• 7 Μαΐου 2024,

μικρά πρωϊνά με τον Νίκο Γενικόπουλο

 μικρά πρωϊνά με τον Νίκο Γενικόπουλο

Υπάρχει ενδιαφέρον για αυτά που υποστήριξε χθες -στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου- ο καινούργιος Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μιχάλης Αμοιρίδης. Το διαφορετικό- χρήσιμο κατά κάποιο τρόπο- οφείλεται στο ότι ο κ. Αμοιρίδης δεν είναι ένας από μας. Προέρχεται από τη Ξάνθη, τώρα ενημερώνεται, η άποψη που διατυπώνει είναι αυτή που προέρχεται από άνθρωπο που πιθανόν να βλέπει τα πράγματα διαφορετικά. Ίσως γιατί τα βλέπει πιο αντικειμενικά.

 

Μας είναι χρήσιμες οι διαπιστώσεις του- ακόμη κι αν μας αδικούν- γιατί δεν έχουν την συνηθισμένη υποκειμενικότητα. Είναι πιο αντικειμενικές κι αυτό μπορεί κατ’ αρχήν να μας ξενίζει (ή και να μας απογοητεύει), μπορεί ωστόσο να γίνει «εργαλείο» διόρθωσης κάποιων λαθών μας. Ο κ. Αμοιρίδης μιλά στην Καβάλα για τον τουρισμό, βάζει τον πήχη ψηλά, αμφισβητεί τις έως τώρα επιτυχίες αφού θεωρεί ότι τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν ακόμη καλύτερα. Δεκτό.

 

Αν στη θέση του ήταν ένας Καβαλιώτης θα έδινε μεγαλύτερη έμφαση στις επιτυχίες, θα έθετε νέους στόχους κι ίσως να έσπρωχνε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Ο κ. Αμοιρίδης αναλαμβάνει το ρίσκο να μην κινηθεί με αυτόν τον τρόπο. Προσπαθεί να γίνει πιο ρεαλιστής με κίνδυνο να παρεξηγηθεί αφού κάποιοι ίσως ισχυριστούν ότι μηδενίζει προσπάθειες και προσπάθειες. Κι αυτό είναι «μέσα» στη συζήτηση.

 

Χωρίς να αλλάζουμε τις προηγούμενες απόψεις μας για την απόφαση Παυλίδη ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού να μην είναι Καβαλιώτης, θα σχολιάσουμε όσα χθες ο κ. Αμοιρίδης μας. Θα τα δούμε όλα από την καλή τους πλευρά. Θα θεωρήσουμε ότι έχει καλές προθέσεις και θα συμφωνήσουμε ή θα διαφωνήσουμε μαζί του. «Ζητάμε 12 μήνες τουριστική κίνηση» είπε. Σωστό. Ποιες περιοχές της χώρας εκτός από την Αθήνα, άντε και τη Θεσσαλονίκη, έχουν τουρισμό όλο το χρόνο; Η Καβάλα και η Θάσος θα μπορούσαν να είναι ικανοποιημένες με ότι ακούμε συνήθως. Με μια διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Η οποία ειδικά φέτος επετεύχθη. Μικρή μεν διεύρυνση αλλά υπαρκτή. Ενθαρρυντική.

 

«Υπάρχει έντονη εποχικότητα στον τουρισμό» είπε επίσης. Κι αυτό σωστό αλλά ισχύει σε όλη σχεδόν την χώρα. «Δεν αναπτύχθηκαν άλλα είδη τουρισμού παρά μόνο το ήλιος και θάλασσα» τόνισε. Είναι αλήθεια αλλά δεν είναι κι … έγκλημα. Αμέσως μετά ο κ. Αμοιρίδης έθεσε υπόψη μας ένα πρώτο στατιστικό στοιχείο. «Από τις 800.000 Ρουμάνους τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα μόνο το 10% επισκέφθηκε την Περιφέρεια μας. Δηλαδή τη Θάσο» είπε επικαλούμενος στοιχεία που έχει από τον ΕΟΤ.

 

Σαφώς και το 10% μπορεί και πρέπει να μεγαλώσει. Δεν είναι καθόλου μικρό ποσοστό αν σκεφθεί κάποιος τους ανταγωνιστές της Θάσου στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να ακούγεται λίγο αλλά αν το αναλύσουμε βαθύτερα δεν είναι καθόλου έτσι. Αποτελεί δε μια βάση επί της οποίας η Θάσος θα στηριχθεί ώστε του χρόνου να υποδεχθεί πιο πολλούς Ρουμάνους.

 

Ζήτησε- ο κ. Αμοιρίδης- να αναπτυχθεί ενδοπεριφερειακή τουριστική συνείδηση, είπε ότι οι κλίνες είναι λίγες και οι ξενοδοχειακές μονάδες επίσης. Αυτό το τελευταίο το διαπίστωσαν κι άλλοι πρόσφατα. Στο Νομό μας δρομολογούνται νέα ξενοδοχεία συνεχώς. Μικρά, μεσαία, λιγότερα μεγάλα. Η πρόσφατη τουριστική «έκρηξη» ήταν λογικό να μας βρει ανέτοιμους. Ξέρουμε το μειονέκτημα μας. Ιδιώτες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να το καλύψουν.

 

Δεχόμαστε όλες τις παρατηρήσεις του κ. Αμοιρίδη, τις λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη αφού ο προβληματισμός του δεν είναι σε λάθος κατεύθυνση. Θα θέλαμε περισσότερα λόγια αναγνώρισης όσων έγιναν ως τώρα. Δεν εννοούμε τόσο τους προκατόχους του όσο τους άλλους τοπικούς φορείς. Κι ερχόμαστε αμέσως στο δια ταύτα.

 

Άσχετα από τι του αρέσει και τι όχι, τι είναι σωστό και τι λάθος θα πρέπει ειδικά αυτό το διάστημα να κάνει περισσότερο αισθητή τη παρουσία του στην Καβάλα. Η χθεσινή συνέντευξη τύπου ήταν κάτι που πρέπει να επαναλαμβάνει συχνά. Θέλουμε να είναι δραστήριος, να έχει νέα που θα μαθαίνουμε και θα δημοσιοποιούμε. Ζητούμε να προσέξει την Καβάλα και τη Θάσο όπως αυτές αξίζουν, να λύσει ή να βοηθήσει να λυθούν κάποια από τα προβλήματα που διαπίστωσε. Ειδικά στον τουρισμό δεν είναι όλη η ΑΜΘ ίδια.

 

Λυπούμαστε που τα χρήματα του ΕΣΠΑ τέλειωσαν, τώρα η Περιφέρεια ΑΜΘ πρέπει η ίδια να χρηματοδοτήσει την τουριστική προβολή. Πλην όμως το 2015 του νέου ΕΣΠΑ δεν είναι καθόλου μακριά. Με γεμάτο πορτοφόλι, με δραστηριότητα 12 μήνες, με διάφορες συνεργασίες μπορεί και ο κ. Αμοιρίδης να βάλει ένα λιθαράκι σε αυτό που ονομάζουμε ανάπτυξη μέσω του τουρισμού. Ισχυρίζεται ότι έχει τις καλύτερες των προθέσεων. Ιδού η Ρόδος λοιπόν.

 

Εκπρόσωπος του Δήμου Καβάλας έλεγε χθες πόσο δύσκολη μέρα πέρασε. Δεν εννοούσε την κατάληψη αλλά τη βροχή. Η χθεσινή δυνατή βροχή απέδειξε μία ακόμη φορά τα προβλήματα που υπάρχουν στις στέγες σχολείων, αθλητικών χώρων, δημοτικών εγκαταστάσεων. Επειδή οι βροχές θα συνεχιστούν –προβλέπει η ΕΜΥ- πρόθεση του Δήμου είναι να λύσει όσα περισσότερα προβλήματα μπορεί. Να κλείσει τις περισσότερες τρύπες από τις οποίες το νερό της βροχής μπαίνει στα κτίρια κι ενοχλεί τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Την ώρα που χθες συνεδρίαζε στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης» το δημοτικό συμβούλιο, στο φουαγιέ του Διοικητηρίου συγκροτήθηκε σε σώμα η νέα διοίκηση της ΑΔΕΔΥ Καβάλας. Δίπλα από το χώρο της πρώτης συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ έσταζε νερά. Και το Αμφιθέατρο δεν άντεξε τη χθεσινή βροχή.

Η εταιρία στην οποία ανήκει το πλοίο «Νήσος Μύκονος» βραβεύτηκε. Φαίνεται η Καβάλα της έφερε γούρι: Η Hellenic Seaways, βραβεύτηκε ως η καλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρία, στο πλαίσιο των Greek Shipping Awards 2014, που απονέμει η Lloyd’ s List. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «η βράβευση της Hellenic Seaways ήρθε ως αποτέλεσμα των εξαιρετικών επιδόσεων της εταιρίας, αλλά και των καινοτόμων υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό. Μέσα σε μία δύσκολη χρονιά για την ελληνική ακτοπλοΐα, η Hellenic Seaways παρέμεινε σταθερή στους στόχους και στην αναπτυξιακή της στρατηγική, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών της εν πλω, στην επέκταση των δρομολογίων της με νέες γραμμές και στην λειτουργική της κερδοφορία». Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως μέσα στο 2014 η Hellenic Seaways ενίσχυσε την παρουσία της στην ελληνική ακτοπλοΐα μέσω επανασχεδιασμού των δρομολογίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουρισμού και των ενδοκυκλαδικών συνδέσεων με το Highspeed 5 σε δρομολόγιο που συνδέει τις Κυκλάδες με την Κρήτη, το Νήσος Μύκονος από Καβάλα προς νησιά Β. Αιγαίου και Κυκλάδες, νέοι προορισμοί με Highspeed 4 (Κουφονήσια και Αμοργός), και Flyingcat 4 (Σχοινούσα και Ηρακλειά), «στήριξης μέσω των νέων δρομολογίων όχι μόνο του τουρισμού της Ελλάδας αλλά και των τοπικών οικονομιών των προορισμών αυτών και αναδιάρθρωσης διοικητικών λειτουργιών: μέσω της βελτιστοποίησης διαδικασιών, υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και εξορθολογισμού σημαντικών δαπανών».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης