Η περίοδος που διανύουμε είναι μια από τις δυσκολότερές όχι μόνο για την χώρα μας αλλά και για όλη την ανθρωπότητα.Η επιχειρηματικότητα είναι αυτή που έχει πληγεί περισσότερο από την πανδημία.Οι Σχολές Οδηγών είναι ένας από τους κλάδους που βιώνουν τις επιπτώσεις της πανδημίας αυτής αλλά και του συνεχιζόμενου lockdown με τον χειρότερο τρόπο. Ο κλάδος των Σχολών Οδηγών την τελευταία πενταετία έχει αντιμετωπίσει πολύ δύσκολες καταστάσεις και έχει στοχοποιηθεί από το κράτος αλλά και από άλλους φορείς. Ειδικότερα:
Το 2016 βιώσαμε μια απεργία των εξεταστών υποψηφίων οδηγών που μας κράτησε για σχεδόν εφτά(7) μήνες χωρίς εξετάσεις.
Σε δεύτερη φάση και μέχρι να προλάβουμε να τακτοποιήσουμε τις εκκρεμότητες και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την απεργία αυτή, ήρθε και μια δεύτερη μεγαλύτερη διακοπή των εξετάσεων:
Την περίοδο 2018-2019 η αποχή των εξεταστών μας κράτησε για έντεκα (11) ολόκληρους μήνες χωρίς εξετάσεις! Αιτία για την νέα αυτή διακοπή ήταν εκτός από την αποχή των εξεταστών υποψηφίων οδηγών και ο ανεφάρμοστος νόμος 4599/2019.Βρεθήκαμε εκτεθειμένοι απέναντι στους μαθητές αλλά και απέναντι στις επαγγελματικές μας υποχρεώσεις χωρίς να ευθυνόμαστε. Oι εξετάσεις ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2019 και για διάστημα οχτώ(8) μηνών είχαμε μια σχετική κανονικότητα, ως που κλείσαμε εντελώς τον Μάρτιο του 2020 λόγο της πανδημίας και του πρώτου lockdown. Αυτό μας κράτησε για ακόμη δύο(2) μήνες κλειστά. Την στιγμή αυτή διανύουμε το δεύτερο lockdown και είμαστε τέσσερις (4) μήνες κλειστά. Σχεδόν 2 χρόνια υπολειτουργούμε ή ήμαστε τελείως κλειστά.
Η δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση στον κλάδο των εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών είναι πολύ μεγάλη. Τους τελευταίους 62 μήνες δουλέψαμε κανονικά τους 41.Γεγονός που έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις μας και κατ’ επέκταση στις οικογένειές μας. Η στήριξη της πολιτείας όλο αυτό το προβληματικό χρονικό διάστημα είναι μηδενική. Έπειτα από όλα αυτά η πλειοψηφία των Σχολών Οδηγών δεν κατάφερε να ενταχθεί στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5, διότι μετά από την πολυετή υπολειτουργία μας, συσσωρεύτηκε μεγάλος όγκος δουλειάς κατά τους μήνες Αύγουστο – Σεπτέμβρη και Οκτώβρη του 2020, κάτι που ήταν απολύτως φυσιολογικό. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τον λόγο που οι Σχολές Οδηγών είναι κλειστές την στιγμή που σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις έχουν ανοίξει. Προκύπτουν εύλογα ερωτήματα:
Ποιος ο λόγος να θεωρείτε επικίνδυνο για την δημόσια υγεία να λειτουργούν οι Σχολές Οδηγών την στιγμή που επιτρέπονται τρία(3) άτομα μέσα στα ταξί (μαζί με τον οδηγό), ενώ στα εκπαιδευτικά οχήματα είναι μόνο δύο;;;
Για ποιο λόγο θεωρείτε επικίνδυνη η εκπαίδευση στα δίκυκλά, στα οποία ο εκπαιδευόμενος δεν έχει καμία επαφή ούτε με τον εκπαιδευτή, ούτε με τον εξεταστή καθώς η εκπαίδευση και εξέταση γίνεται σε εξωτερικό χώρο και μέσω ασυρμάτου;;;
Για ποιο λόγο θεωρείτε επικίνδυνη τη λειτουργία των Σχολών Οδηγών την στιγμή που στα μέσα μαζικής μεταφοράς ο κόσμος στοιβάζεται στην κυριολεξία;;;;
Για ποιο λόγο θεωρείτε επικίνδυνη τη λειτουργία των Σχολών Οδηγών την στιγμή που τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν κανονικά με τον πελάτη εντός του καταστήματος;;;;
Στο δεύτερο lockdown επιτρέπονται τα μαθήματα και οι εξετάσεις μόνο για τις κατηγορίες C,D,CE (επαγγελματικά διπλώματα). Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 5% των δραστηριοτήτων μας. Σταγόνα στον ωκεανό. Από τον Μάιο τηρούμε όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχει επιβάλει ο ΕΟΔΥ. Από τον Μάιο δεν έχουμε βγάλει μάσκα και γάντια, απολυμαίνουμε οχήματα και γραφεία, τηρούμε λίστα με ραντεβού πελατών καθώς και όλων των μαθημάτων. Οι Σχολές Οδηγών δεν εμφανίζονται να είναι αιτία διασποράς του ιού. Ταυτόχρονα ιχνηλάτηση στις Σχολές Οδηγών είναι πάρα πολύ εύκολη καθώς τα μαθήματα γίνονται με προκαθορισμένα ραντεβού και υπάρχουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας του εκάστοτε εκπαιδευόμενου.
Ήδη το Υπουργείο Μεταφορών έχει αποστείλει έγγραφο(ΑΠ:21306 27/1/21) προς την Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας πρόταση να εξαιρεθούν οι Σχολές Οδηγών από την αναστολή λειτουργίας και προτείνει να ξεκινήσει η πρακτική τουλάχιστον εκπαίδευση και εξέταση όσων μαθητών/τριών έχουν επιτύχει στη θεωρητική εξέταση.
Ζητούμε το ΑΜΕΣΟ ΑΝΟΙΓΜΑ των Σχολών Οδηγών, στις περιοχές όπου δεν έχουν χαρακτηριστεί κόκκινες, καθώς και την στήριξη της πολιτείας στα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει πλέον ο κλάδος.
Ζητούμε:
Άμεση οικονομική στήριξη
Ρυθμίσεις παλαιότερων οφειλών των επιχειρήσεών μας
Απαλλαγή οφειλών που δημιουργήθηκαν το διάστημα που δεν εργαζόμασταν
Άμεση ένταξη των Σχολών Οδηγών σε αναπτυξιακά προγράμματα
Ένταξη των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών στις ομάδες που χρήζουν άμεσου εμβολιασμού
ΜΕ εντολή του ΔΣ
Ο Πρόεδρος
Μαστοράκης Αντώνιος
Ο Γεν. Γραμματέας
Μακρόπουλος Δημήτριος