Λιγότερα σε σχέση με την κανονική προηγούμενη περίοδο είναι από το Σάββατο τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας. Θα λέγαμε ότι είναι περιορισμένα παντού αν και σε σχέση με την πρώτη καραντίνα -την άνοιξη- φαίνεται να είναι περισσότερα. Για το θέμα μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής ο Πρόεδρος της εταιρείας Γιάννης Χαλεπιάδης.
Η συνέντευξη
Ερ: Πως αντιμετωπίζει το Αστικό ΚΤΕΛ τα νέα δεδομένα;
Απ: Σίγουρα όχι με τους καλύτερους οιωνούς. Ας ελπίσουμε ότι ο κόσμος θα υπακούσει και θα μείνει στο σπίτι του, θα τηρήσει τα πρωτόκολλα υγιεινής και θα επιστρέψουμε σε τρεις εβδομάδες στη καθημερινότητα.
Ερ: Πως έχετε προσαρμόσει τα πράγματα; Τι αποφάσεις έχετε πάρει;
Απ: Εμείς έχουμε βάλει σε όλες τις γραμμές ένα λεωφορείο ανά μια ώρα εκτός του νοσοκομείου που είναι ανά μισή ώρα το πρωί και μια ώρα το απόγευμα. Στις μικρές τις γραμμές έχουμε: Στα νεκροταφεία 3 δρομολόγια, στον Προφήτη Ηλεία έχει 5 δρομολόγια και στη Δεξαμενή Αγίου Κωνσταντίνου έχει 2 δρομολόγια. Έχουν μειωθεί πάρα πολύ τα δρομολόγια. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν λεωφορεία. Από τη στιγμή που δεν κατεβαίνει ο κόσμος κάτω, δεν έχει λόγο να κατέβει κάτω, μπορεί να προσαρμοστεί. Τα δρομολόγια όταν είναι ανά μία ώρα ξέρει και δεν έχει πρόβλημα να γνωρίζει ποιες ώρες είναι αυτές εδώ. Τα δρομολόγια, έχουν τοιχοκολληθεί τα προγράμματα σε όλες τις στάσεις, σε όλες τις γειτονιές, οπότε ανά πάσα στιγμή ο κόσμος μπορεί να γνωρίζει.
Ερ: Είναι στις ολόκληρες ώρες;
Απ: Στο Νοσοκομείο είναι στις ολόκληρες και στις μισές οι αναχωρήσεις από το νοσοκομείο. Μπορεί να τα δει κάποιος και στο διαδίκτυο.
Ερ: Σε σχέση με την προηγούμενη καραντίνα κάνετε ακριβώς το ίδιο;
Απ: Όχι. Στο προηγούμενο lock down δεν είχε δρομολόγια ούτε στα νεκροταφεία, ούτε στη Δεξαμενή ούτε και Προφήτη Ηλεία. Είχαμε μόνο στις γραμμές του κορμού. Τώρα βάλαμε λίγα δρομολόγια για να δούμε τι θα γίνει με τις μικρές τις γραμμές.
Ερ: Από πλευράς ενίσχυσης από το κράτος;
Απ: Τίποτα. Δεν έχουμε πάρει τίποτα. Εμείς ξέρετε ότι είμαστε οι κοινωνίες. Τα κάθε λεωφορείο έχει δυο, τρεις, τέσσερεις μετόχους. Έχουμε πάρει μόνο ένα 800αρι για τον Απρίλιο, Μάιο και ένα 500σαρικο για τον Ιούλιο. Αυτά ήταν τα χρήματα που έχουμε επιδοτηθεί και τίποτα παραπάνω.
Ερ: Η εταιρία σας δεν μπόρεσε να βγάλει σε αναστολή εργαζόμενους; Να πάρει επιστρεπτέα προκαταβολή; Δάνεια;
Απ: Υπάρχουν υπάλληλοι και της εταιρίας και των λεωφορείων οι οποίοι αυτή τη στιγμή είναι σε αναστολή. Όπως και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού υπήρχαν άτομα σε αναστολή. Όσο για την επιστρεπτέα προκαταβολή έχει πάρει η εταιρία κάποια χρήματα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αυτά είναι επιστρεπτέα προκαταβολή. Είναι κάποια μορφή δανείου η οποία μας βοηθάει για την αγορά πετρελαίων, μισθοδοσίας και συντηρήσεως,
Ερ: Υπάρχει βέβαια και αυτή η προοπτική των μαθητικών δρομολογίων που είναι ένα στήριγμα αλλά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια από σήμερα(χθες) έχουν σταματήσει.
Απ: Εμείς δεν έχουμε κανένα σχολείο αυτή τη στιγμή. Είναι όλα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όλα είναι κλειστά.
Ερ: Δεν μπλέκεστε με τα Δημοτικά; Δεν έχετε μετακινήσεις;
Απ: Δημοτικά έχουμε μόνο δυο δρομολόγια. Η ποσότητα είναι αμελητέα. Είναι και αυτό ένα πλήγμα για μας , γιατί υπήρχε ένα συμπλήρωμα με αυτά τα δρομολόγια.
Ερ: Οπότε δύσκολα τα πράγματα όπως μας τα λέτε;
Απ: Βέβαια είναι δύσκολα.
Ερ: Ο κόσμος πριν από το Σάββατο διαμαρτυρόταν για συνωστισμούς, έκαναν παράπονα για μαθητές που πήγαιναν στο 5ο λύκειο κτλ. Έχετε να πείτε τίποτα για αυτά;
Απ: Εμείς σε καθημερινή βάση μετράμε τους επιβάτες που βάζουμε μέσα στα λεωφορεία. Ποτέ μα ποτέ από την αρχή της καραντίνας από τον Μάρτιο δεν υπήρξε ούτε ένα κρούσμα συνωστισμού. Εμείς μέχρι σήμερα που μιλάμε και με αυτά τα λίγα δρομολόγια, έχουμε και εφεδρικό λεωφορείο όπως είχαμε και εφεδρικά λεωφορεία καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας σε περίπτωση που χρειαστεί με τον ασύρματο να ειδοποιήσει ο οδηγός να έρθει και άλλο λεωφορείο. Ποτέ δεν χρειάστηκε και ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα συνωστισμού μέσα σε λεωφορείο. Στην τροχαία έχουν γίνει επανειλημμένες καταγγελίες ότι υπάρχει συνωστισμός , έγινε έλεγχος από την τροχαία και ήμουν παρόν και εγώ στο συγκεκριμένο έλεγχο που έτυχα μια φορά και δεν διαπιστώθηκε κάτι τέτοιο. Οι έλεγχοι βέβαια ήταν περισσότεροι.