• 18 Απριλίου 2024,

Πιέσεις στις εταιρίες oι οποίες επιμένουν να μην ενισχύουν με δρομολόγια τις γραμμές Κεραμωτής και Πρίνου

 Πιέσεις στις εταιρίες oι οποίες επιμένουν να μην ενισχύουν με δρομολόγια τις γραμμές Κεραμωτής και Πρίνου

Ο βουλευτής Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης και η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μίκα Ιατρίδη άσκησαν χθες πιέσεις (άμεσα ή έμμεσα) προς τις ναυτιλιακές εταιρίες της Θάσου να ενισχύσουν με δρομολόγια τόσο τη γραμμή της Κεραμωτής όσο και αυτή του Πρίνου. Κάθε ένας βουλευτής με τον τρόπο του. Η κ. Ιατρίδη με ερώτηση στη Βουλή, ο κ. Πασχαλίδης με τηλεφωνικές επαφές που θα συνεχίσει σήμερα. Σήμερα μάλιστα θα επισκεφθεί και το αρμόδιο Υπουργείο. Κατά το ρεπορτάζ και οι δύο εταιρίες έχουν κοινή αρνητική στάση στο θέμα. Ισχυρίζονται ότι στη γραμμή του Πρίνου κόβουν 25 εισιτήρια ανά δρομολόγιο ενώ αυτό τους στοιχίζει 3.000 ευρώ. Αρνούνται όπως φαίνεται ακόμη και να τροποποιήσουν τα υφιστάμενα ώστε το τελευταίο να αναχωρεί πιο αργά από Καβάλα για Θάσο. Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα συνεδριάσει αρχές Δεκέμβρη. Παρουσιάζεται έτσι μια ύστατη ευκαιρία να διορθωθεί η κατάσταση. Μόνοι τους όμως δύο βουλευτές κι ένας Λιμενάρχης δεν μπορούν να φέρουν την διόρθωση και την αλλαγή.

Η ερώτηση της κ. Ιατρίδη είναι η ακόλουθη: Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ΘΕΜΑ: «Προβλήματα πορθμειακής γραμμής Καβάλα – Θάσος». Έντονα προβλήματα στη μετακίνηση τους, αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Θάσου, από τη στιγμή που έχουν καταργηθεί τα δρομολόγια της Κυριακής, ενώ τα δυο δρομολόγια ημερησίως, είναι σε ώρες που δεν εξυπηρετούν την πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού, που ζει στο νότιο τμήμα του. Ειδικότερα, τα δύο δρομολόγια ημερησίως, έχουν ως δυσάρεστο αποτέλεσμα να εξαναγκάζουν τους επιβάτες να αναχωρούν από Πρίνο για Καβάλα στις 10:30 το πρωί το αργότερο, ενώ από την Καβάλα για τον Πρίνο να αναχωρούν στις 2:00 το μεσημέρι. Αποκόπτεται με αυτόν τον τρόπο, πρακτικά, το νότιο τμήμα του νησιού, πρόβλημα που εντείνεται το τελευταίο διάστημα, λόγω της αποψιλώσεως της Θάσου από τις δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον, η ισχύς απαγορευτικών κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, θεωρείται πια κάτι συνηθισμένο για τη γραμμή Καβάλας – Πρίνου, πολλές φορές μάλιστα, για ασήμαντη αφορμή και σχεδόν αδικαιολόγητα. Κατόπιν όλων αυτών, η συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή, υποβαθμίζεται σε βαθμό οριστικής εξαφανίσεως.

Στην άλλη γραμμή Κεραμωτής – Λιμένα, εκτός από τη μείωση των δρομολογίων, παρατηρείται η κατάργηση του πλέον σημαντικού πρωινού δρομολογίου των 7:00, μέσω του οποίου εξυπηρετούνται οι μαθητές του νησιού, που φοιτούν στο επαγγελματικό λύκειο Χρυσουπόλεως. Σημειώνεται ότι, η συνολική απόσταση που χρειάζεται να διανύσει ο κάτοικος της νότιας Θάσου προς την Καβάλα, μέσω του πορθμείου Λιμένας – Κεραμωτή, ανέρχεται στα 92 χλμ. απλή μετάβαση και μετ’ επιστροφή 184 χλμ.Επειδή, η Θάσος δεν ενώνεται με γέφυρα με το νομό Καβάλας. Επειδή οι κάτοικοι του νησιού δεν εξυπηρετούνται με τα υπάρχοντα δρομολόγια. Επειδή οι νησιώτες μαθητές, δικαιούνται να μετακινούνται, προκειμένου να φοιτήσουν στο επαγγελματικό λύκειο Χρυσουπόλεως. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε να επανέλθουν τα δρομολόγια της Κυριακής, αλλά και το πρωινό δρομολόγιο των 7:00, στη γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας; 2. Ποια γενικά μέτρα προτίθεται να λάβει για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της Θάσου, με γνώμονα και την αποψίλωση του νησιού από τις δημόσιες υπηρεσίες;

Η Ερωτώσα Βουλευτής  Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

Διαβάστε επίσης