• 20 Απριλίου 2024,

Δήμος Καβάλας : Αυτή είναι όλη η αλήθεια για υποχώρηση τμήματος της γέφυρας

 Δήμος Καβάλας : Αυτή είναι όλη η αλήθεια για υποχώρηση τμήματος της γέφυρας

Από την ημέρα υποχώρησης τμήματος της γέφυρας, μέχρι και την προηγούμενη Τετάρτη, κάποιοι επιδόθηκαν σε μια λυσσαλέα επίθεση με την φράση: Ο ΔΗΜΟΣ  ΚΑΒΑΛΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ.
Χωρίς μελέτη των κείμενων  διατάξεων και κινούμενοι στα πλαίσια πολιτικού αμοραλισμού, ημιμάθειας, άγνοιας και βιασύνης για πολιτική εκμετάλλευση, δυστυχώς γι’ αυτούς η αλήθεια, η νόμοι και τα έγγραφα, τους διέψευσαν.
ΙΔΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ:

1. Ποιος κατασκεύασε το έργο της γέφυρας;

– Η ΔΕΥΑΚ τα έτη 1986-1988 με ανάδοχο την εταιρεία Α. Κιακυρόπουλου –Μ. Μαγιάννη Ο.Ε. και προϋπολογισμό 75.000.000 δραχμές. Το έργο έλαβε όλες τις εγκρίσεις από τις τότε νομαρχιακές και κρατικές υπηρεσίες, προκειμένου να δοθεί στην κυκλοφορία.

  1. Σε ποιον ανήκει κατά κυριότητα το τμήμα της γέφυρας;

– Σύμφωνα με το Εθνικό Κτηματολόγιο ανήκει, ως ειδική έκταση αιγιαλού στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ( ΚΑΕΚ 21 025 ΕΚ 00193/0/0).

3. Πως χαρακτηρίζεται η οδός όπου βρίσκεται το επίμαχο τμήμα της γέφυρας;

– Χαρακτηρίζεται ως δευτερεύον οδικό δίκτυο ( Ε2) και αποτελεί τμήμα της Ε.Ο Καβάλας-Χρυσουπόλεως.

4. Τι σημαίνει δευτερεύον οδικό δίκτυο δυο (Ε2);

– Είναι το τμήμα εκείνο του Εθνικού Οδικού Δικτύου που συνδέει Βασικούς Εθνικούς Οδικούς Άξονες μεταξύ τους η με μεγάλα αστικά κέντρα η με τόπους εξαιρετικού τουριστικού ενδιαφέροντος.

  1. Ποτέ χαρακτηρίστηκε Ε2 και με ποια απόφαση;

    -Με την υπ‘ αριθμόν ΔΜΕΟ/ε/0/1173/28-9-2005 απόφαση της αρμόδιας διεύθυνσης του ΥΠΕΧΩΔΕ.
    Για την Καβάλα αναφέρεται «από την πόλη της Καβάλας στη χθ 0+00 (σημείο ΙΚΑ) μέχρι την διασταύρωση Χρυσούπολης.

    6. Τι σημαίνει συντήρηση οδών;

    -Σύμφωνα με το νόμο 3481/2006 ( άρθ. 7 παρ 3 και 4 ), συντήρηση νοείται «η αποκατάσταση βλαβών του οδοστρώματος και των στοιχείων ασφαλείας της οδού (στηθαία, νησίδες ασφαλείας, σήμανση, ηλεκτροφωτισμός).

    7. Ποιος φορέας έχει την ευθύνη συντήρησης του επίμαχου τμήματος;

    -Κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 7 Ν3481/2006, εξεδόθη η 3884/2007 ( ΦΕΚ Β 1970/8-10-2007) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας ΑΜΘ μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και το επίμαχο τμήμα της γέφυρας, όπου καθόρισε πως ανήκει η αρμοδιότητα συντήρησης στις υπηρεσίες της Περιφέρειας ΑΜΘ και η οδός « 1.1.4 Καβάλα- Ισόπεδος κόμβος Χρυσούπολης -Γέφυρα Νέστου-Ξάνθη», εκτός των τμημάτων ΕΝΤΟΣ σχεδίου πόλεων Καβάλας-Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης.

    -Εν συνέχεια με την υπ αριθμόν 937/20-9-2011 απόφαση του, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, καθόρισε τις οδούς που ανήκουν στην αρμοδιότητα συντήρησης των Υπηρεσιών της Περιφέρειας ΑΜΘ, αναθέτοντας στις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων της ΑΜΘ, την συντήρηση και τεχνική αστυνόμευση των οδών που αποτελούσε ευθύνη της ΔΕΣΕ ΑΜΘ, σύμφωνα με την απόφαση 3884/5-9-2007, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την απόφαση του ίδιου Γ.Γ. της Περιφέρειας ΑΜΘ, με αριθμό 5360/7-1-2008.

    8. Είναι το επίμαχο σημείο της γέφυρας εντός η εκτός σχεδίου πόλης;

    -Σύμφωνα με το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα της 16-1-1980 ( ΦΕΚ Δ 68/2-2-1980) και το λεγόμενο περίγραμμα της 29-5-1985 ( ΦΕΚ Δ 279/32-5-1985) στο ισχύον σχέδιο πόλης – ρυμοτομικό σχέδιο Καβάλας- το επίμαχο σημείο της γέφυρας ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ και ως εκ τούτου την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ της οδού, εξακολουθούν να έχουν οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΜΘ.

    -Κατά συνέπεια οι αρμοδιότητες στο σύνολό τους, που αφορούν το  επίμαχο σημείο – συντήρηση κλπ- ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στον Δήμο Καβάλας.

    9. Σε ποιον φορέα ανήκει η συντήρηση που αφορά στο σκέλος της κατασκευής, αυτήν καθ’ αυτήν την υποδομή- μελέτες – στατική επάρκεια – συντήρηση κατασκευής κλπ;

    -Ανήκει τόσο στην περιφέρεια ΑΜΘ όσο και στο Ελληνικό Δημόσιο.

    10. Γιατί ασχολήθηκε τότε ο Δήμος Καβάλας;

    -Η αποκατάσταση μέρους του αστικού εξοπλισμού, κιγκλιδωμάτων, επιδιόρθωση οδοστρώματος κλπ,  έγινε στα πλαίσια της εγγύτητας και επικουρικότητας και από ενδιαφέρον για τις υποθέσεις των δημοτών, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ Η ΘΕΣΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.

Διαβάστε επίσης