Ένα από τα θέματα που επρόκειτο να απασχολήσουν τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ ήταν η γνωμοδότηση της ΜΠΕ έργου επί της υπ’ αριθμόν 2 εθνικής οδού, τμήμα παλαιό λιμάνι Καβάλας έως τον κόμβο Άσπρων Χωμάτων (κόμβος νέου λιμανιού).
Διαβάζοντας κάποιος τις λεπτομέρειες του θέματος καταλαβαίνει ότι πρόκειται για γνωμοδότηση επί Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του πολύ πιθανού έργου ανακατασκευής της πεσμένης γέφυρας. Σημειώνουμε ότι είναι υπό μελέτη όλη αυτή η εκκρεμότητα.
Κι όπως φαίνεται προκρίνεται, χωρίς να έχει αποφασιστεί οριστικά, η ανακατασκευή του τμήματος της γέφυρας. Σε περίπτωση που αυτό ή κάτι παρόμοιο δρομολογηθεί, η ΜΠΕ του έργου θα είναι έτοιμη.
Η εισήγηση που έχουν στη διάθεση τους οι περιφερειακοί σύμβουλοι αναφέρει ότι το έργο μπορεί να γίνει σε διάστημα μικρότερο των 6 μηνών! Όταν και αν έρθει η συγκεκριμένη ώρα. Με την ευκαιρία αποκτά εγκεκριμένη ΜΠΕ όλο το τμήμα του δρόμου από το κεντρικό λιμάνι ως τον κόμβο του νέου λιμανιού.
Η Διεύθυνση ΠΕΧΩ Περιφέρειας ΑΜΘ είναι θετική όπως προκύπτει από το σχέδιο της γνωμοδότησης:
«Σκοπός της μελέτης είναι η περιβαλλοντική αδειοδότηση του οδικού τμήματος της Ε.Ο.2 μήκους 6,5km περίπου και της ανακατασκευής/αποκατάστασης της γέφυρας στην περιοχή που βρίσκεται στην υπό μελέτη οδό και συγκεκριμένα στο τμήμα που βρίσκεται κατάντη του παλαιού νοσοκομείου της Καβάλας, επί της οδού Νυρεμβέργης.
Πρόκειται για γέφυρα συνολικού μήκους 250 μέτρων περίπου και δεκαπέντε ανοιγμάτων η οποία στις 9-11-2018, κατά τη διέλευση αυτοκινούμενου γερανού, κατέρρευσε ο φορέας ανωδομής του έβδομου ανοίγματος της γέφυρας (του δεξιού κλάδου αυτής) με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία προς Ξάνθη.
Η συγκεκριμένη οδός αποτελεί μια από τις συνδετήριες οδούς της πόλης της Καβάλας με την Εγνατία Οδό και με το Λιμένα Καβάλας καθώς και με άλλες χρήσεις στο κέντρο της πόλης της Καβάλας (παλιά πόλη, αξιοθέατα κλπ.). Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο οδικό τμήμα εξυπηρετεί άλλες χρήσεις της πόλης της Καβάλας (Βιολογικό Καθαρισμό, Δημοτικό Γήπεδο, Εκπαιδευτικά ιδρύματα κλπ.).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΜΠΕ, η Ε.Ο.2 είναι οδός ταχείας κυκλοφορίας στην Ελλάδα,της οποίας το δυτικό τμήμα αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής Οδού 86 (E86). Έλαβε την αρίθμησή της το 1963 και συνδέει τους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα με την Κρυσταλλοπηγή στα ελληνοαλβανικά σύνορα, περνώντας από τα Γιαννιτσά, την Έδεσσα και τη Φλώρινα και έχει συνολικό μήκος 580 χλμ. Αντικαταστάθηκε σε μεγάλο ποσοστό από την Εγνατία Οδό στο τμήμα από την Θεσσαλονίκη μέχρι τους Κήπους, οπότε και πολλά τμήματά της αντικαταστάθηκαν ή παρακάμφθηκαν.
Από την Αμφίπολη μέχρι την Καβάλα η Ε.Ο.2 διέρχεται από τις παραλίες του Νομού Καβάλας, ενώ μέσα στην Καβάλα περνά από το λιμάνι της πόλης και στην συνέχεια κινείται ανατολικά προς Ξάνθη-Κομοτηνή Έβρο. Το συνολικό μήκος της υπό μελέτη οδού είναι 6,5 χλμ. και πρόκειται για οδό με δύο (2) λωρίδες ανά κατεύθυνση χωρίς ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης). 4.2 Φάση Κατασκευής- Φάση Λειτουργίας.
Τα κατασκευαστικά έργα αφορούν μόνο την ανακατασκευή/αποκατάσταση γέφυρας 250 m περίπου ενώ δεν πρόκειται να γίνει κανένα έργο επί του υφιστάμενου οδικού τμήματος. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι πρόκειται για έργο ανακατασκευής υφιστάμενης γέφυρας η οποία τελούσε την συγκεκριμένη λειτουργία για δεκαετίες και οι όποιες επιπτώσεις αναμένονται κατά την φάση κατασκευής και χαρακτηρίζονται αμελητέες ως προς την έντασής τους, η υπηρεσία μας γνωμοδοτεί θετικά για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου με τους εξής όρους:
1) Να εφαρμοστεί το προτεινόμενο πρόγραμμα παρακολούθησης και συγκεκριμένα να γίνουν οι προτεινόμενες μετρήσεις θορύβου στην Χ.Θ.2+500 (θέση ΕΠΑΛ-Εσπερινό)
2) Να ληφθεί υπόψη το άρθρο 7 του Ν 4014 σε περίπτωση διαφοροποίησης του σχεδιασμού περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου με την υποβολή Φακέλου συμμόρφωσης τελικού σχεδιασμού».