Dark Mode Light Mode

Δραματική κατάσταση στις μηχανότρατες- Δεν θα βγουν στη δουλειά λόγω ακριβού πετρελαίου

Ο πρόεδρος του συλλόγου των ιδιοκτητών μηχανοτρατών στο Ν. Καβάλας κ. Δημήτρης Σακάτης περιγράφει δραματική την κατάσταση του κλάδου.

Λόγω της μεγάλης αύξησης στο πετρέλαιο που χρειάζονται για να βγουν στη δουλειά. Ισχυρίζεται ότι τώρα που τελειώνουν τα καύσιμα και τα πλοία επιστρέφουν στα λιμάνια, πολλά δεν μπορούν να φουλάρουν. Θα προτιμήσουν να μείνουν στη στεριά μέχρι να υπάρξει μείωση στην τιμή των καυσίμων. Κάποια σκάφη -λέει- ήδη είναι εκτός δουλειάς.

Η συνέντευξη

Ερ: Είχατε διαμαρτυρηθεί σε παλαιότερη συζήτηση μας και μας είχατε πει ότι δεν μπορούν οι μηχανότρατες να πληρώνουν τόσο ακριβά το πετρέλαιο, τα καύσιμα. Η κατάσταση από τότε έχει επιδεινωθεί.

Απ: Αυτή τη στιγμή τα σκάφη, αρχές του μήνα, έχουν βάλει πετρέλαιο γύρω στα 700 ευρώ, δηλαδή ένα σκάφος θέλει γύρω στον έναν τόνο. Το πετρέλαιο πριν μια εβδομάδα ήταν στο 0,70, αυτή τη στιγμή έχει πιάσει το χιλιάρικο. Τώρα καταναλώνουνε τα σκάφη το πετρέλαιο που είχαν βάλει και σε δυο-τρεις μέρες θα έρθουν στο λιμάνι της Καβάλας. Αυτή είναι η πραγματικότητα που θα ζήσουμε εμείς αύριο. Δε θα μπορέσουμε να βάλουμε πετρέλαιο με 1.000 ευρώ για να συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Αυτές τις μέρες τα σκάφη της Καβάλας θα σταματήσουν λόγω ότι δεν θα μπορέσουμε να αγοράσουμε το πετρέλαιο ένα χιλιάρικο. Η ποσότητα των ψαριών δεν είναι πάνω από ένα χιλιάρικο, οπότε καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει.  Δεν μπορούμε να βάλουμε πετρέλαιο, τώρα που έχει ανέβει. Δεν μπορούμε να βγούμε στη δουλειά κάτω από αυτές τις συνθήκες. Αυτή τη στιγμή υπάρχει αλιευτικό σκάφος στην Καβάλα που δεν είχε βάλει 1 Μαρτίου πετρέλαιο. Έχει δέσει στο λιμάνι γιατί δεν μπορεί να βάλει πετρέλαιο. Δεν μπορεί να βάλει πετρέλαιο με αυτή τη τιμή. Έχει σταματήσει αυτό το σκάφος να δουλεύει.

Ερ: Υπάρχουν μηχανότρατες αυτή τη στιγμή που δε θα βγουν στη δουλειά αφού δε συμφέρει από πλευράς καυσίμων;

Απ: Ναι αυτό είναι ξεκάθαρο. Αυτή είναι η πραγματικότητα που θα βαδίσουμε αύριο. Σήμερα δουλεύουμε ακόμη αλλά όταν τελειώσει το πετρέλαιο δε βλέπω να υπάρχει αύριο με αυτή την τιμή του πετρελαίου. Δε θα πάρουμε πετρέλαιο. Τα πράγματα είναι έτσι όπως σας τα λέω.

Ερ: Το Φθινόπωρο που πηγαίνατε στη δουλειά πόσο είχε το πετρέλαιο;

Απ: Είχε γύρω στο πεντακοσάρικο. Είχε 0,50 το λίτρο. Γεμίζαμε με 500 ευρώ. Αυτή τη στιγμή είναι διπλάσιο.

Ερ: Πόσες είναι οι μηχανότρατες που βγαίνουν στη δουλειά αυτή την περίοδο και έχουν έδρα την Ιχθυόσκαλα ή το λιμάνι της Καβάλας ή των Ελευθερών ή της Κεραμωτής ή της Θάσου; Πόσες να υπολογίσουμε;

Απ: Είναι 22 ανεμότρατες. Πολλές από αυτές δεν μπορούν φουλάρουν και δεν θα βγουν στη δουλειά. Αυτή τη στιγμή ήδη υπάρχουν 2 ή 3 σκάφη στην Καβάλα, τα οποία έχουν σταματήσει.  Δε συμφέρει. Δεν υπάρχει η ποσότητα των ψαριών για να καλύψουμε τα έξοδα. Το σκάφος δεν είναι μόνο το πετρέλαιο. Υπάρχουν οι Αιγύπτιοι, υπάρχει το φελιζόλ, υπάρχει ο πάγος. Όλα αυτά κοστίζουν. Να φανταστείτε ένα άδειο φελιζόλ πουλιόταν τα Χριστούγεννα 0,50.Τώρα έχει φτάσει στο 1 ευρώ. Δεν υπάρχει ανακύκλωση στην Ελλάδα και το πετάει ο ψαράς αμέσως μετά τη χρήση του. Δεν μπορεί να το γυρίσει στο σκάφος γιατί θεωρείται ότι έχει μικρόβια. Το πετάει στον κάδο ενώ κάνει 1 ευρώ.

Ερ: Οι τιμές των ψαριών αντίστοιχα δεν μπορούμε να πούμε ότι αυξήθηκαν για να ισοφαρίσετε τα δικά σας έξοδα;

Απ: Όχι δεν αυξήθηκαν οι τιμές των ψαριών γιατί αυτή τη στιγμή τα Ιχθυοπωλεία δεν μπορούν να πουλήσουν ψάρια. Εδώ δεν μπορούμε να βάλουμε βενζίνη, δεν μπορούμε να φάμε, θα πάμε να αγοράσουμε ψάρια; Θα αγοράσουν ψάρια οι τέσσερεις, οι πέντε, οι δέκα. Οι πολλοί πελάτες φύγανε από τα μαγαζιά.

(φωτογραφία αρχείου)

Προηγούμενο άρθρο

Ο συνοικιακός σύλλογος Παναγίας «Το Κάστρο» ευχαριστεί

Επόμενο άρθρο

Θα έρθει τη Δευτέρα 21 Μαρτίου το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στην Καβάλα;