρισμός της Καβάλας είναι σε υψηλά επίπεδα». Μετά από όλα αυτά, εμείς που είμαστε στη μέση έχουμε για τα καλά μπερδευτεί. Υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα; Έχουμε «πάγωμα» κρατήσεων ή αυξητική πορεία; Πρέπει να ανησυχούμε ότι οι πρόσφυγες θα επηρεάσουν τις αφίξεις ή δεν πρέπει;

 

Αν δεν μιλήσουν οι αρμόδιοι το τοπίο θα παραμείνει μπερδεμένο. Αρμόδιους εννοούμε α) τους ξενοδόχους β) τους τουριστικούς πράκτορες. Οι ξενοδόχοι όποτε μιλούν, άλλα λέει ο ένας (Φ. Πούλος) κι άλλα ο άλλος (πρόεδρος ξενοδόχων Θάσου)  Οι δε τουριστικοί πράκτορες προτιμούν να μην μιλούν. Πριν από έναν μήνα (όταν ακόμη οι πρόσφυγες έφευγαν αμέσως από την Καβάλα για την Ειδομένη) ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού είχε δηλώσει την ανησυχία του αφού όπως έλεγε το προσφυγικό επηρεάζει τις κρατήσεις σε όλη την Ελλάδα.

 

Θα πρέπει να συνεννοηθούμε μεταξύ μας. Να ακούσουμε τις εκτιμήσεις αυτών που κάτι περισσότερο ξέρουν. Οφείλουμε να ρίξουμε τους τόνους, να λάβουμε προσεκτικά τα μέτρα μας  για το χειρότερο σενάριο έτσι ώστε αν αυτό δεν υλοποιηθεί να απολαύσουμε τους καρπούς μιας ακόμη καλής τουριστικής περιόδου. Προς το παρόν το πράγμα ξεφεύγει και μπλέκεται. Ο τουρισμός δεν είναι προεκλογική περίοδος δημοτικών εκλογών. Δεν είναι συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου. Ως εκ τούτου οι ανησυχίες όπου υπάρχουν πρέπει να υπολογίζονται, υπέρμετρη αισιοδοξία δεν δικαιολογείται. Όπως φυσικά και έντονοι διάλογοι μετά καταγγελιών. Στον τουρισμό είμαστε όλοι μαζί στην ίδια ομάδα.

 

Λάβαμε χθες ανώνυμη επιστολή κατοίκου της Ελευθερούπολης. Καταγγέλλονται κι άλλες πολεοδομικές παραβάσεις στην πλατεία του Πλάτανου. Δυστυχώς η επιστολή είναι ανώνυμη κι έτσι το περιεχόμενο της αδυνατίζει αρκετά. Πάντως καταγγέλλονται ότι δεν δίνουν σημασία στο θέμα και οι σημερινοί διοικούντες αλλά και οι προηγούμενοι!

 

Από μέρα σε μέρα αναμένονται εξελίξεις σχετικά με την επιδότηση εργασίας. Περιμένουμε την κατάθεση της επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή από τους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Τάσο Δημοσχάκη. Εν τω μεταξύ επιστολή στη Κυβέρνηση έστειλε και το Επιμελητήριο Έβρου. Πριν παραθέσουμε ένα απόσπασμα αυτής, σημειώνουμε ότι όπως και η επιστολή του Επιμελητηρίου Ξάνθης έτσι κι αυτή αναφέρεται στην επιδότηση εργασίας σε όλη την ΑΜΘ (και όχι μόνο στη Θράκη). Είναι κι αυτό μια επιτυχία μας.

 

Η επιστολή ανάμεσα στα άλλα σημειώνει: «Επειδή έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια υπομονής των επιχειρήσεων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία είναι η φτωχότερη περιφέρεια της χώρας με περιφερειακό ΑΕΠ στις 53 Μονάδες και ήδη έχουμε υποστεί τεράστιες απώλειες θέσεων εργασίας και οριστικά λουκέτα επιχειρήσεων εξαιτίας της αδυναμίας της ελληνικής κυβέρνησης να στηρίξει με οποιονδήποτε τρόπο την επιχειρηματικότητα.

Καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σταθάκη άμεσα να συγκαλέσει σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργείων με τα Επιμελητήρια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε με τα νέα δεδομένα να εξεταστούν οι δυνατότητες διατήρησης της συγκεκριμένης ενίσχυσης για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε παραμεθόριες περιοχές. Στη δεδομένη χρονική συγκυρία και υπό το ασφυκτικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που έχει διαμορφώσει η κυβέρνηση είναι περισσότερο από επιτακτική η μεγίστη δυνατή στήριξη των επιχειρήσεων της Θράκης που ακόμη παραμένουν ζωντανές και εντός συνόρων, προσφέροντας πολύτιμες θέσεις εργασίας και διατήρηση του κοινωνικού ιστού της ευαίσθητης ακριτικής περιοχής μας».

 

Τρεις απαντήσεις Καβαλιωτών στους περίεργους ισχυρισμούς καθηγητή

 

Σε ιστοσελίδα της Δράμας αναρτήθηκε προ λίγων ημερών άρθρο που υποστηρίζει ότι η υπό μελέτη Σιδηροδρομική Εγνατία δεν πρέπει να παρακολουθήσει την πορεία της Εγνατίας οδού. Ο αρθρογράφος τονίζει ότι είναι απαραίτητο είτε να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη χάραξη, είτε η Σιδηροδρομική Εγνατία να διέλθει των νομών Σερρών και Δράμας (χωρίς να έχει οποιαδήποτε σχέση με το Ν. Καβάλας).

Το κείμενο υπογράφεται από τον καθηγητή του Α.Π.Θ. Αριστοτέλη Νανιόπουλο. Άμεση ήταν η απάντηση (ηλεκτρονικά φυσικά) τριών συμπολιτών. Τα κείμενα των οποίων δημοσιεύουμε:

Κώστας Κουνάκος: Διαφωνώ κάθετα με τα επιχειρήματα αυτά κ. καθηγητά. Δεν νοείται σήμερα αλλά και στο μέλλον οι συνδυασμένες  μεταφορές να μην συνδέουν αεροδρόμια, λιμάνια, βιομηχανικές περιοχές, ζώνες ελεύθερου εμπορίου, αστικά και ημιαστικά κέντρα αλλά και νησιά. Νομίζω ότι είναι ή ευκαιρία η διέλευση του αγωγού ΤΑΡ, αλλά και άλλων αγωγών να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της χώρας και η Ελληνική πολιτεία να διεκδικήσει και να μελετήσει ταυτόχρονα και παράλληλα με τα ενεργειακά δίκτυα ,την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, αλλά και της αρδευτικής Εγνατίας, ένας αγωγός νερού από τα νερά των ποταμών Έβρου, Νέστου, Στρυμώνος, Αξιού κ.λ.π.

Κώστας Λαλένης: Μα είναι επιχειρήματα αυτά; Ο σιδηρόδρομος του μέλλοντος θα πρέπει να ελαχιστοποιεί την χρονοαπόσταση Θες/κης- συνόρων- Κων/λης, με συνδέσεις στα ενδιάμεσα λιμάνια κι αεροδρόμια. Οι πόλεις που θα βρεθούν εκτός κύριου κορμού χάραξης, θα συνδεθούν με ξεχωριστούς κλάδους στον κύριο κορμό. Για την Δράμα ήδη σχεδιάζεται προαστιακή σύνδεση με την Καβάλα, ενώ για τις Σέρρες κύρια σημασία έχει η κίνηση με κατεύθυνση Βορρά – Νότου (Βουλγαρία) παρά η Ανατολή -Δύση. Πέρασε ένας αιώνας από τότε που ο σιδηρόδρομος ασφάλιζε τα βόρεια σύνορά μας. Πρέπει επιτέλους να γίνει ανταγωνιστικός, τόσο προς τα άλλα συστήματά μεταφοράς, όσο και προς τα σιδηροδρομικά συστήματα του εξωτερικού. Οι προτάσεις Νανιόπουλου θα κάνουν τους ιδιοκτήτες φορτηγών και τις λοιπές εταιρείες που κερδίζουν από την χρήση της Εγνατίας, να πηδούν απ’ τη χαρά τους. Ο κύριος ανταγωνιστής τους, εκτός μάχης!

Γιάννης Τζανίδης: Μάλλον αστείοι οι χαρακτηρισμοί περί απομόνωσης Δράμας και Σερρών με τη νέα χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ο σιδηρόδρομος είναι το ταχύτερο και πιο προσβάσιμο μεταφορικό μέσο παγκοσμίως. Η γραμμή από Ξάνθη μέσω Δράμας Σερρών για Θεσ/νίκη (350 χιλ) δεν εξυπηρετεί τους κατοίκους ούτε της Δράμας ούτε των Σερρών. Απόδειξη η ελάχιστη χρήση του σιδηρόδρομου. 8-9 ώρες για μια διαδρομή από Αλεξ/λη για Θεσ/νίκη !!! Αν είναι δυνατόν, όταν οδικώς θέλεις 3 ώρες. Τέτοιο ταξίδι ούτε στον εχθρό σου. Δεν ζούμε στην εποχή του Σουλτάνου Αμπντούλ Αζίζ ούτε στο 1867. Ζούμε στο 2016 Στην εποχή της ταχύτητας. Όσο για τις Σέρρες και τη Δράμα υπάρχει ο προαστιακός σιδηρόδρομος που μπορεί να τις εξυπηρετήσει. Σημασία έχει να δώσουμε νέα πνοή προτίμησης στον σιδηρόδρομο και να ξεκολλήσουμε από απαρχαιωμένες ιδέες ότι θα «μαραζώσει η περιοχή» Η νέα χάραξη Ξάνθη – Καρβάλη – Αμφίπολη – Θεσ/νίκη πρέπει να υλοποιηθεί. Ο κ. Νανιόπουλος που θρηνεί για την νέα χάραξη, καλό θα ήταν να μας ενημερώσει και ποια είναι η σχέση του με τις Σέρρες. Και κάτι τελευταίο. Τι θέση έχει πάρει μέχρι σήμερα ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος και το Περιφ. Συμβούλιο Καβάλας στο θέμα αυτό; Τι λένε οι βουλευτές της Καβάλας; Η ευθύνη τους αν χαθεί αυτή η ευκαιρία από τη Καβάλα θα είναι μεγάλη. Εν αναμονή απαντήσεων.

Διαβάστε επίσης