• 29 Απριλίου 2024,

Αν οι Καβαλιώτες σεβόταν την ιστορία και την ομορφιά του τόπου τους…

 Αν οι Καβαλιώτες σεβόταν την ιστορία και την ομορφιά του τόπου τους…

 

 

Το booking.com είναι η πλέον γνωστή και δημοφιλής ιστοσελίδα για κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία και καταλύματα σε όλη την υφήλιο.

Δέχεται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις ενώ ανάλογος είναι και ο αριθμός των ανθρώπων ανά τον κόσμο που κανονίζουν τη διαμονή τους στα ταξίδια τους μέσω του συγκεκριμένου ιστότοπου.

Διαθέτει εξαντλητικές λεπτομέρειες για το κάθε μικρό ή μεγάλο ξενοδοχείο, το παραμικρό κατάλυμα ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο σημείο του πλανήτη.

Με φωτογραφίες, πληροφορίες, στοιχεία και κυρίως γνώμες και σχόλια ανθρώπων που διέμειναν για λίγες ή και περισσότερες μέρες σε κάθε ένα από όλα αυτά τα καταλύματα.

Διαβάζοντας κάποιος όλα αυτά τα σχόλια μπορεί σχετικά εύκολα να σχηματίσει μια αντικειμενική γνώμη για τις υπηρεσίες και τα κομφόρ που διαθέτει κάθε ένα από τα ξενοδοχεία στα οποία έχει την πρόθεση να «κλείσει» δωμάτιο για την διαμονή του.

Μέσα λοιπόν στο booking.com και στον μακρύ κατάλογο των χιλιάδων καταλυμάτων σε όλο τον κόσμο που περιλαμβάνει ο συγκεκριμένος ιστότοπος, μπορεί κάποιος να ανατρέξει και στα ξενοδοχεία της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής μας και από τα σχόλια των πελατών τους, που διέμειναν για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα σ’ αυτά, να ανακαλύψει όχι μόνον τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες των συγκεκριμένων ξενοδοχειακών υποδομών αλλά να εισπράξει και μια εικόνα για το πώς οι επισκέπτες βλέπουν και κρίνουν την Καβάλα.

Κάναμε λοιπόν τη σχετική μας έρευνα και διαπιστώσαμε ότι τα ξενοδοχεία της πόλης μας απολαμβάνουν σε γενικές γραμμές την σχετική εκτίμηση των επισκεπτών – πελατών τους. Οι περισσότεροι εκφράζονται με κολακευτικά λόγια αλλά υπάρχουν φυσικά και κάποια παράπονα. Οι πελάτες των ξενοδοχείων της Καβάλας αναφέρονται σε πάρα πολλά θέματα ακόμη και σε επουσιώδεις λεπτομέρειες που πιθανόν για μερικούς ανθρώπους να έχουν μια κάποια σημασία και να καθορίζεουν καταλυτικά την γενικότερη εικόνα που αποκομίζουν από το ξενοδοχείο τους, όπως ας πούμε «δεν είχε πιστολάκι για τα μαλλιά», «το φωτάκι του επιτραπέζιου φωτιστικού στο τραπέζι – γραφείο ήταν καμένο», «το πρωινό ήταν μεν πολύ καλής ποιότητας όχι όμως αρκετά πλούσιο για την τιμή του δωματίου που πληρώσαμε» κ.ο.κ.

Υπάρχουν φυσικά και πολύ σοβαρότερα παράπονα και παρατηρήσεις αλλά γενικά είναι ελάχιστα σε αριθμό.

Οι επισκέπτες της Καβάλας διατυπώνουν μέσα από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους και την άποψή τους για την πόλη μας. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα σχόλια αυτά είναι θετικά. Ελάχιστα, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, βρίσκουν και κάτι αρνητικό να πουν. Ένα όμως απ’ αυτά που διατυπώνει κάποιος πελάτης του Ιμαρέτ θα πρέπει να μας κάνει όλους τους Καβαλιώτες να ευαισθητοποιηθούμε και να μην αφεθούμε στη μακαριότητά μας ότι μόνο η φυσική ομορφιά της πόλης μας μπορεί να μας εξασφαλίζει αιωνίως υψηλή επισκεψιμότητα και σε ποσότητα και σε ποιότητα.

Το σημείο λοιπόν που γίνονται τα σχόλια μέσα στην ιστοσελίδα του booking.com έχει δύο σύμβολα ένα (+) για τα θετικά και ένα (-) για τα αρνητικά. Ο συγκεκριμένος πελάτης λοιπόν γράφει στα (+) για το Ιμαρέτ τα εξής: «Όλο το σκηνικό υπέροχο …επιστροφή στο χρόνο με υπέροχη αισθητικότητα». Και ο ίδιος πελάτης συμπληρώνει στα (-): «Αν η υπόλοιπη πόλη σεβόταν την ιστορία της και την ομορφιά του τόπου…».

Αυτό το τόσο σύντομο αλλά τόσο χαρακτηριστικό αρνητικό σχόλιο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους πρώτα από όλους τους «υπεύθυνους», τους εκπροσώπους των φορέων, του Δήμου Καβάλας, της Δημωφέλειας, του Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου αλλά και όλων ημών των πολιτών και κατοίκων αυτής της πόλης που άλλος λίγο άλλος περισσότερο, με τον τρόπο του ο καθένας, πληγώσαμε και εξακολουθούμε να πληγώνουμε αυτήν την πόλη με την εν γένει συμπεριφορά μας και τον τρόπο που μάθαμε να ζούμε και να κινούμαστε στον δημόσιο χώρο ξεχωρίζοντάς τον από τον ιδιωτικό μας τον οποίο φυσικά σεβόμαστε απολύτως και διαφυλάσσουμε ως κόρη οφθαλμού.

Όμως ο πολιτισμός ενός τόπου και μια κοινωνίας φαίνεται από τον τρόπο που ο πολίτης του ζει, δραστηριοποιείται και συμπεριφέρεται μέσα στο δημόσιο χώρο. Και εκεί δεν τα πάμε καθόλου καλά.

Ας γίνει αφορμή το σχόλιο του πελάτη του Ιμαρέτ να μας ευαισθητοποιήσει όλους. Φορείς και δημότες.

Διαβάστε επίσης